Mihai EminescuIpoteşti, Liceul cu Program Sportiv Botoşani, Liceul Teoretic
Nicolae IorgaBotoşani, Centrul de Studii
Ştefan cel Mare şi SfântBotoşani şi Şcoala cu clasele I-VIII Orăşeni Deal au vizitat, în zilele de 2 şi 3 aprilie, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă
Nicolae Iorgaal Judeţului Botoşani.
Aceştia au petrecut mai multe ore în curtea Detaşamentului de Pompieri Botoşani din cadrul inspectoratului, timp în care au aflat o parte din tainele meseriilor de pompier şi pirotehnist.
Specialiştii din cadrul Inspecţiei de Prevenire le-au prezentat musafirilor tehnica de intervenţie din dotarea inspectoratului, modul de utilizare a acesteia pe timpul gestionării situaţiilor de urgenţă, precum şi sfaturi despre cum să prevină sau cum să se comporte într-o situaţie de urgenţă, fie că este vorba de inundaţie, cutremur de pământ, incendiu sau descoperirea muniţiei rămase neexplodate din timpul conflictelor armate.
Totodată, aceştia au primit materiale informative din cadrul campaniilor
Să fim o naţiune pregătităşi
Singur acasă – sunt în siguranţă?.
Musafirii au mai vizitat dispeceratul integrat I.S.U. – SJA, sala de şedinţe a Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă şi a Grupului de Suport Tehnic, dar şi biroul inspectorului şef.
Pentru câteva clipe, elevii au luat locul membrilor Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Botoşani, la masa unde se iau cele mai importante decizii în cazul producerii unor situaţii de urgenţă de amploare. În biroul inspectorului şef, punctul de atracţie l-a constituit scaunul acestuia.
Fiecare dintre preşcolarii Grădiniţei nr. 14 a fost pentru câteva minute inspector şef. Ipostaza de şef i-a încântat cel mai mult. Până vineri, preşcolarii, elevii şi profesorii din judeţ sunt aşteptaţi să treacă pragul subunităţilor inspectoratului din Botoşani, Dorohoi, Săveni, Truşeşti şi Ştefăneşti, zilnic, între orele 09.00 şi 14.00.
Prin aceste activităţi, ISU Botoşani s-a alăturat, în calitate de partener la nivel judeţean, proiectului Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, intitulat
Şcoala altfel, valorificând potenţialul educaţiei nonformale în scopul nobil de a-i învăţa pe copii, prin mijloace mai puţin convenţionale, modalitatea de protejare a celui mai valoros bun: viaţa.