De sâmbătă, comunicarea hotărârilor din procesele civile se va face, din oficiu, prin e-mail

În cazul deciziilor luate de instanÈ›ele civile, comunicarea lor urmează să se facă, începând de sâmbătă, în primă fază, prin e-mail, potrivit unei legi oficializate miercuri. TotuÈ™i, dacă instanÈ›ele nu vor putea transmite electronic hotărârile, din varii motive, comunicarea acestora se va face ca în prezent, adică prin agenÈ›ii procedurali ai instanÈ›ei sau prin poÈ™tă, cu scrisoare recomandată.

După cum stabileÈ™te Codul de procedură civilă (Legea 134/2010), comunicarea hotărârilor judecătoreÈ™ti în materie civilă se face acum, de principiu, în format tipărit, prin intermediul agenÈ›ilor procedurali ai instanÈ›ei sau prin serviciile poÈ™tale.

Această situaÈ›ie se va schimba de sâmbătă, când Legea 192/2022, apărută miercuri în Monitorul oficial 643, intră în vigoare, iar deciziile instanÈ›elor civile vor fi transmite, din oficiu, prin e-mail, informează AvocatNet.ro.

„Comunicarea hotărârilor judecătoreÈ™ti se va face, din oficiu, prin poÈ™ta electronică dacă partea a indicat instanÈ›ei datele corespunzătoare în acest scop direct sau la solicitarea expresă a instanÈ›ei în timpul procesului”, stabileÈ™te concret legea în articolul ce este adăugat în Codul de procedură civilă.

Comunicarea va trebui să fie însoÈ›ită de semnătura electronică extinsă a instanÈ›ei, care va înlocui È™tampila instanÈ›ei È™i semnătura grefierului de È™edință.

Hotărârile vor fi considerate ca fiind comunicate, aÈ™a cum prevede noua lege, la momentul la care se primeÈ™te confirmarea, din partea sistemului folosit, că au ajuns la destinatar.

TotuÈ™i, dacă transmiterea prin e-mail nu e posibilă, de pildă, când instanÈ›a nu are adresa sau când sistemul dă eroare la transmiterea mesajului, comunicarea hotărârilor se va face după procedurile actuale.

Mai exact, aÈ™a cum stabileÈ™te acum Codul de procedură civilă, comunicarea citaÈ›iilor È™i a tuturor actelor de procedură se face, din oficiu, prin agenÈ›ii procedurali ai instanÈ›ei, iar când acest lucru nu e posibil, transmiterea actelor se face prin poÈ™tă, cu scrisoare recomandată, sau, la cerere, prin executori judecătoreÈ™ti ori prin telefax, poÈ™tă electronică sau prin alte mijloace ce asigură transmiterea textului actului È™i confirmarea primirii acestuia.

Potrivit iniÈ›iatorilor, implementarea acestei noi măsuri „ar eficientiza activitatea instanÈ›elor È™i ar reduce È™i costurile privind listarea copiilor de pe hotărârile judecătoreÈ™ti, respectiv costurile privind corespondenÈ›a prin serviciile poÈ™tale".

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Director ANPC: Lǎmâile sub 45 mm diametru şi portocalele sub 60 mm diametru, considerate furaj animalier, în orice ţară civilizată!

astăzi, 08:01

”Suntem bătaia de joc a importatorilor de citrice, dar ÅŸi a achizitorilor din marketuri!”, spune Paul Anghel, director general în DirecÅ£ia Generală Control ÅŸi Supraveghere PiaÅ£...

Sărbători în lacrimi, o fetiță de 2 ani nu mai are unde să îl aștepte pe Moș Crăciun!

astăzi, 07:30

Zilele trecute, un incendiu devastator le-a mistuit complet micuÈ›a garsonieră. Totul este negru, scrum È™i cenușă. În doar câteva minute a ars tot ceea ce aveau. În prag de iarnÄ...

Cum este tratat un bărbat care vrea să divorțeze

astăzi, 07:15

La tribunal, un proces de divorÅ£: - Dar, domnule, de ce vreÅ£i să divorÅ£aÅ£i, întreabă judecătorul. - SoÅ£ia mea mă tratează ca pe un câine. - Vă loveÅŸte? Vă jigneÅŸte? - Nu,...