Perioada de facturare a energiei electrice ar putea fi lunară, în cazul clienților casnici, iar plata unor facturi eșalonată

Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) vrea să stabilească, printr-un proiect de ordin pus recent în dezbatere publică, cadrul legal pentru reglementarea desfăşurării activităţii de furnizare a energiei electrice la locurile de consum ale clienţilor finali. Proiectul prevede, printre altele, ca, în cazul clienților casnici, perioada de facturare să fie lunară, iar clienții vulnerabili (și nu numai) să beneficieze de eșalonarea plății facturilor.

 

Proiectul de ordin pus de ANRE în dezbatere publică vizează aprobarea regulamentului de furnizare a energiei electrice la clienţii finali.

Una dintre măsurile conținute de proiect stabilește ca, în cazul clienţilor casnici, precum şi în cazul clienţilor preluaţi de către furnizorul de ultimă instanţă, perioada de facturare să fie lunară, informează AvocatNet.ro.

Apoi, în cazul în care furnizorul emite factura pentru o perioadă de facturare mai mare decât cea prevăzută în contract sau stabilită conform reglementărilor în vigoare, acesta, la cererea clientului, va fi obligat să eşaloneze la plată sumele datorate de clientul final, pe o perioadă cel puţin egală cu perioada de facturare pentru care a fost emisă factura.

În plus, va fi posibilă, în cazul clienților vulnerabili, eşalonarea la plată a facturii, la cererea acestora, pe o perioadă de minim trei luni sau convenită de părţi.

Consumator vulnerabil de energie este, potrivit Legii 226/2021, persoana singură ori familia care, din motive de sănătate, vârstă, venituri insuficiente sau izolare față de sursele de energie, necesită măsuri de protecție socială și servicii suplimentare pentru a-și asigura cel puțin nevoile energetice minimale.

Prin proiectul de față se face și actualizarea elementelor obligatorii care trebuie să se regăsească într-un contract de furnizare încheiat de un furnizor cu un client final și introducerea și actualizarea conținutului minim al tuturor facturilor de energie electrică, respectiv informațiile obligatorii ce trebuie incluse de furnizori în acestea.

De asemenea, apare detalierea și actualizarea modalităților de soluţionare de către furnizor a plângerilor privind facturarea, astfel încât clientul nu este obligat să achite factura pentru care a înaintat o plângere furnizorului până la soluționarea plângerii.

Totodată, furnizorul este obligat să analizeze plângerea clientului referitoare la factura emisă indiferent dacă aceasta a fost sau nu achitată și să transmită acestuia rezultatul analizei efectuate, în termenele legale.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Sistemul de Intrare/Ieşire funcţionează de azi cu preluarea datelor biometrice în punctele de frontieră de la Stânca şi Racovăţ!

astăzi, 15:09

Începând de azi, 10 decembrie, sistemul de Intrare/Ieşire (EES) funcţionează cu preluarea datelor biometrice - imagine facială şi patru amprente digitale - în toate punctele de ...

Lupta pentru contracte de lucrări publice: Încă nu pot fi reevaluate ofertele pentru Centura Botoșani!

astăzi, 14:40

După ce CNSC a admis contestația unui ofertant și a dispus reevaluarea ofertei sale, câștigătorul inițial a depus plângere în instanță împotriva acestei decizii. Mot...

S-a stins omul care a îngrijit și scos la lumină istoria scrisă a Botoșanilor!

astăzi, 14:00

Stela Giosan a fost ”un suflet dedicat profesiei - arhivist, apoi director cu calități deosebite”, a transmis un fost coleg. Născută în Brăila, a urcat către Iași, unde a s...