E BINE DE STIUT: Google aduce vanzari, Facebook doar like-uri

E BINE DE STIUT: Google aduce vanzari, Facebook doar like-uri
Foarte multe companii mici si mijlocii din Romania au inceput sa-si faca publicitate prin intermediul retelei Facebook. Reclamele sunt targetate si apar in functie de activitatea pe care o are utilizatorul de Facebook: caror branduri da like, ce subiecte il intereseaza, cu cine interactioneaza, ce prieteni are etc.

 Facebook ofera oricui posibilitatea de a-si achizitiona reclama in retea, un functie de bugetul planificat si de preferintele publicitare, precum localitatea/tara, varsta, un anumit interes (exemplu, alergare), tipul de utilizator (oricine, doar cei conectati cu pagina companiei, doar cei are nu sunt conectat cu pagina companiei), bugetul avut la dispozitie.

 Targetarea Facebook este destul de precisa. Spre exemplu, un producator de echipamente sportive pentru alergare poate publica o reclama, vizibila doar alergatorilor amatori din Bucuresti si va avea o audienta de 12.820 de oameni.

Google AdWords, serviciul pentru publicitate online oferit de Google, permite, de asemenea, o targetare complexa a audientei.

O firma mica sau mijlocie isi poate pune problema, care sistem de publicitate este mai eficient? Care sistem de publicitate ii va aduce mai multi vizitatori sau ii va genera mai multe vanzari?

 Potrivit firmelor contactate de Business24, reteaua sociala Facebook genereaza mai mult "buzz", dar Google AdWords ii face pe utilizatori sa cumpere.

Unde se vand mai bine prajiturile, pe Facebook sau pe Google?

 Vlad Telibasa este un tanar antreprenor roman care detine edulce.ro, o afacere online prin care comercializeaza prajituri si torturi. El a incercat puterea de vanzare a Facebook anul trecut, de Ziua Copilului, un moment propice pentru orice parinte sa cumpere dulciuri micutilor.

"Am obtinut multe clickuri, dar CPM-ul e mare comparativ cu Google AdWords, de 25-30 de centi. Google AdWords oscileaza intre 8 si 10 centi".

 CPM este modalitate prin care se calculeaza cat plateste un publicitar pentru reclama online. Publicitatea se achizitioneaza la numarul de afisari a reclamei, iar 1 CPM inseamna costul pentru 1.000 de afisari.

 "Conversia generata de Google AdWords este mult mai buna", spune Vlad Telibasa. Prin conversie se intelege numarul de utilizatori care ajung sa cumpere un produs sau un serviciu, in urma vizionarii reclamei online.

 Vlad Telibasa spune ca investeste aproximativ 6-700 de euro pe luna pentru a-si promova serviciile prin intermediul Google AdWords si ca obtine o rata de conversie este de aproximativ 1,5%, la 1000 de vizite atrase pe site-ul sau. "In Romania", spune Telibasa, "rata medie de conversie prin Google AdWords este undeva la 1%".

"Facebook, doar pentru campanii de informare"

 Alex Dumbrava, directorul general al Aventuria.ro, un magazin online de nisa, specializat in vanzarea si inchirierea de sisteme de transport pentru masini, precum portbagajele auto, a investit sume mici pentru promovarea pe Facebook, mai mult "pentru a testa apele".

 "Investitiile au fost de ordinul a cateva zeci de dolari pe campanie, care a insemnat promovarea unui produs concret", spune Alex Dumbrava.

Rezultatele campaniilor: de 10 ori mai multe "submit" sau "subscribe" la produsul respectiv decat vanzari reale.

"Efectul a fost, pana la urma, de viralitate, like-uri obtinute, zic eu, onest, pentru ca erau produse deosebite - huse incalzite pentru scaunul masinii, de exemplu, sau huse "waterproof" pentru telefoanele mobile".

 Aventuria.ro foloseste in prezent Facebook pentru a comunica informatii cercului de fani, despre evenimente, produse sau servicii.

 "Nu ne asteptam la vanzari, ci il folosim ca pe un instrument complementar de informare si crestere/ imbunatatire a imaginii", afirma Alex Dumbrava.


Citeste continuarea pe business24.ro

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Povestea lui Felix, un motan jucăuș și iubitor, și a pompierilor eroi care l-au salvat!

Sâmbătă, 18 Mai 2024
142

Când nu mai sperau să îl găsească în viață, pașii i-au condus spre fântâna vecinilor. Un mieunat stins era de fapt un strigăt de ajutor... Și cum fântâ...

Matematica are viitor! Elevi excepționali premiați la Concursul „Dimitrie Pompeiu” de la Botoșani (Foto, Video)

Sâmbătă, 18 Mai 2024
515

Competiția, care se adresează elevilor din clasele III-XI, s-a desfășurat sâmbătă, la Școala Gimnazială Nr. 17 din Botoșani.Președintele concursului este, la fel ca în anii t...

Sunați la 112 dacă ați văzut-o pe Petronela-Anca Drăguț, are 17 ani și a dispărut de acasă!

Sâmbătă, 18 Mai 2024
209

Polițiștii botoșăneni efectuează verificări pentru localizarea unei tinere, de 17 de ani, din satul Călugăreni Noi, comuna Ungureni, care a părăsit domiciliul la data de 18 mai a.c.,  i...