E BINE DE STIUT: Google aduce vanzari, Facebook doar like-uri

Foarte multe companii mici si mijlocii din Romania au inceput sa-si faca publicitate prin intermediul retelei Facebook. Reclamele sunt targetate si apar in functie de activitatea pe care o are utilizatorul de Facebook: caror branduri da like, ce subiecte il intereseaza, cu cine interactioneaza, ce prieteni are etc.

 Facebook ofera oricui posibilitatea de a-si achizitiona reclama in retea, un functie de bugetul planificat si de preferintele publicitare, precum localitatea/tara, varsta, un anumit interes (exemplu, alergare), tipul de utilizator (oricine, doar cei conectati cu pagina companiei, doar cei are nu sunt conectat cu pagina companiei), bugetul avut la dispozitie.

 Targetarea Facebook este destul de precisa. Spre exemplu, un producator de echipamente sportive pentru alergare poate publica o reclama, vizibila doar alergatorilor amatori din Bucuresti si va avea o audienta de 12.820 de oameni.

Google AdWords, serviciul pentru publicitate online oferit de Google, permite, de asemenea, o targetare complexa a audientei.

O firma mica sau mijlocie isi poate pune problema, care sistem de publicitate este mai eficient? Care sistem de publicitate ii va aduce mai multi vizitatori sau ii va genera mai multe vanzari?

 Potrivit firmelor contactate de Business24, reteaua sociala Facebook genereaza mai mult "buzz", dar Google AdWords ii face pe utilizatori sa cumpere.

Unde se vand mai bine prajiturile, pe Facebook sau pe Google?

 Vlad Telibasa este un tanar antreprenor roman care detine edulce.ro, o afacere online prin care comercializeaza prajituri si torturi. El a incercat puterea de vanzare a Facebook anul trecut, de Ziua Copilului, un moment propice pentru orice parinte sa cumpere dulciuri micutilor.

"Am obtinut multe clickuri, dar CPM-ul e mare comparativ cu Google AdWords, de 25-30 de centi. Google AdWords oscileaza intre 8 si 10 centi".

 CPM este modalitate prin care se calculeaza cat plateste un publicitar pentru reclama online. Publicitatea se achizitioneaza la numarul de afisari a reclamei, iar 1 CPM inseamna costul pentru 1.000 de afisari.

 "Conversia generata de Google AdWords este mult mai buna", spune Vlad Telibasa. Prin conversie se intelege numarul de utilizatori care ajung sa cumpere un produs sau un serviciu, in urma vizionarii reclamei online.

 Vlad Telibasa spune ca investeste aproximativ 6-700 de euro pe luna pentru a-si promova serviciile prin intermediul Google AdWords si ca obtine o rata de conversie este de aproximativ 1,5%, la 1000 de vizite atrase pe site-ul sau. "In Romania", spune Telibasa, "rata medie de conversie prin Google AdWords este undeva la 1%".

"Facebook, doar pentru campanii de informare"

 Alex Dumbrava, directorul general al Aventuria.ro, un magazin online de nisa, specializat in vanzarea si inchirierea de sisteme de transport pentru masini, precum portbagajele auto, a investit sume mici pentru promovarea pe Facebook, mai mult "pentru a testa apele".

 "Investitiile au fost de ordinul a cateva zeci de dolari pe campanie, care a insemnat promovarea unui produs concret", spune Alex Dumbrava.

Rezultatele campaniilor: de 10 ori mai multe "submit" sau "subscribe" la produsul respectiv decat vanzari reale.

"Efectul a fost, pana la urma, de viralitate, like-uri obtinute, zic eu, onest, pentru ca erau produse deosebite - huse incalzite pentru scaunul masinii, de exemplu, sau huse "waterproof" pentru telefoanele mobile".

 Aventuria.ro foloseste in prezent Facebook pentru a comunica informatii cercului de fani, despre evenimente, produse sau servicii.

 "Nu ne asteptam la vanzari, ci il folosim ca pe un instrument complementar de informare si crestere/ imbunatatire a imaginii", afirma Alex Dumbrava.


Citeste continuarea pe business24.ro

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

FC Botoșani - Poli Iași astăzi, de la ora 17:30

astăzi, 11:02

FC Botoșani și Poli Iași se întâlnesc în această după-amiază pe "Municipal", în etapa cu numărul 17 din Superligă. Vezi oferta Superbet pentru meciul cu Poli...

Plângeri „întoarse” de la BEJ, ce au sesizat social democrații botoșăneni!

astăzi, 11:00

Partidul Social Democrat (PSD) – Filiala Botoșani, prin vicepreședintele formațiunii, a formulat o plângere la Biroul Electoral Județean prin care reclamă că Partidul Național Liber...

Ce pățești dacă nu plătești întreținerea imediat după afișarea listelor cu cheltuieli!

astăzi, 10:40

Adoptată în 2018, noua legislație prevede sancțiuni clare pentru cei care întârzie achitarea sumelor afișate pe lista de cheltuieli comune. Spre deosebire de reglementările ante...