Cazurile de malpraxis ar putea fi solutionate pe cale extrajudiciara

Cazurile de malpraxis ar putea fi solutionate si pe cale amiabila, intre pacient, unitatea medicala si societatea de asigurari, potrivit unui proiect de lege depus la Camera Deputatilor. Astfel, pacientul ar avea posibilitatea de a alege fie calea judiciara, fie cea administrativa.

Initiativa legislativa de modificare a Legii nr. 95/2006 ar face ca solutionarea cazurilor de malpraxis sa nu mai fie atat de dificila, ca in prezent, cand pacientul se foloseste de prevederile legii civile, existand numeroase nemultumiri legate de durata si rezultatele procesului de solutionare a malpraxisului.

"La momentul actual, in Europa se considera ca rezolvarea strict judiciara este contraproductiva. Pacientul este supus unei proceduri dificile si de de durata in care trebuie sa demonstreze, utilizand resurse materiale importante, cauzalitatea act medical - prejudiciu. Riscul economic e major si prea putini primesc compensatiile adecvate ajungand doar sa finanteze fimele de avocatura", considera deputatul Tudor Ciuhodaru, initiatorul proiectului.

Potrivit acestuia, prea putini pacienti primesc compensatiile adecvate.

"Se practica medicina defensiva, lasand descoperite multe dintre sectoare medicale. Firmele de asigurari ii protejeaza pe cei dati in judecata pentru a evita deconturi importante, si vor creste primele de asigurare. Sistemul medical pune accentul pe esecul medicului fara a incearca identificarea deficientelor din sistem care ar fi putut fi cauza esecului", adauga deputatul.

In acest context, solutionarea cazurilor de malpraxis poate fi imbunatatita prin adopatarea recomandarilor Comitetului de Ministri al Consiliului Europei privind managementul sigurantei pacientului si prevenirea efectelor adverse in sistemul sanitar.

Totodata, medicii vor avea asigurarea platita de unitatea sanitara, fiind inclusi in responsabilitatea institutionala si vor raporta corespunzator desfasurarea actului medical.

Personalul medical va fi obligat sa aiba asigurari, iar evaluarea cazurilor se va face pe baze obiective, avand la baza posibilitatea ca prejudiciul sa poata fi evitat de catre un specialist experimentat. Pe baza aceluiasi principiu, companiile de asigurari vor evalua obiectiv cazul.

Aceste modificari ar face ca, in intregul sistem medical, raportarea si analizarea situatiilor sa faciliteze identificarea cauzelor din sistem care au generat eroarea/greseala.

Avocatnet.ro

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Programul de licență Psihologie din cadrul Universității „Ștefan cel Mare” Suceava a obținut acreditarea!

Tuesday, 21 January 2025

Această acreditare, cu o creștere a numărului de locuri, răspunde nevoilor de formare de specialiști în domeniul psihologiei din Regiunea Nord – Est, subliniind preocuparea permanent...

Valoarea tichetelor de creșă a fost majorată: Cine beneficiază de acest ajutor!

Tuesday, 21 January 2025

Părinții care au copii mici și care sunt înscriși la creșă pot să primească 660 de lei de la stat. Guvernul a luat decizia de a majora această sumă cu 20 de lei. Având în v...

Botoșănenii s-au mobilizat pentru mama care își îngrijește singură copilul grav bolnav: De câți bani mai are nevoie familia!

Tuesday, 21 January 2025

De vineri până astăzi, oameni de bine s-au unit și au dăruit acestei familii suma de 10.500 lei, iar astăzi această mamă disperată, ajunsă la capătul puterilor, a achitat 9.488 de lei ...