Generatia Facebook se teme de competitie si nu vrea concurs de admitere la facultate

Tinerii care au sustinut in acest an examenul de maturitate se tem de competitie, de aici si dorinta lor de a nu reintroduce consursul de admitere la facultate. O analiza realizeata de platforma iVox.ro arata ca absolventii de liceu din 2013 sunt dependenti de Facebook.

 Cercetarea scoate la iveala diferente importante intre atitudinile si convingerile despre invatare si cariera ale "Generatiei Bac 2013", fata de cele ale respondentilor care au sustinut acest examen in anii anteriori. Initiatorii studiului sunt de parere ca unele sunt explicabile prin prisma gradului mare de utilizare a tehnologiei, altele prin modelele sociale pe care acesti tineri le au la dispozitie pentru a se inspira si a avea succes in viata.

 Destul de ingrijorator este ca tinerii din promotia 2013 sunt mai putin dispusi sa se confrunte in competitii de admitere la studii superioare. E bine totusi ca sunt constienti de valoarea brandului personal pentru a reusi in cariera. Pentru ei diploma universitara este indispensabila pentru gasirea unui loc de munca suficient de bine platit (64,7 la suta), iar procedurile cele mai apreciate pentru admiterea la facultate sunt inscrierea pe baza de dosar (33 la suta, aproape dublu fata de cei care au sustinut examenul de maturitate inaintea lor, respectiv 17,5 la suta), proba scrisa (39,8 la suta, cu aproape o treime mai putin decat generatiile anterioare, respectiv 61,7 la suta) si interviul (21,6 la suta).

 Legat de cele mai apreciate centre universitare, generatia 2013 prefera institutiile de invatamant din Bucuresti (39 la suta), urmate de Cluj-Napoca (32,5 la suta) si din Iasi (18,2 la suta).

"Acesti tineri apreciaza cursurile online ca fiind o metoda foarte buna de a invata si au urmat cel putin o data o astfel de forma de instruire (53,57 la suta). Ei cred in mai mare masura decat ceilalti respondenti ca prezenta in mediul online le poate influenta cariera (68,2 la suta dintre cei care au implinit anul acesta 18 ani, fata de 58,8 la suta la generatiile anterioare). Ei au incredere in managerii tineri (63,9 la suta) si considera ca e important sa ai un brand personal, insa doar in anumite domenii de activitate (57,7 la suta)", se comenteaza intr-un comunicat de presa.

Pentru tinerii care au terminat liceu anul acesta Facebook este o dependenta, cercetarea scotand la iveala faptul este platforma de socializare utilizata cel mai des (53,3 la suta), urmata de Yahoo Messenger (27,2 la suta), Skype (7,6 la suta) si Twitter (6,5 la suta

 Cercetarea a fost realizata de Rogalski Damaschin Public Relations, in randul a peste 2.000 de tineri cu varsta de 18 ani, colectarea raspunsurilor fiind realizata in primele sase luni ale anului.
 

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

O femeie a ajuns la spital în urma unui accident cu trei mașini pe DN 29 B!

Friday, 4 July 2025

O femeie a ajuns la spital în urma unui accident rutier produs, în această după-amiază, pe DN 29 B, în localitatea Saucenița. În eveniment au fost implicate trei autoturism...

Valeriu Iftime propune o strategie națională pentru fotbalul românesc: „Avem nevoie de atacanți! Căutați-i!"

Friday, 4 July 2025

Omul de afaceri consideră că problema fundamentală este lipsa atacanților de careu și susține că este nevoie de un plan național pentru a descoperi și forma vârfuri de atac. Finanța...

A cumpărat o mașină cu 3.000 de euro fără să știe că era căutată pentru confiscare, șofer oprit în Vama Racovăț!

Friday, 4 July 2025

În cursul zilei de joi, în jurul orei 04.40, în Punctul de Trecere a Frontierei Racovăț – ITPF Iași, s-a prezentat pentru efectuarea formalităților de control necesare tre...