Emoţii pentru cele 70 de asistente de la Spitalul Judeţean reangajate

  Soarta celor 70 de asistente de la Spitalul Judeţean Mavromati, cărora le-au fost desfăcute contractele de muncă şi apoi au fost reangajate după câteva zile, depinde de răspunsurile pe care Ministerul Sănătăţii, Inspectoratul Teritorial de Muncă şi Casa Judeţeană de Pensii le va transmite conducerii unităţii spitaliceşti.  

 Potrivit managerului Viorel Iliuţă, până acum s-a primit răspuns de la Consiliul Judeţean şi Ministerul Sănătăţii pentru 50 de asistente.

“Am primit aprobarea pentru continuarea activităţii celor 50 de asistente pe perioadă determinată. Urmează să mai primim de la Inspectoratul Teritorial de Muncă şi de la Casa Judeţeană de Pensii. Celelalte 20 sunt angajate pe perioadă determinată ca şi colegele, vom face demersuri la Minister să avem forma legală de a le păstra în activitate şi după caz vom lua decizii în funcţie de toate răspunsurile pe care le vom primi. Vom analiza, ele sunt şi cu implicaţii financiare, şi legale, e o situaţie delicată şi sper să avem cea mai bună formulă ca să nu creem nici supărări şi nici efecte de natură legală asupra unităţii", a declarat Viorel Iliuţă.

Acesta consideră că actul normativ care prevedea încetarea activităţii în cazul asistentelor care sunt pensionabile a fost greşit interpretat de către unii.

“Sigur că măsura este contestată de unii dintre asistenţi, unii înţeleg, alţii mai puţin. Se confundă momentul aprobării ordonanţei de urgenţă 23 cu momentul apariţiei în Monitorul Oficial, care este 15 mai, moment din care ordonanţa îşi produce efectele. Nu face referire la trecut. Doar atunci se putea reveni imediat şi în rest e o poveste de interpretare şi vă spun că aşa cum trei jurişti dau opinii diferite şi instituţiile statului vor da, probabil, răspunsuri diferite. Eu totuşi sper să am răspunsurile cât mai repede pentru o decizie finală care se ia în Comitetul director al spitalului", a mai menţionat managerul Spitalului Judeţean.

Asistentele aflate în această situaţie şi care sunt angajate pe perioadă detemrinată ocupă acum posturi care vor fi scoase la concurs.

“În acest moment suntem pe posturi care vor fi scoase la concurs. După aprobarea bugetului şi încheierea contractului cu Casa. În situaţia în care răspunsurile ne vor permite angajarea pe perioadă nedeterminată, să intrăm pe Ordonanţa 23 atunci nu mai discutăm de posibilitatea de a organiza concurs, ci discutăm de menţinerea în activitate până la 65 de ani, indiferent de vârtsă şi de sex, la solicitarea asistenţilor", a conchis Iliuţă.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Filmul ”Ramon” revine cu o poveste de Crăciun și cu actor botoșănean în distribuție!

astăzi, 12:47

Au început filmările pentru „Ramon 2 – Filmul de Crăciun”, o producție semnată de Pavel Bartoș și regizată de Jesús del Cerro, în care îl regăsim și...

ITM Botoșani: Informații pentru angajatori privind dialogul social, cu modificările și completările ulterioare!

astăzi, 12:42

Legea nr. 367/2022 privind Dialogul Social, prevede că negocierea colectivă este obligatorie la nivelul unităților care au cel puțin 10 angajați/lucrători. În cazul în care în...

Botoșănenii, invitați să facă nominalizări pentru Gala Naţională a Excelenţei în Asistenţa Socială!

astăzi, 12:11

Dacă ai nume despre care toată țara ar trebui să afle, trimite-l pe scena Ateneului Român, la cea de-a 11-a ediție a Galei Naționale a Excelenței în Asistența Socială, în ca...