Concursul pentru ocuparea posturilor didactice, organizat pentru prima data de inspectoratele scolare

Concursul pentru ocuparea posturilor didactice vacante va fi organizat, pentru prima dată, de inspectoratele şcolare, iar profesorii examinatori la proba orală primesc 3,50 lei şi cei care corectează lucrările scrise, cinci lei, potrivit unui proiect al Ministerului Educaţiei.

Conform proiectului de ordin, concursurile de ocupare a posturilor didactice şi a catedrelor vacante se organizează la nivel naţional, în 15 iulie.

Pentru prima oară în 2009, organizarea şi desfăşurarea concursului se realizează de către inspectoratele şcolare. În 2008, a fost aplicat un proiect-pilot, în opt judeţe concursul fiind organizat la nivel local, de către inspectoratele şcolare, în restul judeţelor fiind organizat de Ministerul Educaţiei. Anterior, concursul a fost organizat doar de Ministerul Educaţiei.

Comisiile de concurs

Toate comisiile de concurs vor fi organizate prin decizia inspectorului şcolar general.
Din comisia de monitorizare a concursului fac parte preşedintele - inspector şcolar general adjunct, doi membri - inspectori şcolari/inspectori şcolari de specialitate, un secretar comisie - inspector şcolar cu managementul resurselor umane, consilierul juridic al inspectoratului şcolar şi informatician/analist programator/ajutor analist programator, proiectul prevăzând ca acesta din urmă să primească 150 de lei.
Preşedinţii comisiilor de concurs nu vor primi bani suplimentari, pentru că acţiunea este descentralizată, ei fiind organizatorii competiţiei.
De asemenea, comisia pentru pregătirea, organizarea şi desfăşurarea concursului este formată din preşedinte - directorul uneia dintre unităţile de învăţământ care organizează concurs, doi membri aleşi dintre directorii unităţilor de învăţământ care organizează concurs, un secretar - care va primi 75 de lei, supraveghetori (pentru şase ore pe zi urmând să primească 25 de lei).
Fiecare profesor traducător va primi, potrivit proiectului, 30 de lei, iar fiecare informatician, analist programator sau ajutor al acestuia, câte 1,20 lei pentru fiecare fişă de candidat operată.
Comisia de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise este formată din preşedinte - inspector şcolar general adjunct, profesori evaluatori - câte doi profesori din învăţământul preuniversitar având gradul didactic I sau II, pentru fiecare specialitate/100 candidaţi, fiecare urmând să primească cinci lei pentru o lucrare corectată şi al treilea profesor evaluator, după caz, pentru care este prevăzut un tarif de cinci lei pe lucrarea corectată.
De asemenea, secretarul comisiei - cadru didactic din învăţământul preuniversitar - va primi 50 de lei, iar pentru elaborarea subiectelor şi a baremelor de evaluare sunt alocaţi 50 de lei pe disciplină de concurs.
Comisia de contestaţii este formată în totalitate din alte persoane decât cele din comisia de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise.

Plata examinatorilor

Preşedinte este inspector şcolar general adjunct sau inspector şcolar general, profesori evaluatori fiind două cadre didactice din învăţământul preuniversitar având gradul didactic I sau II, pentru fiecare specialitate, tariful fiind de cinci lei pentru fiecare lucrare corectată.
Al treilea profesor evaluator, dacă există, va primi, potrivit proiectului, tot cinci lei pentru fiecare lucrare corectată, iar secretarul comisiei, cadru didactic din învăţământul preuniversitar, 50 de lei.
Profesorii de specialitate din învăţământul preuniversitar care fac parte din comisia de concurs pentru proba practică sau orală în profilul postului, care au gradul didactic I sau II, primesc 3,50 lei pe candidat.
Informaticienii sau analiştii programatori din comisia judeţeană sau cea a municipiului Bucureşti pentru organizarea şi desfăşurarea concursului primesc 1,20 lei pentru fiecare fişă de candidat operată.
Profesorii evaluatori din comisiile pentru evaluarea candidaţilor la proba orală în cadrul concursului de suplinire, având cel puţin gradul didactic II, în specialitatea probei şi care au 100 de candidaţi, pentru fiecare disciplină de concurs primesc 3,50 lei pe candidat.
Plata se face de către unitatea la care este încadrată persoana respectiva, pe baza adeverinţei eliberate de preşedintele comisiei. Fondurile vor fi asigurate de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării, prin inspectoratele şcolare judeţene, respectiv cel al municipiului Bucureşti.
Persoanele care fac parte din comisiile prevăzute în acest proiect de ordin beneficiază de decontarea cheltuielilor de cazare, transport şi diurnă, după caz.
 

VEZI AICI LISTA POSTURILOR TITULARIZABILE PENTRU CONCURS, DIN JUDETUL BOTOSANI

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

O asociație de proprietari angajează gospodar: Lista locurilor de muncă a AJOFM Botoșani!

astăzi, 18:04

Asociația de proprietari nr.36 din Botoșani angajează gospodar cu normă întreagă.  Mai multe informații se pot obține la sediul asociației din strada Gării nr.2 sau la numărul ...

Spectacolul „Rățușca cea urâtă” revine pe scena Teatrului „Vasilache” din Botoșani! (foto)

astăzi, 17:24

Spectacolul poate fi vizionat după binecunoscutul program: - joi, 28 noiembrie 2024, începând cu ora 18:00 - duminică, 1 decembrie 2024, de la orele 11:00 şi 12:30.  &nb...

Ciolacu a demisionat din funcția de președinte PSD!

astăzi, 15:43

PSD nu va face nicio contestație, chiar dacă diferența este foarte mică, a spus Ciolacu, într-o declarație de presă. Acesta a spus că a sunat-o pe Elena Lasconi. ”Eu aseară mi-a...