Lovitură pentru proprietarii de mașini vechi. Programul Rabla 2025 a fost suspendat cu doar o zi înainte de lansare!

AdministraÈ›ia Fondului de Mediu (AFM) suspendă temporar desfășurarea programelor de finanÈ›are, inclusiv lansarea sesiunii Rabla pentru persoanele fizice, până la înfiinÈ›area noului Guvern.

AdministraÈ›ia Fondului pentru Mediu (AFM) a anunÈ›at miercuri, 18 iunie, suspendarea tuturor programelor de finanÈ›are aflate în derulare, inclusiv amânarea lansării sesiunii Rabla pentru persoane fizice, programată iniÈ›ial pentru joi, 19 iunie. Decizia vine pe fondul negocierilor recente pentru formarea unui nou Guvern.

Ministrul Mediului, Mircea Fechet (foto), a declarat că programul Rabla înseamnă o iniÈ›iativă eficientă. Mai exact, ministerul a mărit valoarea ecotichetului, pentru că românii reîncepuseră să importe maÈ™ini second hand din Occident.

 

„Lumea se apucase iar să cumpere maÅŸini second-hand din vestul Europei”, a explicat oficialul la Prima TV.

Bugetul Programului Rabla pentru anul curent se ridică la 1,43 miliarde de lei, fiind cu aproape 50% mai mare comparativ cu suma alocată în anul 2024. AceÈ™ti bani ajung „într-un procent însemnat” la producătorii români de autoturisme. De adăugat că valoarea ecotichetului pentru achiziÈ›ionarea maÈ™inilor electrice a fost majorată de la 5.000 de euro la 7.500 de euro.

Programul Rabla, o gură de oxigen pentru marile companii auto româneÈ™ti

Ministrul a mai observat că programul a fost de un real ajutor pentru producătorii auto din România, È™i în mod special Dacia È™i Ford.

„SperanÅ£a mea este că Programul Rabla nu se va opri. Spun asta gândindu-mă la tradiÅ£ia de 20 de ani a acestui program, care ÅŸi-a dovedit utilitatea. Fără îndoială, e un program eficient. Spun asta gândindu-mă la un jalon din PNRR, pe care trebuie să îl îndeplinim, ÅŸi care se referă la un sfert de milion de rable scoase de pe străzile României până în anul 2026.

Pentru că, totuÅŸi, injectăm 1,43 de miliarde de lei anul acesta, sau cel puÅ£in asta ne-am propus, în piaţă, iar aceÅŸti bani ajung într-un procent însemnat ÅŸi la cele două mari companii, la producătorii români de autoturisme, la Dacia ÅŸi la Ford, fără a-i minimaliza pe importatori. Există în România o întreagă industrie a pieselor auto, care alimentează ÅŸi fabricile din Europa”, a mai spus Mircea Fechet.

În finalul intervenÈ›iei sale, ministru È™i-a exprimat convingerea că programul Rabla trebuie să continue sub o formă sau alta.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Românii din străinătate vor plăti din nou niște TAXE care au fost eliminate în urmă cu opt ani!

astăzi, 17:41

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) vrea să reintroducă o serie de taxe pentru românii care locuiesc în diaspora È™i au nevoie de servicii consulare. ReprezentanÈ›ii ministerului spun cÄ...

Complicitate între șefii de ocoale silvice și hoții de lemne. Diana Buzoianu le pune gând rău!

astăzi, 15:58

Fenomenul tăierilor ilegale de arbori din România e un subiect aprins pe agenda publică, în ultimele decenii. Ca dimensiune concretă, investigaÅ£iile mai multor organizaÈ›ii au estimat ...

CMJ Botoșani: A doua sesiune de admitere în învățământul postliceal militar. Cum se face înscrierea!

astăzi, 14:55

Învățământul militar postliceal, formarea maiÈ™trilor militari È™i a subofiÈ›erilor în activitate, continuă cu Sesiunea II. Se pot înscrie absolvenÈ›ii de liceu cu diplomă...