Cea mai mare parte a banilor din Planul Național de Redresare și Reziliență finanțat de Uniunea Europeană ar urma să fie folosiți pentru Autostrada Moldovei, A7 Ploieşti-Paşcani

Cea mai mare parte a banilor din Planul Național de Redresare și Reziliență finanțat de Uniunea Europeană ar urma să fie folosiți pentru Autostrada Moldovei, A7 Ploieşti-Paşcani

Guvernul a publicat astăzi Planul Național de Redresare și Reziliență depus luni oficial la Comisia Europeană. 434 de kilometri de autostradă vor fi construiţi cu finanţare europeană prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), termenul limită pentru finalizarea lucrărilor fiind august 2026.

Din cei 450 de kilometri de autostradă propuşi pentru finanţare, 383 sunt pe A7 Ploieşti-Paşcani „Autostrada Moldovei” (patru secţiuni cu o lungime totală de 320 km), respectiv „capetele” de pe A8 Autostrada Unirii (Târgu Mureş – Miercurea Nirajului şi Leghin – Paşcani).

De asemenea, un alt tronson de autostradă propus în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă va fi A1, secţiunea dintre Holdea şi Margina, practic tronsonul care lipseşte pentru a avea Autostradă completă între Sibiu şi Vama Nădlac.

Iată autostrăzile finanţate prin PNRR.

Prin PNRR, MTI propune spre finanţare următoarele obiective de investiţii:

- A7 – Ploieşti - Buzău - Focşani - Bacău - Paşcani

- Ploieşti - Buzău: 63 km (6 staţii cu 28 puncte de încărcare);

- Buzău - Focşani: 83 km (8 staţii cu 40 puncte de încărcare);

- Focşani - Bacău: 96 km (13 staţii cu 66 puncte de încărcare);

- Bacău - Paşcani: 82 km (9 staţii cu 50 puncte de încărcare);

Total: 324 km (36 staţii cu 184 puncte de încărcare)

- A8 – Tg. Mureş - Miercurea Nirajului şi Leghin - Paşcani

- Tg. Mureş - Miercurea Nirajului: 25 km;

- Leghin - Paşcani: 34 km;

Total: 59 km (8 staţii cu 40 puncte de încărcare)

- A1 - Margina - Holdea: 9 km (2 staţii cu 10 puncte de reîncărcare)

- A3 – Nădăşelu – Poarta Sălajului: 42 km (6 staţii cu 30 puncte de încărcare).

 

Spune-ne opinia ta