Perioada de facturare a energiei electrice ar putea fi lunară, în cazul clienților casnici, iar plata unor facturi eșalonată

Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) vrea să stabilească, printr-un proiect de ordin pus recent în dezbatere publică, cadrul legal pentru reglementarea desfăşurării activităţii de furnizare a energiei electrice la locurile de consum ale clienţilor finali. Proiectul prevede, printre altele, ca, în cazul clienților casnici, perioada de facturare să fie lunară, iar clienții vulnerabili (și nu numai) să beneficieze de eșalonarea plății facturilor.

 

Proiectul de ordin pus de ANRE în dezbatere publică vizează aprobarea regulamentului de furnizare a energiei electrice la clienţii finali.

Una dintre măsurile conținute de proiect stabilește ca, în cazul clienţilor casnici, precum şi în cazul clienţilor preluaţi de către furnizorul de ultimă instanţă, perioada de facturare să fie lunară, informează AvocatNet.ro.

Apoi, în cazul în care furnizorul emite factura pentru o perioadă de facturare mai mare decât cea prevăzută în contract sau stabilită conform reglementărilor în vigoare, acesta, la cererea clientului, va fi obligat să eşaloneze la plată sumele datorate de clientul final, pe o perioadă cel puţin egală cu perioada de facturare pentru care a fost emisă factura.

În plus, va fi posibilă, în cazul clienților vulnerabili, eşalonarea la plată a facturii, la cererea acestora, pe o perioadă de minim trei luni sau convenită de părţi.

Consumator vulnerabil de energie este, potrivit Legii 226/2021, persoana singură ori familia care, din motive de sănătate, vârstă, venituri insuficiente sau izolare față de sursele de energie, necesită măsuri de protecție socială și servicii suplimentare pentru a-și asigura cel puțin nevoile energetice minimale.

Prin proiectul de față se face și actualizarea elementelor obligatorii care trebuie să se regăsească într-un contract de furnizare încheiat de un furnizor cu un client final și introducerea și actualizarea conținutului minim al tuturor facturilor de energie electrică, respectiv informațiile obligatorii ce trebuie incluse de furnizori în acestea.

De asemenea, apare detalierea și actualizarea modalităților de soluţionare de către furnizor a plângerilor privind facturarea, astfel încât clientul nu este obligat să achite factura pentru care a înaintat o plângere furnizorului până la soluționarea plângerii.

Totodată, furnizorul este obligat să analizeze plângerea clientului referitoare la factura emisă indiferent dacă aceasta a fost sau nu achitată și să transmită acestuia rezultatul analizei efectuate, în termenele legale.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

„Mai aproape de oameni într-o noapte de mai”: Noaptea Muzeelor 2025 la Memorialul Ipotești!

astăzi, 15:40

„Mai aproape de oameni într-o noapte de mai” este genericul ediției 2025 a Nopții Muzeelor, organizate de Rețeaua Națională a Muzeelor, cu sprijinul Ministerului Culturii. Memor...

Cum a ajuns o femeie să reclame că i s-au furat din casă trei sticle de whisky pe care și un supermarket le declarase furate!

astăzi, 13:49

Poliţia Municipiului Rădăuţi a fost sesizată, luni dimineaţa, prin apel la 112 de o femeie de 47 de ani, din comuna Horodnic de Jos, care a reclamat că un bărbat a pătruns fără drept î...

FC Botoșani vrea să „sufle” un jucător de sub nasul FCSB-ului! Valeriu Iftime: „Foarte bun!”

astăzi, 12:45

Un nume important de pe lista moldovenilor este Andrea Padula, fundașul stânga de la FC U Craiova 1948, jucător dorit și de FCSB. Padula, în vârstă de 29 de ani, va fi liber d...