Ce criterii "abuzive" sunt impuse participantilor la licitatii, in cadrul proiectelor europene si alte greseli ale beneficiarilor - o lista intocmita de Ministerul Economiei

Unul din motivele principale pentru care rambursarea cheltuielilor in cadrul proiectelor - denumita oficial "absorbtia fondurilor europene" - avanseaza in ritm de melc sunt, potrivit declaratiilor frecvente ale autoritatilor, problemele cauzate de beneficiari, mai exact o serie de greseli in intocmirea documentelor necesare in diferite etape din derularea proiectelor.

Documentul elaborat si publicat recent de Ministerul Economiei, valabil pentru beneficiarii Programului Operational Cresterea Competitivitatii Economice grupeaza "greselile" pe care le fac beneficiarii pe mai multe categorii: formularul cererii de rambursare, documentaţia care însoţeşte cererea de rambursare, corelarea termenelor prevazute pentru diferite etape ale proiectului, detalii legate de facturi, masurile obligatorii de informare si publicitate, prevederile privind achizitiile.

Autoritatea de resort a enumerat, in documentul citat, si "situaţii ce pot genera suspiciuni de nereguli/fraudă":

•supraevaluarea ofertelor de preţ (prezentarea unor oferte de preţ pentru bunuri şi servicii mult peste valoarea de piaţă a acestora);
•solicitare / primirea unor oferte în cadrul procedurilor de achiziţie din partea unor ofertanţi cu acţionariat comun (nerespectarea principiilor referitoare la nediscriminare şi tratament egal care afectează negativ asigurarea condiţiilor de manifestare a concurenţei reale);
•favorizarea intenţionată a unor anumiţi contractori în cadrul procedurilor de achiziţie şi existenţa anumitor conexiuni între contractorii câştigători (administratori şi acţionariat comun);
•divizare intenţionată a contractelor de achiziţii pentru a se încadra în pragul de cumpărare directă;
•derularea unor proceduri de achiziţie la care participă mereu aceiaşi ofertanţi (în cazul unor proiecte diferite), cu atât mai mult cu cât există şi componente comune ale livrabilului în toate aceste contracte;
•existenţa unor situaţii de conflict de interes – beneficiarul şi furnizorul de bunuri sau servicii selectat în urma procedurii de achiziţie au acţionariat comun (nerespectarea principiilor referitoare la nediscriminare şi tratament egal care conduc la distorsionarea concurenţei reale);
•solicitarea rambursării sumelor aferente achiziţiei unor utilaje, deşi acestea au fost cumpărate anterior datei de semnare a contractului de finanţare.

Sursa: Hotnews

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Performanță de excepție pentru un elev din Botoșani la etapa națională a Concursului Național ,,Istorie și societate în dimensiune virtuală”! (Foto)

astăzi, 08:30

În perioada 15-18 iulie, s-a desfășurat, la Craiova, etapa națională a Concursului Național „Istorie și societate în dimensiune virtuală". Fiind un concurs interdiscip...

Banii românilor din diaspora, noua țintă a Guvernului. Ce taxe pregătește Executivul pentru compatrioții care trăiesc peste hotare!

astăzi, 08:00

În contextul crizei de personal și resurse cu care se confruntă consulatele României, Ministerul de Externe ia în calcul introducerea unei taxe pentru românii din diaspora. M...

România bogată, România săracă în funcție de PIB: Botoșaniul rămâne pol al sărăciei!

astăzi, 07:33

Vestul și centrul țării sunt regiunile cele mai dezvoltate economic, cu PIB per capita de peste 15.000 euro. Botoșaniul este la coada clasamentului, cu PIB sub 7.000 euro per capita. Harta PIB-...