E BINE DE STIUT: Google aduce vanzari, Facebook doar like-uri

Foarte multe companii mici si mijlocii din Romania au inceput sa-si faca publicitate prin intermediul retelei Facebook. Reclamele sunt targetate si apar in functie de activitatea pe care o are utilizatorul de Facebook: caror branduri da like, ce subiecte il intereseaza, cu cine interactioneaza, ce prieteni are etc.

 Facebook ofera oricui posibilitatea de a-si achizitiona reclama in retea, un functie de bugetul planificat si de preferintele publicitare, precum localitatea/tara, varsta, un anumit interes (exemplu, alergare), tipul de utilizator (oricine, doar cei conectati cu pagina companiei, doar cei are nu sunt conectat cu pagina companiei), bugetul avut la dispozitie.

 Targetarea Facebook este destul de precisa. Spre exemplu, un producator de echipamente sportive pentru alergare poate publica o reclama, vizibila doar alergatorilor amatori din Bucuresti si va avea o audienta de 12.820 de oameni.

Google AdWords, serviciul pentru publicitate online oferit de Google, permite, de asemenea, o targetare complexa a audientei.

O firma mica sau mijlocie isi poate pune problema, care sistem de publicitate este mai eficient? Care sistem de publicitate ii va aduce mai multi vizitatori sau ii va genera mai multe vanzari?

 Potrivit firmelor contactate de Business24, reteaua sociala Facebook genereaza mai mult "buzz", dar Google AdWords ii face pe utilizatori sa cumpere.

Unde se vand mai bine prajiturile, pe Facebook sau pe Google?

 Vlad Telibasa este un tanar antreprenor roman care detine edulce.ro, o afacere online prin care comercializeaza prajituri si torturi. El a incercat puterea de vanzare a Facebook anul trecut, de Ziua Copilului, un moment propice pentru orice parinte sa cumpere dulciuri micutilor.

"Am obtinut multe clickuri, dar CPM-ul e mare comparativ cu Google AdWords, de 25-30 de centi. Google AdWords oscileaza intre 8 si 10 centi".

 CPM este modalitate prin care se calculeaza cat plateste un publicitar pentru reclama online. Publicitatea se achizitioneaza la numarul de afisari a reclamei, iar 1 CPM inseamna costul pentru 1.000 de afisari.

 "Conversia generata de Google AdWords este mult mai buna", spune Vlad Telibasa. Prin conversie se intelege numarul de utilizatori care ajung sa cumpere un produs sau un serviciu, in urma vizionarii reclamei online.

 Vlad Telibasa spune ca investeste aproximativ 6-700 de euro pe luna pentru a-si promova serviciile prin intermediul Google AdWords si ca obtine o rata de conversie este de aproximativ 1,5%, la 1000 de vizite atrase pe site-ul sau. "In Romania", spune Telibasa, "rata medie de conversie prin Google AdWords este undeva la 1%".

"Facebook, doar pentru campanii de informare"

 Alex Dumbrava, directorul general al Aventuria.ro, un magazin online de nisa, specializat in vanzarea si inchirierea de sisteme de transport pentru masini, precum portbagajele auto, a investit sume mici pentru promovarea pe Facebook, mai mult "pentru a testa apele".

 "Investitiile au fost de ordinul a cateva zeci de dolari pe campanie, care a insemnat promovarea unui produs concret", spune Alex Dumbrava.

Rezultatele campaniilor: de 10 ori mai multe "submit" sau "subscribe" la produsul respectiv decat vanzari reale.

"Efectul a fost, pana la urma, de viralitate, like-uri obtinute, zic eu, onest, pentru ca erau produse deosebite - huse incalzite pentru scaunul masinii, de exemplu, sau huse "waterproof" pentru telefoanele mobile".

 Aventuria.ro foloseste in prezent Facebook pentru a comunica informatii cercului de fani, despre evenimente, produse sau servicii.

 "Nu ne asteptam la vanzari, ci il folosim ca pe un instrument complementar de informare si crestere/ imbunatatire a imaginii", afirma Alex Dumbrava.


Citeste continuarea pe business24.ro

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

De ce e bine să porți un palton când răspunzi la ușă! (Video)

astăzi, 07:15

Doi prieteni stau de vorbă: - Știi de ce eu când răspund la ușă, port un palton? - De ce? - Pentru că dacă sunt fericit să-i văd pe cei de la ușă le spun că abia am ajuns ac...

Calendar orthodox, 21 octombrie: Sf. Cuv. Mărturisitori: Visarion şi Sofronie; Sf. Mc. Oprea; Sf. Preoţi Mărturisitori: Ioan din Galeş şi Moise Măcinic din Sibiel; Sf. Cuv. Ilarion cel Mare

astăzi, 07:00

Sfinţii Cuvioşi Visarion şi Sofronie au propovăduit cuvântul Evangheliei în Transilvania veacului al XVIII-lea. Pentru aceasta, ei au fost prinşi de autorităţile austro-ungare ş...

Botoșănean dat dispărut după ce a plecat de acasă și nu s-a mai întors!

Monday, 20 October 2025

La data de 20 octombrie 2025, lucrătorii de poliție din cadrul Politiei municipiului Dorohoi, județul Botoşani, au fost sesizati verbal cu privire la faptul ca numitul Florea Andrei-Valentin, &ici...