În opinia șefei ISJ, absenteismul este una dintre principalele cauze care duce la eșecul unui elev.
Am cerut să nu se petreacă evenimente în unitățile de învățământ, să fie monitorizată prezența elevilor din unitatea de învățământ pentru că e foarte important să se reducă absenteismul. Este perioada tezelor, în unitățile de învățământ au fost planificate, se fac pregătiri în acest sens, a spus Mihaela Huncă.
Aceasta le-a mai cerut directorilor să asigure confortul termic în sălile de clasă pe perioada sezonului rece, la această dată nefiind semnalate probleme.
Joi, la Colegiul Tehnic
Gheorghe AsachiBotoşani, s-a desfășurat Cercul pedagogic al directorilor de licee din municipiul Botoşani, corespunzător semestrului I al anului şcolar 2014-2015.
Activitatea metodică a vizat trei teme majore: Managementul promovării imaginii instituţiei şcolare, Educaţia pentru ştiinţă și Organizarea activităţii de curriculum la Colegiul Tehnic
Gheorghe AsachiBotoşani.
Deschiderea cercului pedagogic a fost realizată de inspectorul şcolar general, Mihaela Huncă, şi de inspectorul şcolar general adjunct, Gabriel Hârtie, și a constat în sublinierea semnificațiilor acestui tip de întâlniri: împărtăşirea de experienţe din domeniul educaţiei, oferirea de exemple de bună practică, acordarea de îndrumări pedagogice cu scopul de a îmbunătăţi permanent procesul instructiv-educativ şi activitatea de promovare a imaginii şcolii.
Cercul pedagogic, la care au participat aproximativ cincizeci de directori, s-a concentrat în special pe metoda proiectelor din perspectiva abordării conceptelor integrate și multidimensionale în educația de nivel liceal (activitate demonstrativă), setul de proiecte, programe şi instrumente pentru stimularea, monitorizarea și aprecierea pregătirii pentru școală şi viaţă (abordare teoretică), și diseminarea exemplelor de bună practică din cadrul proiectelor educaționale naţionale şi internaţionale desfăşurate de elevii şi cadrele didactice de la această unitate de învăţământ. Au fost prezentate rezultate ale proiectelor europene: ERASMUS + (proiect de parteneriat strategic între școli Au fil de nos cours d’eau), COMENIUS (REȚEA SEEP - PLATFORMA EUROPEANĂ DE EDUCAȚIE PENTRU ŞTIINŢĂ), ERASMUS + (VISConti).
Concluzionând activitatea metodică desfăşurată, inspectorul şcolar general a precizat: Astăzi, s-a desfăşurat o activitate metodică a directorilor, o activitate de succes, care a avut ca obiectiv prezentarea modalităţilor de promovare a imaginii şcolii şi oferirea unor exemple de bună practică din învăţământul botoşănean. Din materialele şi activităţile demonstrative realizate s-a remarcat implicarea cu seriozitate a elevilor, a cadrelor didactice şi a directorilor în crearea unui demers managerial şi a unui învăţământ de calitate, ceea ce dovedeşte din nou valoarea dascălilor care îndrumă pașii elevilor spre educație. Sunt exemple ale unei vocaţii împlinite.