Motivul invocat de inspectori a fost acela că localitatea Cătămărăşti Deal se află pe raza comunei Mihai Eminescu, şi nu a municipiului Botoşani, iar firma care asigura transportul în comun cu maxi-taxi are licenţă de transport doar pentru oraş.
Oamenii care erau obişnuiţi să circule cu maxi-taxi din Cătămărăşti Deal au aşteptat minute bune în staţie fără a şti ce se întamplă, iar cei care au mers din oraş au coborât la intrarea în Cătămărăşti, fiind nevoiţi să meargă pe jos şi câte 3-4 kilometri.
În timpul serviciului de astăzi, oprind diferite maşini, la o parte din maşinile de transport persoane care fac parte din transportul local am constatat că pe graficul de circulaţie au ultima staţie la Cătămărăşti. Le-am spus şoferilor cum stă situaţia. Ei au înţeles şi au întors la capătul traseului. Ei riscă sancţiuni de până la 14.000 de lei. Nu a fost nicio acţiune dirtijată de cineva, nu a fost nicio acţiune dirijată de la centru sau de pe plan local. Este doar o activitate de serviciu, a precizat Liviu Alexa, inspector ISCTR Botoşani.
Dumitru Balan, administratorul firmei Microbuzul, cea care asigură transportul în comun cu maxi-taxi a spus că se va conforma deciziei ISCTR.
“Inspectorii ISCTR-ul i-au oprit la fabrica de mobilă şi i-au întors înapoi. Transportul pe acest traseu se face de prin 1996. Eu îi duc gratis pe cetăţeni de la fabrica de mobilă şi până aici. Nu înţeleg de ce domniile lor au oprit transportul. S-a licitat traseele şi nu a fost nimeni. Primăria Mihai Eminescu mi-a solicitat prelungesc traseul. Până la urmă sunt locuitorii municipiului Botoşani care locuiesc în Cătămărăşti. Călătorii circulă tot cu 80 de bani la abonament şi 2 lei fără abonament chiar dacă traseul este mai lung. Şi cei de la primăria Mihai Eminescu sunt revoltaţi. Nu pot să fac altceva decât să mă conformez", a precizat Dumitru Balan.
Aproximativ 3.000 de persoane sunt afectate de această decizie a ISCTR.
Noi am avut o înţelegere tacită cu cei de la primăria Botoşani şi maxi-taxi circula până la Avicola Cătămărăşti Deal. De astăzi s-a luat o decizie ca microbuzele de pe traseul 2 să circule până la capătul liniei de tramvai. Asta mă irită foarte tare. Nu am fost anunţaţi să luăm o măsură pentru a putea asigura transportul tuturor persoanelor din Cătămărăşti. Înţeleg că cineva trebuie să respecte legea şi îi apreciez, dar îi sfătuiesc să verifice înainte de a tăia şi de a pune la dispoziţie acele trasee. Sunt peste 1.000 de angajaţi la cele aproximativ 100 de societăţi din comuna Mihai Eminescu. Sunt peste 2.000 de locuitori în satul Cătămărăşti Deal care nu mai au un mijloc de transport, a spus Verginel Gireadă, administratorul public al comunei Mihai Eminescu.