Firmele vor obţine mai greu actele pentru sediul social în apartamente de bloc şi vor putea coabita în acelaşi spaţiu doar dacă suprafaţa acestuia le va permite, potrivit noilor proceduri de înfiinţare a societăţilor comerciale, recent intrate în vigoare.
Sediul social în apartament de bloc şi înregistrarea mai multor firme în acelaşi spaţiu sunt, din punctul de vedere al Fiscului, metode susceptibile de evaziune fiscală, după cum arată recentele modificări aduse legii societăţilor comerciale prin Ordonanţa de urgenţă nr. 54/2010, detaliate prin Ordinul nr. 2.112/2010 al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF). Aceste prevederi obligă firmele noi şi pe cele care vor să-şi schimbe sediul social să înregistreze la administraţia financiară actele de spaţiu (proprietate, închiriere, comodat etc).
În baza acestora, urmează să primească un certificat şi o adeverinţă pe care trebuie să le prezinte la înmatricularea societăţii la Registrul Comerţului. Însă hârtiile de la Fisc nu înseamnă doar mai multă birocraţie, cu risipa de bani şi de timp implicite, ci şi multe piedici din cauza cerinţelor impuse . Una dintre acestea stabileşte că numărul firmelor dintr-un imobil nu poate depăşi numărul de încăperi sau spaţii distincte obţinute prin partajare.
"Se restrânge posibilitatea stabilirii sediului social în apartamente de bloc, întrucât în fiecare cameră se poate stabili numai un sediu, spre deosebire de situaţia de până acum, când un investitor asociat în mai multe societăţi le putea stabili sediul în acelasi apartament. Modificarea afectează şi stabilirea sediului în spaţii de birouri, cu menţiunea că acestea pot fi recompartimentate astfel încât să fie respectată condiţia: un singur sediu într-un spaţiu compartimentat", arată avocatul Simona Olteanu, partener Scărlătescu Law Office.
Totodată, aceasta precizează că se elimină posibilitatea deschiderii mai multor societăţi în acelaşi spaţiu, însemnând o cameră sau un birou.
Modificarea nu va afecta funcţionarea firmelor existente în cazul în care vor dori să prelungească durata sediului social la o adresă deja declarată, ci doar dacă vor dori să schimbe sediul social.
Procedura la Fisc
Pentru eliberarea certificatului de spaţiu şi a adeverinţei de înregistrare a documentului de spaţiu, potrivit ordinului nr. 2.112/2010, se depune la Fisc:
- O cerere însoţită de actul de spaţiu (titlu de proprietate; contract de vânzare cumpărare; închiriere; comodat etc.) şi actul de identitate
- Cererea se depune la registratură sau prin poştă, caz în care copiile trebuie să fie legalizate
- Termenul de soluţionare este de 5 zile
Cerinţe pentru sediu social
- La înmatricularea firmei sau schimbarea sediului social la Registrul Comerţului sunt necesare:
- documentul ce atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului pentru sediu social înregistrat la Fisc şi
- certificatul de la Fisc care arată că pentru acel imobil n-a fost înregistrat alt document ce atestă cedarea dreptului de folosinţă
- Dacă din certificat rezultă că sunt deja înregistrate alte documente de spaţiu, se dă o declaraţie pe proprie răspundere privind respectarea condiţiilor referitoare la sediul social
- La acelaşi sediu pot funcţiona mai multe firme doar dacă imobilul, prin structura şi suprafaţa utilă, permite funcţionarea lor în încăperi diferite sau în spaţii distinct partajate.
Sursa: capital.ro
Fiscul scoate firmele din apartamentele de bloc
Stiri Botosani Monday, 19 July 2010 ActualitateSpune-ne opinia ta
Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani
Momente de mândrie pentru învățământul botoșănean: Prof. Ioana Cristina Pașcău a câștigat trofeul „Profesorul Anului din mediul rural”!
astăzi, 20:32
Gala „Profesorul Anului din mediul rural” aduce în prim-plan și aplaudă eforturile și rezultatele oamenilor excepționali, care lucrează în învățământul din ...
Cel mai așteptat film de comedie românesc al anului, „Mentorii”, ajunge în avanpremieră la Botoșani!
astăzi, 19:50
Filmul are parte de două proiecții speciale care vor avea loc de la ora 17:30, la Happy Cinema și de la ora 19:00 la Cinema Unirea. Tot pe 28 februarie, „Mentorii”, primul lungmetraj pr...
Tot mai puține locuri de muncă pentru absolvenții de studii superioare: LISTA completă transmisă de AJOFM Botoșani!
astăzi, 19:10
Astfel, pe nivel de studii, 24 de locuri de muncă se adresează candidaților cu studii superioaare, în timp ce 433 sunt pentru cei cu studii medii. Pe nivel de calificare, calificații au l...