Cum vor utiliza firmele din 1 ianuarie 2014 facturile in forma electronica?

Facturile in forma electronica pe care firmele le vor putea emite si transmite de anul viitor partenerilor comerciali vor presupune pentru emitenti indeplinirea anumitor conditii. Astfel, o conditie esentiala pentru utilizarea acestei forme de facturare este ca partenerii comerciali sa accepte sa primeasca documentele in format electronic, au declarat specialistii contactati de AvocatNet.ro. In plus, din cauza complexitatii facturilor in forma electronica, aceste documente vor fi verificate nu doar de inspectorii ANAF, ci si de personalul din cadrul Ministerului Comunicatiilor.

De la inceputul anului viitor firmele vor putea sa isi inregistreze toate operatiunile comerciale prin mijloace electronice, astfel ca vor putea trimite online partenerilor de afaceri facturi emise in acest format, se precizeaza in Legea nr. 148/2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electronice, publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 509 din 24 iulie 2012.

Actul normativ a adus completari importante fata de prevederile existente in Codul Fiscal, stabilind ce caracteristici trebuie sa indeplineasca persoanele impozabile pentru a emite facturi in format electronic, dar si cum trebuie transmise aceste documente beneficiarilor.

Specialistii contactati de AvocatNet.ro sustin ca facturile eletronice trebuie trimise si primite in format electronic si mai ales este necesar ca destinatarul sa accepte sa primeasca documentele in format electronic.

De asemenea, din cauza nivelului ridicat al cunostintelor tehnice pe care le presupune intregul sistem al facturilor in format electronic, este de preferat ca sistemul sa fie externalizat unui furnizor de servicii de emitere si transmitere a documentelor in format electronic.

Ce este factura in forma electronica?

Potrivit Legii nr. 148/2012, factura in forma electronica este documentul ce caracterizeaza in mod unic si neechivoc schimbul sau vanzarea de bunuri ori servicii, semnat cu semnatura electronica si purtand marca temporala, care contine datele cuprinse in formularul facturii si care este emis si gestionat utilizand sisteme informatice.

Mai exact, factura electonica este un document gestionat in format electronic (adica fisierul electronic are una din extensiile: .docx,.pdf,.xlsx, .xml sau altele) care contine datele obligatorii ale unei facturi.

Citeste material complet pe avocatnet.ro


 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Miss și Mister ATL 2025: Un Bal al Bobocilor și „o seară magică”, marca Laurian! (Foto)

astăzi, 19:12

Seara de 21 octombrie a fost dedicată elevilor Colegiului Național „A.T. Laurian” din Botoșani. Unii și-au pus amprenta în organizarea mult așteptatului Bal al Bobocilor, iar alții s-au buc...

Alegeri în comuna Mihai Eminescu, după demisia lui Verginel Gireadă!

astăzi, 17:35

În ședința de Guvern care a avut loc, joi, s-a adoptat Hotărârea de Guvern care stabilește data alegerilor parțiale în mai multe județe din țară, inclusiv pentru funcția de ...

Zeci de cercetători din lume vin la Botoșani pentru Seminarul Internațional „Dimitrie Cantemir”!

astăzi, 17:10

Municipiul Botoșani va fi inclus din nou în rândul gazdelor celei de-a 45-a ediții a Seminarului geografic internațional „Dimitrie Cantemir”. Evenimentul va fi organizat ...