IBM vrea semafoare prin intermediul carora sa va opreasca masina

IBM a depus o cerere de brevet pentru un sistem pentru semafoare care poate opri şi poate porni motoarele vehiculelor de la distanţă, cu scopul de a creşte eficienţa consumului de combustibil la intersecţiile aglomerate.

Sistemul va fi capabil sa primeasca informaÅ£ii provenite de la vehicule care sunt in aÅŸteptare la semafoarele de culoare roÅŸie, pentru a determina ce coadă de vehicule s-a format la semnal. Acesta ar determina apoi cat timp va trece înainte ca lumina verde sa apara, ÅŸi dacă acest timp este peste un anumit prag stabilit (cum ar fi două minute) semaforul ar trimite apoi semnale catre motoarele autovehiculelor pentru a le opri.

Când luminina devine verde, un "semnal de pornire a motorului" va fi trimis la vehiculul din faţă pentru a porni motorul în primul rând, ÅŸi apoi un alt semnal ar fi trimis la al doilea vehicul din coadă la un interval  “optim de timp, mai târziu, ÅŸi aÅŸa mai departe.

Patentul IBM spune ca sistemul ar putea fi aplicat semnalelor de trafic din intersecţii, la trecerile de cale ferată, sau la alte semnale de transport pentru "a indica in mod corect momentul de oprire şi de pornire la drum". Obiectivele sale declarate sunt de a reduce pierderile de combustibil şi de a optimiza circulaţia vehiculelor prin intersecţii sau puncte de trecere.

Brevetul afirmă că, "odata cu utilizarea extinsa a vehiculelor, traficul ar putea deveni mai aglomerat ÅŸi conducatorii auto ar aÅŸtepta mai mult la semnalele de trafic", care rezultă în combustibilul irosit, în cazul în care motoarele vehiculelor continua sa mearga. Se ÅŸtie că cei mai multi soferi nu opresc motoarele vehiculelor lor in astfel de situaÅ£ii, ÅŸi că mai mult combustibil se consuma in repornirea motorului, daca a fost oprit pentru un timp prea scurt, decât dacă acesta continua sa mearga. Acest sistem ar putea aÅŸadar să ia în considerare timpul rămas înainte de modificările semnalului semaforului, pentru a determina dacă motorul vehiculului ar trebui să fie oprit.

Sistemul de semaforizare propus ar aduna datele de la cronometrele de semnal de trafic, datele GPS privind pozitiile vehiculului, informaţiile de trafic (probabil de la senzorii de greutate din sosea), datele de la camerele video şi / sau "alte date obţinute de la senzorii plasati la intersectii". Sistemul de comunicaţii poate utiliza tehnologia Wi-Fi, o reţea de telefonie mobilă, sau de comunicaţii prin satelit.

Într-un model propus, metoda ar putea fi disponibilă ca "un serviciu" pentru care ÅŸoferii de vehicule ar trebui să se înscrie. Semnalele de oprire/ pornire a motorului ar putea opri si porni motorul automat, sau ar putea declanÅŸa alerte pentru a semnala conducătorului auto sa-l opreasca/ porneasca manual.

Ideea este în stadiul cererii de brevet, ÅŸi brevetul se referă numai la metoda, dar nu  la tehnologia de comunicaÅ£ii. Multe cereri de brevet nu trec mai departe de acest stadiu, ÅŸi doar timpul va spune dacă acesta va fi una dintre ele.

www.physorg.com
 

 

 

 

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Fosta judecătoare Lăcrămioara Axinte dă în judecată Înalta Curte, deoarece consideră că a fost nedreptățită!

astăzi, 17:40

Lăcrămioara Axinte, fostă judecătoare È™i vicepreÈ™edintă a Tribunalului BotoÈ™ani, a dat în judecată Înalta Curte de CasaÈ›ie È™i JustiÈ›ie (ÎCCJ), prin care solicită recalcu...

Alegerile prezidențiale 2025 în Diaspora - Zeci de mii de români au votat deja. Topul țărilor după prezența la urne!

astăzi, 16:40

Românii din străinătate au început să voteze pentru alegerile prezidenÈ›iale 2025, scrutin care va determina cine va fi cel de-al cincilea preÈ™edinte al României de după RevoluÈ...

Atenție, ȘTIRE FALSĂ despre un presupus incendiu cu victime multiple, la Botoșani! (Foto)

astăzi, 16:00

În spaÈ›iul online circulă o informaÈ›ie falsă referitoare la producerea unui incendiu soldat cu mai multe victime. Facem precizarea că, în judeÈ›ul BotoÈ™ani, NU a avut loc un astfe...