Codul rutier se va modifica: Faza scurtă, obligatorie pe toate drumurile publice. Măsura, aproape de votul decisiv

Peste nu multă vreme, șoferii vor fi nevoiți să respecte o obligație existentă deja, dar în mai multe situații, conform unei propuneri legislative care a primit recent raport favorabil la Camera Deputaților, for decizional în acest caz.

Concret, aceștia vor trebui să folosească faza scurtă pe toate drumurile publice, respectiv și pe cele naționale sau județene, nu doar pe autostrăzi, drumuri expres sau europene, așa cum stabilește Codul rutier acum.

Mai exact, proiectul legislativ, ce ar putea primi curând votul decisiv al deputaților, îi va obliga pe șoferi să folosească luminile de întâlnire sau faza scurtă, așa cum mai sunt acestea cunoscute, și atunci când circulă, în timpul zilei, pe drumurile naționale sau pe cele județene. Propunerea legislativă trebuie să fie la Camera Deputaților și publicată în Monitorul Oficial ca să se aplice.

 

Concret, conducătorii de autovehicule și tractoare agricole sau forestiere vor fi obligați să circule tot timpul cu faza scurtă aprinsă sau cu luminile pentru circulația diurnă (în engleză, DRL - Daytime Running Light) "pe toate categoriile de drumuri publice".

Obligația de a folosi faza scurtă pe timpul zilei sau, dacă mașina este dotată cu așa ceva, cu luminile pentru circulația diurnă există în prezent, potrivit Codului rutier în vigoare, doar pentru șoferii care circulă cu mașina pe autostrăzi, drumuri expres sau drumuri europene (notate cu E), nu și pentru cei care merg pe drumurile naționale (notate cu DN) ori drumuri județene (notate cu DJ). Obligația e valabilă și în cazul șoferilor de tractoare agricole sau forestiere.

Pe de altă parte, în prezent, legislația rutieră obligă motocicliștii să folosească luminile de întâlnire pe toată durata deplasării acestora pe drumurile publice, fără să se numească clar, ca în cazul șoferilor, categoriile de drum pe care trebuie respectată obligația, scrie Avocatnet.ro.

În țara noastră, anumite drumuri pot fi încadrate în două categorii, adică sunt, pe de o parte, drumuri naționale și, pe de alta, drumuri europene. De exemplu, drumul național 1 (DN 1 -- București - Ploiești - Brașov - Cluj-Napoca - Oradea) se suprapune, cel puțin între București și Brașov, cu drumul european 60 (E60 -- Brest, Franța - Irkeshtam, Kîrghîzstan).

Această propunere legislativă este destinată completării legislației naționale din domeniul circulației rutiere, în condițiile în care, în multe țări europene, legislația rutieră stabilește obligația de a folosi luminile de întâlnire în afara localităților, indiferent de tipul drumului, acest lucru având ca scop reducerea numărului de accidente auto.

Potrivit statisticilor Uniunii Europene, România se află pe unul dintre ultimele locuri în topul siguranței rutiere, înregistrând anual aproape 100 de decese rezultate din astfel de accidente, media europeană fiind la jumătate (49 de cazuri).

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

O mamă cere ajutor pentru a-și conduce fiul pe ultimul drum ”cu demnitate, așa cum merită”

astăzi, 13:34

Marți seară, pe 18 noiembrie, fiul ei de 41 de ani a fost accidentat mortal. Un om aflat în puterea vârstei, un fiu care încă își lua viața în piept, un sprijin pent...

DSP Botoșani: ANUNȚ ocupare post vacant prin transfer la cerere

astăzi, 13:22

În conformitate cu prevederile art. VII alin(3) lit”b” din OUG nr. 156/2024 și art. VII alin. (7) din OUG 121/2023 pentru modificarea și completarea Codului administrativ, cu respe...

Magistrații botoșăneni, condamnări dure în dosarul corupției de la Serviciul Permise Suceava!

astăzi, 12:55

Peste 30 de inculpați, majoritatea polițiști, instructori auto și intermediari, au fost condamnați pentru infracțiuni grave precum constituirea unui grup infracțional organizat, luare de mită ...