Critici privind facturile la gaz și energie electrică! Explicațiile companiei, înțelese și nu prea: "Dacă nu vă schimbați politica..."

Una dintre problemele ridicate în repetate rânduri în cadrul Comisiei pentru Protecția Consumatorului a fost cea privitoare la modul în care se calculează facturile la gaz și energie electrică pentru consumatorii casnici. La ședința de vineri, convocată la Instituția Prefectului, au participat și reprezentanți ai companiei E.on care au încercat să ofere unele explicații.

Calitatea gazelor naturale, facturile prea mari, estimările şi regularizările la consum sau politica adoptată cu E.ON în relaţia cu clienţii au fost doar câteva dintre aspectele reclamate de membrii Comisiei pentru Protecţia Consumatorilor, inclusiv de șefi ai unor instituții publice din Botoșani.

Prefectul Dan Nechifor a solicitat celor de la E.on să explice modul în care se calculează aceste facturi. 

Timp de mai bine de zece minute, reprezentanții E.on au explicat modul de calcul, însă cu date tehnice și enumerări de acte normative.

"Cea mai mare problemă o ridică numeroasele componente care apar în factura de energie electrică. O să explicăm fiecare dintre componente ce reprezintă și din ce legislație este stabilită și facturată de furnizorul de energie electrică. Factura nu poate fi făcută așa cum dorește furnizorul ci este foarte clar stabilită de legislația din România și nu rămâne la bunul plac al furnizorului pentru a da loc la interpretări. E.on Energie România poate pune la dispoziția clienților toate datele utilizate pentru determinarea valorilor înscrise pe factură", a ținut să explice unul dintre reprezentanții E.on.

După toate explicațiile privind calculul facturilor, prefectul a întrebat "de ce nu plătim ceea ce consumăm", cei de la E.on făcând trimitere tot la reglementări și acte normative.

"La iarnă, când calitatea gazului va scădea, vom plăti același preț. Din punctul meu de vedere, E.on ar trebui să își schimbe politica privind clienții. Lumea încă nu este foarte conștientă de această liberalizare a pieței, dar în Botoșani au început să apară deja sedii ale celorlați furnizori de energie electrică și gaz. Dacă nu vă schimbați politica vizavi de clienți la un anumit moment dat veți avea un portofoliu scăzut. Prefer să plătesc un preț mai scăzut pe aceeași calitate a gazului decât un preț niciodată schimbat", a spus prefectul Dan Nechifor, care le-a transmis celor de la E.on ca la următoarea întâlnire să vină și cu modele de convenţii, facturi şi alte tipuri de contracte pentru a fi explicat, solicitând și prezența unui reprezentant al ANRE.

"Voi chema și ANRE, pentru că din punctul meu de vedere cred că nu deservește populația", a conchis prefectul.

O altă problema ridicată a fost cea referitoare la call-center-ul care este la Vaslui. Reprezentanţii E.ON au precizat că centrul de Relații cu clienții de la Botoșani funcționează zilnic și se preiau orice fel de probleme, inclusiv de alimentare cu energie electrică. Aceste probleme se preiau însă numai până la ora 17.00, de luni până joi, respectiv ora 16.00, vinerea, nu și după terminarea programului, astfel că cetățenii tot telefonic trebuie să sesizeze avariile. 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Muzica românească în doliu: S-a stins Marius Bațu, avea 65 de ani

astăzi, 13:03

Nicu Alifantis a transmis un mesaj dureros la aflarea tristei vești: ”Ne-a părăsit Marius Bațu. Devreme, mult prea devreme...  Un artist deosebit, o voce minunată, un coleg cum rar am ...

Ieșenii îi laudă pe botoșăneni, dar speră la o victorie în derby-ul Moldovei: ”Vor fi orgolii mari!”

astăzi, 12:45

Politehnica Iași va întâlni luni, la Botoșani, formația locală FC, într-o partidă din etapa a XVII-a a Ligii I de fotbal. Ieșenii și-au prezentat punctul de vedere legat de me...

Valeriu Iftime: ”Sper că cei de la PSD o să vadă și vor lua aminte!” (Video)

astăzi, 11:34

Valeriu Iftime, președintele Consiliului Județean Botoșani, vorbește din nou despre barajul de la Vârfu Câmpului, care va fi declarat proiect major de importanță națională: &rdq...