IBM vrea semafoare prin intermediul carora sa va opreasca masina

IBM a depus o cerere de brevet pentru un sistem pentru semafoare care poate opri şi poate porni motoarele vehiculelor de la distanţă, cu scopul de a creşte eficienţa consumului de combustibil la intersecţiile aglomerate.

Sistemul va fi capabil sa primeasca informaţii provenite de la vehicule care sunt in aşteptare la semafoarele de culoare roşie, pentru a determina ce coadă de vehicule s-a format la semnal. Acesta ar determina apoi cat timp va trece înainte ca lumina verde sa apara, şi dacă acest timp este peste un anumit prag stabilit (cum ar fi două minute) semaforul ar trimite apoi semnale catre motoarele autovehiculelor pentru a le opri.

Când luminina devine verde, un "semnal de pornire a motorului" va fi trimis la vehiculul din faţă pentru a porni motorul în primul rând, şi apoi un alt semnal ar fi trimis la al doilea vehicul din coadă la un interval  “optim de timp, mai târziu, şi aşa mai departe.

Patentul IBM spune ca sistemul ar putea fi aplicat semnalelor de trafic din intersecţii, la trecerile de cale ferată, sau la alte semnale de transport pentru "a indica in mod corect momentul de oprire şi de pornire la drum". Obiectivele sale declarate sunt de a reduce pierderile de combustibil şi de a optimiza circulaţia vehiculelor prin intersecţii sau puncte de trecere.

Brevetul afirmă că, "odata cu utilizarea extinsa a vehiculelor, traficul ar putea deveni mai aglomerat şi conducatorii auto ar aştepta mai mult la semnalele de trafic", care rezultă în combustibilul irosit, în cazul în care motoarele vehiculelor continua sa mearga. Se ştie că cei mai multi soferi nu opresc motoarele vehiculelor lor in astfel de situaţii, şi că mai mult combustibil se consuma in repornirea motorului, daca a fost oprit pentru un timp prea scurt, decât dacă acesta continua sa mearga. Acest sistem ar putea aşadar să ia în considerare timpul rămas înainte de modificările semnalului semaforului, pentru a determina dacă motorul vehiculului ar trebui să fie oprit.

Sistemul de semaforizare propus ar aduna datele de la cronometrele de semnal de trafic, datele GPS privind pozitiile vehiculului, informaţiile de trafic (probabil de la senzorii de greutate din sosea), datele de la camerele video şi / sau "alte date obţinute de la senzorii plasati la intersectii". Sistemul de comunicaţii poate utiliza tehnologia Wi-Fi, o reţea de telefonie mobilă, sau de comunicaţii prin satelit.

Într-un model propus, metoda ar putea fi disponibilă ca "un serviciu" pentru care şoferii de vehicule ar trebui să se înscrie. Semnalele de oprire/ pornire a motorului ar putea opri si porni motorul automat, sau ar putea declanşa alerte pentru a semnala conducătorului auto sa-l opreasca/ porneasca manual.

Ideea este în stadiul cererii de brevet, şi brevetul se referă numai la metoda, dar nu  la tehnologia de comunicaţii. Multe cereri de brevet nu trec mai departe de acest stadiu, şi doar timpul va spune dacă acesta va fi una dintre ele.

www.physorg.com
 

 

 

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Răsturnare de situație: Georgescu trece pe locul întâi, Ciolacu pe doi. Ciucă a demisionat

Sunday, 24 November 2024

Conform rezultatelor oficiale de la Autoritatea Electorală Permanentă, după numărarea a 81% din totalul voturilor exprimate pe teritoriul României, Marcel Ciolacu și Călin Georgescu sunt d...

S-au numărat 50% din totalul voturilor: Dispare Lasconi, urcă Georgescu!

Sunday, 24 November 2024

Conform rezultatelor oficiale de la Autoritatea Electorală Permanentă, după numărarea a 50% din totalul voturilor exprimate pe teritoriul României, Marcel Ciolacu și Călin Georgescu sunt a...

Atmosfera de la sediul PNL Botoșani: Șeful de partid a tras chiulul, aplauze pentru Nicolae Ciucă! (Foto, Video)

Sunday, 24 November 2024

La sediul Partidului Național Liberal (PNL) – Filiala Botoșani din clădirea Vegastel s-au adunat membrii formațiunii politice la nivel de municipiu în așteptarea rezultatelor. Atmo...