Deputatilor care isi pierd mandatul li se pregateste un ghid de inapoiere a bunurilor

Biroul Permanent al Camerei Deputatilor a discutat luni un Memorandum intern cu privire la unele Masuri privind incetarea si inceperea exercitarii mandatului de deputat, in care se prevede inapoierea bunurilor din birourile parlamentare, a masinilor, precum si a documentelor secrete.

Mai intai, Camera trebuie sa faca pana pe 23 noiembrie o lista cu deputatii care nu mai candideaza, iar pana pe 17 decembrie, lista va fi completata cu deputatii care nu sunt realesi la parlamentare.

In cazul tuturor celor care intra in aceste liste, sumele ramase neutilizate din suma forfetara, precum si stampilele deputatilor sau ale asociatiilor pentru birourile parlamentare vor fi restituite. Contractele de inchiriere pentru birourile parlamentare din circumscriptie vor fi reziliate, posturile telefonice din birourile parlamentare se desfiinteaza, iar contractele de munca ale personalului din birourile parlamentare inceteaza, se arata in ghidul de masuri.

 Autoturismele deputatilor care nu sunt realesi vor fi inapoiate in prezenta unui delegat al Directiei pentru transporturi, care va constata starea masinii, bunurile din dotarea birourilor parlamentare vor fi predate noului deputat ales in colegiul respectiv, iar bunurile care lipsesc vor fi achitate de deputatul care nu a fost reales la valoarea de inlocuire la data constatarii, se mai arata in proiect.

 "Certificatele sau autorizatiile de acces la informatiile nationale si NATO clasificate isi inceteaza valabilitatea si se retrag deputatilor care detin astfel de documente. De asemenea, documentele clasificate, indiferent de clasa (secrete de stat sau secret de serviciu) sau de nivel de secretizare (secret, strict secret), inclusiv cartile de telefon "S" vor fi predate Biroului pentru protectia informatiilor clasificate", stipuleaza ghidul elaborat de Camera.

 Secretarul BP al Camerei, Georgian Pop, a explicat la finalul sedintie ca ghidul a fost elaborat pentru a se evita interpretarile.

 "Mai trebuie analizat, trebuie sa gasim niste proceduri foarte clare. O parte din actualii membri ai Camerei Deputatilor este de asteptat sa fie realesi, dar o parte nu se vor mai regasi si la biroul parlamentar al fiecarui deputat exista o dotare minima, chestiuni de logistica, un telefon, un copiator, chestiuni de mobilier si trebuie facute niste proceduri imbunatatite pentru predarea si primirea acestora", a declarat Pop.

Intrebat de ce este nevoie de un astfel de ghid, social-democratul a indicat: "Unde exista proceduri clare, institutiile functioneaza bine, unde procedurile nu sunt clare, intervin interpretarile".

Pop a mai declarat ca din cate stie, ideea acestui ghid a venit din partea secretariatului general al Camerei. "Nu este nimic spectaculos, spune, de exemplu, atunci cand preiei un copiator, cum il dai inapoi", a completat acesta. Masurile din ghid se vor adopta intr-o sedinta ulterioara a BP, a declarat Pop.

ziare.com

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Programul activităților de la Memorialul Ipotești la Noaptea Muzeelor!

astăzi, 13:20

„Mai aproape de oameni într-o noapte de mai” este genericul ediției 2025 a Nopții Muzeelor, organizate de Rețeaua Națională a Muzeelor, proiect cultural finanţat prin Ministeru...

Operaționalizarea județenelor la Antifraudă: Toți angajații au optat și sunt alocați pe posturi!

astăzi, 12:33

Inspectorii Antifraudă s-au împărțit pe posturi pentru serviciile județene care ar trebui să devină operaționale de la 1 iulie 2025, toți angajații în cauză având alocat un...

Încă o zi liberă pentru elevi și profesori, despre ce este vorba și când pică!

astăzi, 12:00

Elevii și profesorii au zi liberă joi, 5 iunie, de Ziua Învățătorului 2025, conform contractului colectiv de muncă la nivelul învățământului. În această zi nu se fac ...