De sâmbătă, comunicarea hotărârilor din procesele civile se va face, din oficiu, prin e-mail

În cazul deciziilor luate de instanțele civile, comunicarea lor urmează să se facă, începând de sâmbătă, în primă fază, prin e-mail, potrivit unei legi oficializate miercuri. Totuși, dacă instanțele nu vor putea transmite electronic hotărârile, din varii motive, comunicarea acestora se va face ca în prezent, adică prin agenții procedurali ai instanței sau prin poștă, cu scrisoare recomandată.

După cum stabilește Codul de procedură civilă (Legea 134/2010), comunicarea hotărârilor judecătorești în materie civilă se face acum, de principiu, în format tipărit, prin intermediul agenților procedurali ai instanței sau prin serviciile poștale.

Această situație se va schimba de sâmbătă, când Legea 192/2022, apărută miercuri în Monitorul oficial 643, intră în vigoare, iar deciziile instanțelor civile vor fi transmite, din oficiu, prin e-mail, informează AvocatNet.ro.

„Comunicarea hotărârilor judecătorești se va face, din oficiu, prin poșta electronică dacă partea a indicat instanței datele corespunzătoare în acest scop direct sau la solicitarea expresă a instanței în timpul procesului”, stabilește concret legea în articolul ce este adăugat în Codul de procedură civilă.

Comunicarea va trebui să fie însoțită de semnătura electronică extinsă a instanței, care va înlocui ștampila instanței și semnătura grefierului de ședință.

Hotărârile vor fi considerate ca fiind comunicate, așa cum prevede noua lege, la momentul la care se primește confirmarea, din partea sistemului folosit, că au ajuns la destinatar.

Totuși, dacă transmiterea prin e-mail nu e posibilă, de pildă, când instanța nu are adresa sau când sistemul dă eroare la transmiterea mesajului, comunicarea hotărârilor se va face după procedurile actuale.

Mai exact, așa cum stabilește acum Codul de procedură civilă, comunicarea citațiilor și a tuturor actelor de procedură se face, din oficiu, prin agenții procedurali ai instanței, iar când acest lucru nu e posibil, transmiterea actelor se face prin poștă, cu scrisoare recomandată, sau, la cerere, prin executori judecătorești ori prin telefax, poștă electronică sau prin alte mijloace ce asigură transmiterea textului actului și confirmarea primirii acestuia.

Potrivit inițiatorilor, implementarea acestei noi măsuri „ar eficientiza activitatea instanțelor și ar reduce și costurile privind listarea copiilor de pe hotărârile judecătorești, respectiv costurile privind corespondența prin serviciile poștale".

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Deputatul Marius Budăi a explicat la DC News cum a eliminat pragul la pensii, de 9,4% din PIB, pus în PNRR de către PNL și USR. Au fost implicate și sindicatele europene

Wednesday, 27 November 2024

Social-democratul le-a arătat oficialilor europeni că nicio altă țară europeană nu a scris în Planul său pentru Redresare și Reziliență un prag raportat la PIB care să limiteze creșt...

Locuință dintr-o localitate din Botoșani, cuprinsă de flăcări: Proprietarul a suferit arsuri!

Wednesday, 27 November 2024

Un incendiu s-a produs, în această după-amiază, într-o casă din localitatea Draxini. Bunurile aflate într-o încăpere au luat foc de la jarul căzut din sobă pe materiale ...

Cosmin Andrei: „Am atins pragul de 10.000 de botoșăneni care au răspuns la consultarea publică privind evacuarea chiriașilor agresivi din Centrul Vechi!”

Wednesday, 27 November 2024

„Le mulțumesc tuturor botoșănenilor care au răspuns consultării privind evacuarea chiriașilor scandalagii din Centrul Istoric. În urma susținerii pe care am primit-o de la dumneavoa...