Generatia Facebook se teme de competitie si nu vrea concurs de admitere la facultate

Tinerii care au sustinut in acest an examenul de maturitate se tem de competitie, de aici si dorinta lor de a nu reintroduce consursul de admitere la facultate. O analiza realizeata de platforma iVox.ro arata ca absolventii de liceu din 2013 sunt dependenti de Facebook.

 Cercetarea scoate la iveala diferente importante intre atitudinile si convingerile despre invatare si cariera ale "Generatiei Bac 2013", fata de cele ale respondentilor care au sustinut acest examen in anii anteriori. Initiatorii studiului sunt de parere ca unele sunt explicabile prin prisma gradului mare de utilizare a tehnologiei, altele prin modelele sociale pe care acesti tineri le au la dispozitie pentru a se inspira si a avea succes in viata.

 Destul de ingrijorator este ca tinerii din promotia 2013 sunt mai putin dispusi sa se confrunte in competitii de admitere la studii superioare. E bine totusi ca sunt constienti de valoarea brandului personal pentru a reusi in cariera. Pentru ei diploma universitara este indispensabila pentru gasirea unui loc de munca suficient de bine platit (64,7 la suta), iar procedurile cele mai apreciate pentru admiterea la facultate sunt inscrierea pe baza de dosar (33 la suta, aproape dublu fata de cei care au sustinut examenul de maturitate inaintea lor, respectiv 17,5 la suta), proba scrisa (39,8 la suta, cu aproape o treime mai putin decat generatiile anterioare, respectiv 61,7 la suta) si interviul (21,6 la suta).

 Legat de cele mai apreciate centre universitare, generatia 2013 prefera institutiile de invatamant din Bucuresti (39 la suta), urmate de Cluj-Napoca (32,5 la suta) si din Iasi (18,2 la suta).

"Acesti tineri apreciaza cursurile online ca fiind o metoda foarte buna de a invata si au urmat cel putin o data o astfel de forma de instruire (53,57 la suta). Ei cred in mai mare masura decat ceilalti respondenti ca prezenta in mediul online le poate influenta cariera (68,2 la suta dintre cei care au implinit anul acesta 18 ani, fata de 58,8 la suta la generatiile anterioare). Ei au incredere in managerii tineri (63,9 la suta) si considera ca e important sa ai un brand personal, insa doar in anumite domenii de activitate (57,7 la suta)", se comenteaza intr-un comunicat de presa.

Pentru tinerii care au terminat liceu anul acesta Facebook este o dependenta, cercetarea scotand la iveala faptul este platforma de socializare utilizata cel mai des (53,3 la suta), urmata de Yahoo Messenger (27,2 la suta), Skype (7,6 la suta) si Twitter (6,5 la suta

 Cercetarea a fost realizata de Rogalski Damaschin Public Relations, in randul a peste 2.000 de tineri cu varsta de 18 ani, colectarea raspunsurilor fiind realizata in primele sase luni ale anului.
 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Momente de mândrie pentru învățământul botoșănean: Prof. Ioana Cristina Pașcău a câștigat trofeul „Profesorul Anului din mediul rural”!

Monday, 24 February 2025

Gala „Profesorul Anului din mediul rural” aduce în prim-plan și aplaudă eforturile și rezultatele oamenilor excepționali, care lucrează în învățământul din ...

Cel mai așteptat film de comedie românesc al anului, „Mentorii”, ajunge în avanpremieră la Botoșani!

Monday, 24 February 2025

Filmul are parte de două proiecții speciale care vor avea loc de la ora 17:30, la Happy Cinema și de la ora 19:00 la Cinema Unirea. Tot pe 28 februarie, „Mentorii”, primul lungmetraj pr...

Tot mai puține locuri de muncă pentru absolvenții de studii superioare: LISTA completă transmisă de AJOFM Botoșani!

Monday, 24 February 2025

Astfel, pe nivel de studii, 24 de locuri de muncă se adresează candidaților cu studii superioaare, în timp ce 433 sunt pentru cei cu studii medii. Pe nivel de calificare, calificații au l...