De sâmbătă, comunicarea hotărârilor din procesele civile se va face, din oficiu, prin e-mail

De sâmbătă, comunicarea hotărârilor din procesele civile se va face, din oficiu, prin e-mail

În cazul deciziilor luate de instanțele civile, comunicarea lor urmează să se facă, începând de sâmbătă, în primă fază, prin e-mail, potrivit unei legi oficializate miercuri. Totuși, dacă instanțele nu vor putea transmite electronic hotărârile, din varii motive, comunicarea acestora se va face ca în prezent, adică prin agenții procedurali ai instanței sau prin poștă, cu scrisoare recomandată.

După cum stabilește Codul de procedură civilă (Legea 134/2010), comunicarea hotărârilor judecătorești în materie civilă se face acum, de principiu, în format tipărit, prin intermediul agenților procedurali ai instanței sau prin serviciile poștale.

Această situație se va schimba de sâmbătă, când Legea 192/2022, apărută miercuri în Monitorul oficial 643, intră în vigoare, iar deciziile instanțelor civile vor fi transmite, din oficiu, prin e-mail, informează AvocatNet.ro.

„Comunicarea hotărârilor judecătorești se va face, din oficiu, prin poșta electronică dacă partea a indicat instanței datele corespunzătoare în acest scop direct sau la solicitarea expresă a instanței în timpul procesului”, stabilește concret legea în articolul ce este adăugat în Codul de procedură civilă.

Comunicarea va trebui să fie însoțită de semnătura electronică extinsă a instanței, care va înlocui ștampila instanței și semnătura grefierului de ședință.

Hotărârile vor fi considerate ca fiind comunicate, așa cum prevede noua lege, la momentul la care se primește confirmarea, din partea sistemului folosit, că au ajuns la destinatar.

Totuși, dacă transmiterea prin e-mail nu e posibilă, de pildă, când instanța nu are adresa sau când sistemul dă eroare la transmiterea mesajului, comunicarea hotărârilor se va face după procedurile actuale.

Mai exact, așa cum stabilește acum Codul de procedură civilă, comunicarea citațiilor și a tuturor actelor de procedură se face, din oficiu, prin agenții procedurali ai instanței, iar când acest lucru nu e posibil, transmiterea actelor se face prin poștă, cu scrisoare recomandată, sau, la cerere, prin executori judecătorești ori prin telefax, poștă electronică sau prin alte mijloace ce asigură transmiterea textului actului și confirmarea primirii acestuia.

Potrivit inițiatorilor, implementarea acestei noi măsuri „ar eficientiza activitatea instanțelor și ar reduce și costurile privind listarea copiilor de pe hotărârile judecătorești, respectiv costurile privind corespondența prin serviciile poștale".

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Calendar ortodox: Îi cinstim astăzi pe Sfântul Ierarh Teotim, Episcopul Tomisului; Sfântul Cuvios Teodor Trihina

astăzi, 08:14
7

Sfântul Teotim a trăit pe vremea împăratului Teodosie cel Mare (378-395) în Sciţia Mică sau Dobrogea de astăzi şi era Episcop al Tomisului. El se bucura de atâta cinste &...

S-a stins un fost primar din Botoșani. ”Un exemplu remarcabil pentru toți cei din jur” (Foto)

Vineri, 19 Aprilie 2024
1358

Liberalul Costel Șoptică a transmis un mesaj de condoleanțe, alăturând deopotrivă cuvinte de apreciere pentru un ”brav coleg atât de valoros și dedicat oamenilor”.Ioa...

Hermannstadt - FC Botoșani 1-1! Ghinion teribil: pierdem două puncte în prelungiri

Vineri, 19 Aprilie 2024
358

FC Botoșani a reușit să obțină doar un punct în disputa cu Hermannstadt, din deplasare. Trupa lui Bogdan Andone a ajuns la șapte victorii în cinci meciuri de playout, dar păstrează șanse s...