Dacă la case sau la agenții economici situația este simplă și neplata facturilor duce la debranșare, marea problemă este la consumatorii care locuiesc la bloc. Cum nu pot intra în apartamente pentru a-i debranșa, singura pârghie legală pe care o au cei de la Nova Apaserv este să îi idea în judecată pentru a recupera debitele restante.
Aproape 5.000 de botoșăneni au fost dați în judecată în ultimii ani de operatorul de apă pentru neplata facturilor, iar această acţiune va continua. Potrivit lui Cristian Romanovschi, directorul Serviciului comercial din cadrul Nova Apaserv, dintre cele 4.656 de dosare care au ajuns în instanţă, 824 sunt puse deja în executare pentru recuperarea debitelor. Debite care se ridică la 9,9 milioane de lei, reprezentând facturi și penalizări. În urma proceselor deschise, s-a recuperat aproape jumătate din suma restantă.
Dacă pe unii îi sperie când primesc somație acasă că vor fi dați în judecată și se grăbesc să își plătească datoriile, alții chiar și cu o sentință definitivă și irevocabilă fac scandal la ușa operatorului de apă.
Reprezentanții Nova Apaserv vor demara în perioada următoare o amplă campanie în rândul consumatorilor de la blocuri pentru a-i determina pe aceștia să își plătească la timp facturile. În cazurile în care sunt deschise acțiuni în instanță și există hotărâri definitive, pe eșantioane, cei de la Nova Apaserv vor scoate de pe portalul instanțelor deciziile și le vor lipi pe ușile rău-platnicilor.