IBM vrea semafoare prin intermediul carora sa va opreasca masina

IBM a depus o cerere de brevet pentru un sistem pentru semafoare care poate opri şi poate porni motoarele vehiculelor de la distanţă, cu scopul de a creşte eficienţa consumului de combustibil la intersecţiile aglomerate.

Sistemul va fi capabil sa primeasca informaţii provenite de la vehicule care sunt in aşteptare la semafoarele de culoare roşie, pentru a determina ce coadă de vehicule s-a format la semnal. Acesta ar determina apoi cat timp va trece înainte ca lumina verde sa apara, şi dacă acest timp este peste un anumit prag stabilit (cum ar fi două minute) semaforul ar trimite apoi semnale catre motoarele autovehiculelor pentru a le opri.

Când luminina devine verde, un "semnal de pornire a motorului" va fi trimis la vehiculul din faţă pentru a porni motorul în primul rând, şi apoi un alt semnal ar fi trimis la al doilea vehicul din coadă la un interval  “optim de timp, mai târziu, şi aşa mai departe.

Patentul IBM spune ca sistemul ar putea fi aplicat semnalelor de trafic din intersecţii, la trecerile de cale ferată, sau la alte semnale de transport pentru "a indica in mod corect momentul de oprire şi de pornire la drum". Obiectivele sale declarate sunt de a reduce pierderile de combustibil şi de a optimiza circulaţia vehiculelor prin intersecţii sau puncte de trecere.

Brevetul afirmă că, "odata cu utilizarea extinsa a vehiculelor, traficul ar putea deveni mai aglomerat şi conducatorii auto ar aştepta mai mult la semnalele de trafic", care rezultă în combustibilul irosit, în cazul în care motoarele vehiculelor continua sa mearga. Se ştie că cei mai multi soferi nu opresc motoarele vehiculelor lor in astfel de situaţii, şi că mai mult combustibil se consuma in repornirea motorului, daca a fost oprit pentru un timp prea scurt, decât dacă acesta continua sa mearga. Acest sistem ar putea aşadar să ia în considerare timpul rămas înainte de modificările semnalului semaforului, pentru a determina dacă motorul vehiculului ar trebui să fie oprit.

Sistemul de semaforizare propus ar aduna datele de la cronometrele de semnal de trafic, datele GPS privind pozitiile vehiculului, informaţiile de trafic (probabil de la senzorii de greutate din sosea), datele de la camerele video şi / sau "alte date obţinute de la senzorii plasati la intersectii". Sistemul de comunicaţii poate utiliza tehnologia Wi-Fi, o reţea de telefonie mobilă, sau de comunicaţii prin satelit.

Într-un model propus, metoda ar putea fi disponibilă ca "un serviciu" pentru care şoferii de vehicule ar trebui să se înscrie. Semnalele de oprire/ pornire a motorului ar putea opri si porni motorul automat, sau ar putea declanşa alerte pentru a semnala conducătorului auto sa-l opreasca/ porneasca manual.

Ideea este în stadiul cererii de brevet, şi brevetul se referă numai la metoda, dar nu  la tehnologia de comunicaţii. Multe cereri de brevet nu trec mai departe de acest stadiu, şi doar timpul va spune dacă acesta va fi una dintre ele.

www.physorg.com
 

 

 

 

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Carte electronică de identitate pentru români. Anunțul MAI venit azi, 9 iunie. Oficial în toată România!

astăzi, 20:30

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a anunțat lansarea aplicației dedicate utilizatorilor de carte electronică de identitate (CEI), care poate fi descărcată și instalată pe laptopuri sau PC-uri...

Anunț Nova Apaserv: Unele străzi din Curtești rămân în continuare fără apă. Vezi până când!

astăzi, 19:40

În contextul defecțiunii tehnice majore apărute la grupul de pompare care alimentează rezervoarele din comuna Curtești, județul Botoșani, Nova Apaserv informează  consumatorii că, d...

Confirmare de la Cotroceni: Taxa pe tranzacția bancară este în discuții. „Nu are importanță cine a pus-o pe masă”!

astăzi, 18:56

Dragoș Anastasiu, consilier al președintelui Nicușor Dan, a confirmat că în grupul tehnic a fost adusă în discuție taxarea tranzacțiilor bancare. „Această idee a fost una ...