Cum negociem daca suntem cumparatori?

"Va multumesc ca ne ajutati in negociere. Eu nu vand, eu cumpar marfa. Problema mea este ca atunci cand am nevoie de marfa si sun eu furnizorul sa vina la mine cu marfa, imediat creste pretul, transportul cade in sarcina mea, termenul de plata devine mai scurt etc. Sfatuiti-ne si pe noi cum sa negociem, nu numai pe vanzatori."

Intrebarea este una legitima in sensul ca sunt mai multi cumparatori decat vanzatori. O sa ofer cateva solutii la problema ridicata mai sus astfel incat si cumparatorii sa negocieze cu succes. Pe scurt: ii presam, ii educam si ne instruim!

1. NEGOCIAZA SI PRESEAZA-L

Primul sfat pe care-l dau este sa va antrenati sa negociati. Am avut la un moment dat un curs cu departamentul de achizitii si recunosc am fost putin surprins de cat de speriati sunt. Eu cunosteam cu totul alta situatie, aceea in care vanzatorii sunt presati intotdeauna de cumparatori cu oferta concurentei. Unul dintre lucrurile in care sunt instruiti agentii de vanzari este sa negocieze intotdeauna. Daca ei negociaza nu inseamna obligatoriu ca trebuie sa faceti ca ei sau sa le-o luati in nume de rau. Va sfatuiesc sa alegeti un moment de negociere diferit de acela in care sunteti presati de timp. De exemplu, atunci cand aveti nevoie peste 7 zile de marfa, sunati-l si nu-i spuneti ca aveti nevoie peste 7 zile, ci spuneti-i ca aveti nevoie a doua zi. Va dau o sugestie, diferita de cele pe care le gasiti in carti. In teorie se spune ca ar trebui sa-l invitati sa coopereze, sa nu va preseze, sa-i spuneti ca aveti nevoie urgent etc. In practica recomandarea mea este cu totul diferita, anume, sa-l presati si dumneavoastra. Dar trebuie sa-l presati atat de tare incat sa nu mai indrazneasca a doua oara sa va mai stranga cu usa.

Veti fi mult mai relaxati stiind ca nu aveti nevoie a doua zi, insa trebuie sa-i cereti sa faca livrarea a doua zi si sa nu acceptati niciuna din conditiile pe care le pune. Atunci cand pune o conditie, precum sa asigurati dumneavoastra transportul ii puteti enunta una din urmatoarele variante: Daca nu ne asigurati transportul nu cred ca ne mai intereseaza sau Daca nu ne asigurati transportul doresc un discount de 20% sau In locul dumneavoastra as inceta sa mai pun conditii, exista si alternative etc. Ideea este simpla, ori de cate ori va spune ca va da la un alt pret sau ca nu va asigura transportul, trebuie sa-i cereti ceva in schimb, ceva care stiti ca nu va poate da. Veti fi mai relaxat stiind ca nu-i nicio problema daca nu va face livrarea a doua zi. Indrazniti sa negociati. In cele mai multe cazuri veti vedea ca tehnica va functiona. Atentie, important este sa aplicati in continuare pasul 2 de mai jos.

2. EDUCA-TI FURNIZORII

Cu asemnea furnizori, care te preseaza in momente importante, avem doar doua variante, ii educam sau ii schimbam. Propun ca schimbarea lor sa fie o a doua varianta, prima dintre ele sa fie aceea de a-i educa. Dupa ce am negociat si am pus si noi presiune pe el este bine sa nu-i inchidem telefonul ci sa il educam. Mai exact, trebuie sa-l intrebam sau sa-i comunicam: Multumesc pentru intelegere, sper ca in viitor sa nu mai avem aceasta discutie in care nu puteti, nu aveti voie sau va este greu. Credeti ca puteti fi furnizorul nostru atunci cand avem nevoie sau trebuie sa cautam un alt furnizor?

Credeti-ma, nimic nu e mai neplacut pentru un agent decat sa auda ca te poti duce la concurenta. Ii sperie mai tare decat va inchipuiti. Cel mai probabil va spune ca nu este nevoie sa cautati alt furnizor. Retine: educa-ti furnizorii!

3. INSTRUIESTE-TE SI TU

Cel mai bun loc in care poti afla cum gandesc si cum actioneaza vanzatorii este un seminariu de vanzari la care participa ei. Este ca si cum ai putea sa spionezi gratuit. Poti sa inveti ce tehnici folosesc si cum sa te aperi. De asemenea, anticipandu-le miscarile poti ajunge chiar cu un pas inaintea lor. Poti sa citesti cartile pe care le citesc ei sau poti sa participi la seminariile la care participa si ei. Tehnica de mai sus este doar un mic truc, in realitate tu poti folosi orice tehnica pe care o cunosti si care se potriveste situatiei.

Sper sa treceti mai usor de acum inainte peste presiunile furnizorilor. Sper ca raspunsul meu sa se dovedeasca a fi util si oricand va astept la cursurile organizate de Extreme Training (programul Negociatorul).

Va doresc mult succes in negocierile viitoare si retineti: in viata nu primiti ce meritati, ci ceea ce negociati!

Articol scris de Marian Rujoiu (www.traininguri.ro)

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Vești bune pentru elevii și bugetarii botoșăneni: Urmează una dintre cele mai lungi vacanțe din ultimii ani!

Monday, 18 November 2024

Vacanța de Crăciun a elevilor va începe în data de 20 decembrie 2024, ce reprezintă ultima zi de școală din anul calendaristic și finalul celui de al doilea modulul. Elevii se vor &i...

PNL Botoșani, Valeriu Iftime: „Primul pas la compania de apă a fost făcut. Am demis directorul general!”

Monday, 18 November 2024

„După o presiune imensa din partea mea, am făcut primul pas la compania de apă și ăsta a fost că am demis directorul general. Acest prim pas fiind făcut, urmează să creem o nouă organi...

Singura fermă BIO de găini ouătoare din Regiunea Moldovei este la Botoșani! (foto)

Monday, 18 November 2024

Familia Bardaus a pornit la drum cu intenția de a construi un sistem de agricultură ecologică complet integrat, care să garanteze calitate la fiecare pas, cu scopul de a oferi produse ecologice ș...