În ultimii ani au apărut mii de site-uri românești care oferă informații pe paginile lor, livrează un conținut vizat, individualizat. Mulți dintre antreprenori consideră că site-urile web sunt cheia competitivității pe scară largă. Succesul în arena clientului vine și din prezentarea online prin site-uri web și site-uri de prezentare. Este foarte important ca un antreprenor să înțeleagă ceea ce doresc clienții și să aibă capacitatea de a furniza rapid soluții personalizate.
Există firme care oferă cele mai bune servicii de realizare site și care au experiență vastă în domeniu. Acestea au servicii complete Web Design, Web Development și folosesc tehnologii în domeniu HTML5, CSS3, PHP, MySQL, JavaScript, Wordpress, jQuery, Prestashop.
Orice antreprenor trebuie să aibă un site web profesional care să prezinte corect informația și să transmită mesajul potrivit în scopul atragerii clienților. El trebuie să înțeleagă ceea ce vor clienții, să aibă relații bune cu aceștia, să-și asculte clienții. În acest fel feedback-ul clientului nu va lipsi. În plus modul cum un antreprenor știe să asculte feedback-ul clientului și să interacționeze cu acesta se va regăsi în marjele de profit.
Site-ul web sau magazinul online trebuie astfel proiectat într-un mod unic, încât să răspundă nevoilor clienților. Atunci când un client se află în fața magazinului trebuie să fie impresionat, să trăiască o experiență unică și plină de satisfacții. Indiferent dacă el se uită la produse dând click pe fotografiile lor sau comandă un produs, este important ca să fie impresionat de ele.
Site-ul web trebuie să fie realizat într-un mod profesional, să ofere o prezentare reușită a firmei pe Internet. Acest lucru ajută la păstrarea clienților existenți și la câștigarea altor clienți noi. Cei care încă nu au un site web ar trebui să se gândească deja să-și facă unul, pentru că lipsa unui site web poate fi un dezavantaj pentru afacerea lor. Prima impresie este decisivă, deci site-ul web trebuie creat cât mai bine, contează toate detaliile – imaginile, culorile, aranjarea textelor, categoriile de produse oferite, imaginea de ansamblu.
Clienții vor vizita site-ul respectiv și trebuie să fie impresionați. Ei trebuie să recunoască la prima vedere respectivul site, de aceea contează logo-ul, marca, fotografiile produselor, descrierea acestora, totul. Și culorile folosite sunt esențiale, ele trebuie să fie în concordanță cu tipul de concept al firmei. Ideea de bază este ca site-ul să fie pe placul clienților, să aibă un efect pozitiv, favorabil asupra acestora.
Designul web contează, informațiile relevante despre firmă trebuie să fie găsite pe site-ul web. Textele se concep cu atenție, ele trebuie să ofere informații despre produse și servicii, să conțină cuvinte cheie, să faciliteze găsirea site-ului rapid prin diferite motoare de căutare, urcarea pe primele poziții în clasamentul Google. Fotografiile cu produse este bine să fie profesionale, pentru că astfel vor crea o impresie bună, vor atrage cumpărătorii.
Comunicarea și interacțiunea cu fiecare client este importantă. Orice client așteaptă să găsească pe site cât mai multe detalii despre produse, va dori să aibă informații clare despre modul cum se comandă un produs, modalitatea de plată, utilizarea unor date. Antreprenorul trebuie să respecte confidențialitatea clientului.
Atunci când clientul scrie mesaje pentru a afla anumite date importante despre produse este bine să primească răspuns cât mai repede. Prin înțelegerea nevoilor clientului și respectul acordat acestuia se transmite faptul că magazinul respectiv are angajați corecți, prietenoși, care oferă servicii excelente clienților. Sunt antreprenori care știu să-și motiveze angajații, astfel aceștia sunt mai fericiți și lucrează mai mult pentru succesul firmei. În acest fel și performanța este îmbunătățită, iar acest lucru va avea un efect și asupra clienților. Când angajații sunt pasionați de ceea ce fac, se obține mai multă performanță, deci astfel se poate îmbunătăți experiența clienților.
Antreprenorii plasează clienții în centrul procesului de luare a deciziilor. Ei încearcă să depisteze nevoile clienților, acțiunile lor și astfel caută soluții la acestea. Site-ul web al firmei joacă un rol deosebit în marketingul online, în atragerea clienților și creșterea succesului în afaceri. Selectarea domeniilor relevante este un alt factor cheie de succes în marketingul online. Optimizarea site-ului este recomandată, mai ales că orice firmă dorește să aibă succes pe Internet. Cel mai bun mod de a convinge cititorul web este printr-un text, printr-un titlu captivant, care să-i trezească curiozitatea. Conținutul nu trebuie să fie prea complicat, scurt și încurcat, ideal este să fie interesant, clar și simplu.