Peste 160.000 de apeluri la 112 efectuate în Botoșani, anul trecut

Numărul unic de urgență 112 este apelat tot mai responsabil, de la an la an, cetățenii sunând mai mult pentru a semnala urgențe reale și mai puțin pentru situații non-urgente, transmite Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS). În Botoșani, în anul 2020, au fost preluate peste 160.000 de apeluri, arată datele centralizate de instituție. Numărul înseamnă circa 20 de apeluri recepționate de operatori, în fiecare oră.

Circa 56% dintre sesizările înregistrate în județ au necesitat intervenția structurilor de specialitate, cele mai multe fiind direcționate către Serviciul Județean de Ambulanță și către dispeceratul SMURD, conform aceleiași statistici.

Totuși, 70.483 dintre apelurile efectuate pe teritoriul județului Botoșani au reprezentat non-urgențe. La nivel național, ponderea este similară.

„Peste jumătate dintre apelurile efectuate la 112, anul trecut, reprezentau urgențe pentru care a fost necesară intervenția agențiilor specializate (Ambulanță, ISU-SMURD, Poliție, Jandarmerie, Salvamont). Este cel mai ridicat procent de apeluri urgente de la implementarea numărului unic 112 în România, în 2004”, arată reprezentanții STS.



În anul 2020, operatorii STS 112 au preluat 10.234.595 de apeluri, mai puține cu 1.067.286 față de anul precedent. Apelurile de urgență au reprezentat 56,71% din numărul total al apelurilor recepționate. Diferența de 43,29% a fost dată, în principal, de apeluri efectuate din eroare, solicitări de informații despre noul coronavirus sau diverse alte motive, farse și un mic procent de apeluri injurioase.

În 2020, operatorii STS 112 au primit cele mai multe apeluri în jurul orelor 24:00, iar cele mai puține în jurul orelor 3:00.

În fiecare an, la data de 11 februarie este marcată Ziua Europeană a Numărului Unic de Urgență 112, număr comun al celor 27 de state membre ale Uniunii Europene, utilizat pentru a solicita intervențiile agențiilor specializate (Ambulanță, Pompieri, Poliție, Jandarmerie și salvatori montani). În România, Sistemul național unic pentru apeluri de urgență (SNUAU) a fost înființat în urmă cu 17 ani și este administrat de STS.

În România sunt disponibile patru metode de localizare a apelurilor primite la numărul 112, care au fost implementate de Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) pentru a veni în sprijinul celor care se află în situații de urgență. 

Localizarea primară

1. Cell ID/Sector ID
a. implementată de la înființarea Serviciului de urgență 112, din 2004
b. pentru toate tipurile de telefoane mobile
c. operatorii rețelelor de telefonie mobilă transmit în sistemul informatic al 112, sub forma unui cerc sau sector de cerc, zona de unde se realizează apelul

Localizare avansată, doar pentru telefoanele mobile inteligente (smartphone):

2.Tehnologia HTML Geolocation:
a. implementată de STS în anul 2018
b. persoana care sună la 112 și nu cunoaște locul/zona în care se află, dacă este de acord, este îndrumată de operatorul STS al 112 să activeze datele mobile și locația; apelantul primește apoi, printr-un SMS, un link de la operatorul 112; în urma accesării link-ului, coordonatele geografice sunt transmite către Serviciul de urgență 112
c. informațiile de localizare transmise în urma accesării link-ului trimis de operator sunt disponibile într-o medie de 8,6 secunde
d. această soluție de localizare a fost utilizată în peste 1.800 de apeluri.

3. Aplicația mobilă APEL 112
a. dezvoltată și implementată de STS în anul 2019
b. transmite informațiile de localizare în conformitate cu standardul AML
c. transmite, în timpul apelului de urgență, poziția geografică a persoanei care sună din aplicație la 112
d. informațiile de localizare pentru un apel efectuat prin intermediul aplicației sunt disponibile într-o medie de 2 secunde
e. din februarie 2019, poate fi descărcată gratuit din magazinele de aplicații Google Play și AppStore
de la lansare și până acum, aplicația a fost descărcată de peste 500.000 de ori, iar peste 8.866 de apeluri au fost localizate cu succes

4. Tehnologia AML (Advanced Mobile Location)
a. implementată de STS în anul 2020
b. transmite, exclusiv pe timpul apelului de urgență, poziția geografică a persoanei care sună la 112
c. informațiile de localizare din telefon sunt preluate, în mod automat, și sunt puse la dispoziția operatorilor STS ai 112 și dispecerilor agențiilor de intervenție
d. nu necesită instalare de componente sau aplicații suplimentare
e. are o acuratețe de ordinul metrilor/zecilor de metri
f. telefonul trebuie să aibă integrate funcțiile de GPS și WiFi

sursa foto: Inspectoratul Județean pentru Situații de Urgență din Botoșani

 

Spune-ne opinia ta