Fiscul scoate firmele din apartamentele de bloc
Stiri Botosani Monday, 19 July 2010 ActualitateSediul social în apartament de bloc şi înregistrarea mai multor firme în acelaşi spaţiu sunt, din punctul de vedere al Fiscului, metode susceptibile de evaziune fiscală, după cum arată recentele modificări aduse legii societăţilor comerciale prin Ordonanţa de urgenţă nr. 54/2010, detaliate prin Ordinul nr. 2.112/2010 al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF). Aceste prevederi obligă firmele noi şi pe cele care vor să-şi schimbe sediul social să înregistreze la administraţia financiară actele de spaţiu (proprietate, închiriere, comodat etc).
În baza acestora, urmează să primească un certificat şi o adeverinţă pe care trebuie să le prezinte la înmatricularea societăţii la Registrul Comerţului. Însă hârtiile de la Fisc nu înseamnă doar mai multă birocraţie, cu risipa de bani şi de timp implicite, ci şi multe piedici din cauza cerinţelor impuse . Una dintre acestea stabileşte că numărul firmelor dintr-un imobil nu poate depăşi numărul de încăperi sau spaţii distincte obţinute prin partajare.
"Se restrânge posibilitatea stabilirii sediului social în apartamente de bloc, întrucât în fiecare cameră se poate stabili numai un sediu, spre deosebire de situaţia de până acum, când un investitor asociat în mai multe societăţi le putea stabili sediul în acelasi apartament. Modificarea afectează şi stabilirea sediului în spaţii de birouri, cu menţiunea că acestea pot fi recompartimentate astfel încât să fie respectată condiţia: un singur sediu într-un spaţiu compartimentat", arată avocatul Simona Olteanu, partener Scărlătescu Law Office.
Totodată, aceasta precizează că se elimină posibilitatea deschiderii mai multor societăţi în acelaşi spaţiu, însemnând o cameră sau un birou.
Modificarea nu va afecta funcţionarea firmelor existente în cazul în care vor dori să prelungească durata sediului social la o adresă deja declarată, ci doar dacă vor dori să schimbe sediul social.
Procedura la Fisc
Pentru eliberarea certificatului de spaţiu şi a adeverinţei de înregistrare a documentului de spaţiu, potrivit ordinului nr. 2.112/2010, se depune la Fisc:
- O cerere însoţită de actul de spaţiu (titlu de proprietate; contract de vânzare cumpărare; închiriere; comodat etc.) şi actul de identitate
- Cererea se depune la registratură sau prin poştă, caz în care copiile trebuie să fie legalizate
- Termenul de soluţionare este de 5 zile
Cerinţe pentru sediu social
- La înmatricularea firmei sau schimbarea sediului social la Registrul Comerţului sunt necesare:
- documentul ce atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului pentru sediu social înregistrat la Fisc şi
- certificatul de la Fisc care arată că pentru acel imobil n-a fost înregistrat alt document ce atestă cedarea dreptului de folosinţă
- Dacă din certificat rezultă că sunt deja înregistrate alte documente de spaţiu, se dă o declaraţie pe proprie răspundere privind respectarea condiţiilor referitoare la sediul social
- La acelaşi sediu pot funcţiona mai multe firme doar dacă imobilul, prin structura şi suprafaţa utilă, permite funcţionarea lor în încăperi diferite sau în spaţii distinct partajate.
Sursa: capital.ro
Spune-ne opinia ta
Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani
Botoșani: Prezență la vot la ora 17.00!
34,8% era prezența la vot, în județul Botoșani, la ora 17.00, în continuare sub media națională (42,4%). În cele 433 de secții de votare s-au prezentat la urne 118.592 de ce...
Schimbări în Legea învățământului pentru unii elevi: „Trebuie să fim mai serioși!”
Cu o deosebire: cine nu învață în timpul liceului Matematica intensiv, va da o probă mai simplă, un test scris care să le verifice noțiunile de bază. Profesoara de Matematică De...
PNL Botoșani, Valeriu Iftime: „Fiecare vot contează, dragi botoșăneni!” (Video)
„ Am votat pentru o țară în care să fim mândri că trăim , alături de un lider care chiar știe ce înseamnă progresul și care, mai presus de toate, pune cetățeanul pe ...
Newsletter
Abonează-te la Newsletter-ul Stiri Botoșani pentru a fi la curent cu cele mai noi știri și reportaje!
© 2024 WEB EMOTION SRL | Toate drepturile rezervate.
Web Emotion, Live.Botosani.ro, Botosani.ro Stiri.Botosani.ro si logo-urile acestora sunt marci inregistrate ale Web Emotion. Toate celelalte marci sunt proprietatea companiilor detinatoare. Reproducerea continutului din acest site este permisa numai cu acordul Web Emotion.
Termeni și condiții | Politica de confidențialitate | Despre Cookie-uri
Pagină generată în 0.90 secunde
Acest website foloseşte cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experienţă mult mai bună de navigare şi servicii adaptate nevoilor şi interesului fiecăruia. Apăsând Accept sau navigând pe acest website, ești de acord să permiți colectarea de informații prin cookie-uri sau tehnologii similare. Mai multe detalii despre cookie-uri aici