Deputatii au aprobat o obligatie in plus pentru administratorii de bloc

Administratorii de bloc vor avea o noua obligatie de indeplinit, pe langa cele deja existente, se precizeaza intr-un proiect de lege aprobat miercuri prin vot final de Camera Deputatilor. Liga Asociatiilor de Proprietari Habitat sustine ca reglementarile nu vin in sprijinul administratorilor, ci, dimpotriva, maresc birocratia si costurile administrarii blocurilor.

Camera Deputatilor a aprobat miercuri, prin vot final, un proiect de lege pentru completarea art.36 din Legea nr.230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari. Initiativa legislativa a fost adoptata de 286 de deputati, din 287 prezenti.

Confor Avocatnet.ro, documentul stabileste ca administratorii urmeaza sa informeze periodic proprietarii in privinta cheltuielilor pe care asociatia le face, precum si a veniturilor pe care le incaseaza si sa isi asume raspunerea pe acest lucru.

Concret, administratorii vor tebui sa informeze trimestrial, in scris sau prin posta electronica, proprietarii, membrii asociatiei de poprietari, cu privire la situatia financiara cuprinzand toate elementele de cheltuieli, venituri, incasari si plati aferente asociatiei de poprietari, sub semnatura proprie si contrasemnata de presedintele si de cenzorul asociatiei de proprietari, se precizeaza in proiectul de lege.

Liga Asociatiilor de Proprietari Habitat nu este de acord cu acest document, pentru ca introduce niste obligatii pentru conducerea asociatiilor care maresc birocratia si costurile administrarii, se precizeaza intr-un comunicat al ligii, remis anul trecut redactiei.

Daca noile reglementari vor intra in vigoare, atunci acestea nu vor veni in sprijinul proprietarilor si vor restrictiona, practic, dreptul existent de a solicita oricand informatii si in plus, vor substitui obligatiile cenzorilor, se arata in acelasi comunicatul citat.

Mai mult, Liga Asociatiilor de Proprietari Habitat sustine ca legislatia in vigoare permite proprietarilor sa solicite diverse informatii privind activitatea asociatiei de proprietari.

Astfel, acestia au dreptul sa cunoasca toate aspectele ce tin de activitatea asociatiei si au acces, la cerere, la orice document al acesteia.

Conform legislatiei actuale, proprietarii au dreptul sa primeasca explicatii cu privire la calculul cotei de contributie, la cheltuielile asociatiei de proprietari si, eventual, sa o conteste la presedintele asociatiei de proprietari, in termen de zece zile de la afisarea listei de plata. La randul sau, presedintele asociatiei de proprietari este obligat sa raspunda la contestatie in termen de sapte zile.

Legea nr. 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de poprietari prevede ca administratorul, persoana fizica sau juridica, are, in principal, urmatoarele atributii:

-prestarea serviciilor in mod profesional;
-gestionarea bunurilor materiale si a fondurilor banesti;
-efectuarea formalitatilor necesare in angajarea contractelor cu furnizorii de servicii pentru exploatarea si intretinerea cladirii, derularea si urmarirea realizarii acestor contracte;
-asigurarea cunoasterii si respectarii regulilor cu privire la proprietatea comuna;
-gestionarea modului de indeplinire a obligatiilor cetatenesti ce revin proprietarilor in raport cu autoritatile publice. Obligatiile cetatenesti sunt cele stabilite, potrivit legii, de adunarea generala a proprietarilor;
-indeplinirea oricaror alte obligatii expres prevazute de lege.

In plus, pe langa atributiile mentionate mai sus, administratorii vor trebui sa informeze trimestrial proprietarii in privinta situatiei financiare a asociatiei si sa isi asume raspunerea pe acest lucru, insa numai daca noile dispozitii vor fi promulgate de presedinte.

Atentie! Proiectul de lege a fost adoptat de de Camera Deputatilor, in calitate de for decizional, insa acesta trebuie promulgat de presedinte si publicat in Monitorul Oficial pentru a se putea aplica. Puteti consulta AICI parcursul legislativ al documentului.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Conduceți prudent! O parte din județul Botoșani rămâne sub avertizare Cod Galben de ceață și polei!

astăzi, 09:06

Meteorologii au actualizat prognoza și au emis un nou Cod galben de ceață și polei, valabil până la ora 11:00, pentru o parte din județul Botoșani.  Din această cauză, pe drumur...

PETIȚIE: Zeci de mii de oameni cer Guvernului interzicerea petardelor și artificiilor în perioada sărbătorilor de iarnă!

astăzi, 08:54

Tot mai mulți copii au suferit accidente grave provocate de aceste materiale pirotehnice, iar animalele de companie sunt terorizate de zgomotele puternice. Un adolescent de 16 ani din Botoșani a aju...

Judecător din Botoșani eliberat din funcție, Klaus Iohannis a semnat decretul!

astăzi, 08:32

Președintele României, Klaus Iohannis, a semnat vineri, 20 decembrie 2024, mai multe decrete. Printre acestea, și decretul privind ”eliberarea din funcția de judecător a doamnei Teo...