Mai multe oi au fost găsite pe plajele unei stațiuni din Egipt. Erau oi din România aruncate peste bord dintr-un vas de transport care a plecat din Midia. Nu se știe acum în ce stare de sănătate au ajuns celelalte oi la destinație, dar condițiile de pe vapoare au fost investigate de mai multe ONG-uri de mediu care au arătat condițiile îngrozitoare de transport.
25 de oi din România, aruncate peste bord în Marea Roșie, au fost găsite pe plajele unor stațiuni din Egipt. Practic, vasul MV Alferdawi-1 a ajuns pe 1 mai în Midia pentru a încărca oi și a plecat pe 3 mai cu destinația Iordania. Pe 9 mai, de pe vas au fost aruncate mai multe cadavre de oi care apoi au eșuat pe plaje de la Marea Roșie, inclusiv pe Hurghada din Egipt. O zi mai târziu, vasul ancora la destinație. Autoritățile egiptene au preluat vasul pe 12 mai pentru investigații și sancțiuni.
De altfel, același vas a mai fost sancționat în trecut de autorități: în martie vasul avea probleme cu gestionarea deșeurilor și registrul deșeurilor.
„Oile din România care au murit pe Alferdawi zilele acestea au fost aruncate peste bord și au ajuns pe prosoapele turiștilor de pe plaja stațiunii egiptene Hurghada de la Marea Roșie și în împrejurimi. Din sursele pe care le avem am înțeles că vasul a întâmpinat probleme la intrarea în Suez, zonă în care temperaturile sunt extrem de ridicate și orice oprire a navei reduce șansa ca animalele să suporte căldura mulțumită brizei. Dacă nave se oprește atunci animalele se coc literalmente de vii. Așa s-a întâmplat recent pe un alt vapor care făcea curse regulate dinspre Australia spre Golful Persic în Quatar și unde au murit chiar și 2400 de oi la oprirea vaporului în golf”, explică Gabriel Păun, reprezentant Animals International. Echipa sa a investigat mai multe curse și în urma acestora autoritățile australiene, de exemplu, au decis să ia măsuri și să interzică exporturile pe timpul verii în Orientul Mijlociu și totodată, să înlocuiască treptat transportul de animale vii cu cel de carne congelată.
„Același lucru trebuie să îl facă și România. Suntem de fapt surprinși că încă nu s-a făcut nimic în privința asta, deși Comisarul European l-a notificat săptămâna trecută pe ministrul Daea și ANSVSA-ul să evite exporturile de animale vii pe timp de vară. Ne facem de rușine cu fiecare nou incident pentru modul în care ne respectăm animalele născute în România și fermierii care le-au îngrijit cu atenție”, mai spune activistul.
Vasul în cauză are o vechime de 54 de ani și este autorizat să transporte ovine, bovine, caprine și porcine. Și alte vase autorizate în România au devenit cunoscute pentru condițiile îngrozitoare în care erau ținute animalele, în unele cazuri au ajuns chiar cu animalele moarte la destinație. sursa: Libertatea.ro