Licitația pentru achiziția de tramvaie pentru municipiul Botoșani se pare că a fost anulată!
Unul din municipiile la care Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației (MLDA) s-a angajat să cumpere tramvaie a fost municipiul Botoșani, iar valoarea estimativă este de 72 milioane lei pentru achiziția a 9 tramvaie unidirecționale cu o lungime de 18 metri.
La licitație au depus oferte producătorul autohton Astra Vagoane Arad și turcii de la Durmazlar, însă se pare că, fără explicații, licitația a fost anulată! Anunțul a fost făcut de publicația ClubFeroviar.ro
Din cele șase licitații dedicate achiziției de tramvaie pentru administrațiile publice din România, Ministerul Dezvoltării a „reușit”, până în prezent, să anuleze trei dintre acestea, celelalte fiind amânate, inclusiv până la finele anului viitor. Ministerul ar avea nevoie de aproape doi ani ca să desemneze un câștigător.
Sute de milioane de euro din fonduri europene ar putea fi pierdute în urma faptului că Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației (MLDA) nu a reușit să ducă la bun sfârșit licitațiile de achiziție a zeci de tramvaie dedicate administrațiilor locale.
Pentru a scăpa de poluarea din orașe cauzată de transportul urban, Comisia Europeană a lansat obiectul specific de finanțare 4.1 „Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă”. În cadrul acestuia pirmăriile ar urma să fie ajutate financiar pentru a introduce in circulație tramvaie, mijloc de transport ecologic.
Din zecile de tramvaie ce trebuiau asigurate din fonduri europene, Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației (MLDA) nu a reușit însă să achiziționeze niciun tramvai. Private fiind de tramvaiele atât de necesare, primării ale unor mari municipii din țară au organizat propriile lor licitații, cu mai mult noroc.
În licitații paralele cu cele derulate de stat, administrațiile locale au achiziționat tramvaie noi în locul celor cu o vechime de zeci de ani ce trebuiau înlocuite. Ce s-a întâmplat însă cu procedurile de achiziții publice organizate de MLDA?
Toată ancheta făcută de această publicație poate fi citită pe ClubFeroviar.ro