O escrocherie folosită de angajaţii service-ului unei cunoscute reprezentanţe auto, care foloseau la reparaţii piese second-hand şi întocmeau facturi pentru produse originale noi, a fost demascată de instanţele de judecată din Bacău după un proces maraton.
Curtea de Apel Bacău a decis condamnarea definitivă a trei dintre angajaţii service-ului SC Trendo Automobile SRL, punct de lucru Bacău, la câte un an de închisoare cu suspendare, scrie Adevarul. Cei trei inculpaţi, doi dintre mecanicii care au realizat lucrările şi coordonatorul service-ului care avea ca atribuţii controlul de calitate, au fost obligaţi să achite clientului păgubit 40.000 de lei daune, 10.000 reprezentând costurile pieselor ce trebuiau schimbate şi 30.000 de lei daune morale.
Lucian Ciobanu, proprietarul unui autoturism Peugeot, a fost implicat într-un accident rutier pe 6 decembrie 2009, soldat cu avarierea maşinii. În baza procesul verbal de daune, întocmit de asigurator, s-a dispus inlocuirea mai multor piese printre care aripa dreapta spate, uşa dreapta spate, uşa dreapta faţă etc. Bărbatul a mers cu autoturismul la reprezentanţa Trendo Automobile Bacău, unde i s-a întocmit comanda de daună, contravaloarea reparaţiilor fiind stabilită la 11.771 lei. Anchete şi procese, închise Reprezentanţii service-ului au realizat reparaţiile, iar în documentele întocmite clientului se consemna că piesele folosite sunt produse noi, originale. După ce a intrat în posesia autoturismului reparat, clientul a sesizat o serie de deficienţe la piesele schimbate.
Daunele stabilite pentru clientul păgubiti vor fi suportate doar de cei trei angajaţi. Reprezentanţa auto, deşi inculpată în dosar, nu a fost trasă la răspundere dintr-un viciu de procedură: nu au fost efectuate acte de urmărire penală împotriva sa, ci doar a angajaţilor. Decizia i-a nemulţumit atât pe client, cât şi pe cei trei angajaţi care au criticat decizia de a fi doar ei obligaţi la plata daunelor, mai scrie sursa citată.