Parcul auto din România, format mai ales din mașini second hand pe motorină și benzină, va fi înlocuit cu mașini electrice mai repede decât vă așteptați. Dacă până acum România a fost cimitirul de mașini al Europei acest lucru se va schimba în cel mai scurt timp după ce Uniunea Europeană a hotărât reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu 60% până în 2030.
Parlamentul European a votat la mijlocul acestei săptămâni în favoarea unui obiectiv obligatoriu juridic de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră în Uniunea Europeană cu 60% până în 2030, faţă de nivelul din 1990. Actualul obiectiv al UE era pentru 2030 de o reducere a emisiilor cu 40%.
Pentru a face asta, Parlamentul va trebui să cadă de acord asupra ţintei cu statele membre ale UE, care sunt divizate în legătură cu cât de ambiţios ar trebui să fie obiectivul.
Experţii spun că o diminuare cu 55% până în 2030 este efortul minim necesar pentru a permite UE să-şi urmeze planul de a ajunge la o neutralitate climatică până în 2050, punând ferm emisiile din UE pe un traseu care, dacă va fi adoptat la nivel global, ar limita încălzirea globală la niveluri sigure.
Deși este obligatorie, pentru România va fi dificilă atingerea acestei ținte aprobate de Parlamentul European, mai ales că perioada de referință nu este deloc avantajoasă. România spera să obțină anii 1987-1988 ca perioadă de referință, deoarece atunci industria românească era cea mai poluatoare. În 1990, începuse deja căderea industriei, ceea ce înseamnă că și nivelul de poluare era mai scăzut. Pentru România înseamnă în primul rând să renunțe la producerea energiei pe bază de cărbune și înlocuirea acesteia cu "energie verde" dar și schimbarea în cea mai mare parte a flotei auto.