Cazurile de malpraxis ar putea fi solutionate pe cale extrajudiciara

Cazurile de malpraxis ar putea fi solutionate si pe cale amiabila, intre pacient, unitatea medicala si societatea de asigurari, potrivit unui proiect de lege depus la Camera Deputatilor. Astfel, pacientul ar avea posibilitatea de a alege fie calea judiciara, fie cea administrativa.

Initiativa legislativa de modificare a Legii nr. 95/2006 ar face ca solutionarea cazurilor de malpraxis sa nu mai fie atat de dificila, ca in prezent, cand pacientul se foloseste de prevederile legii civile, existand numeroase nemultumiri legate de durata si rezultatele procesului de solutionare a malpraxisului.

"La momentul actual, in Europa se considera ca rezolvarea strict judiciara este contraproductiva. Pacientul este supus unei proceduri dificile si de de durata in care trebuie sa demonstreze, utilizand resurse materiale importante, cauzalitatea act medical - prejudiciu. Riscul economic e major si prea putini primesc compensatiile adecvate ajungand doar sa finanteze fimele de avocatura", considera deputatul Tudor Ciuhodaru, initiatorul proiectului.

Potrivit acestuia, prea putini pacienti primesc compensatiile adecvate.

"Se practica medicina defensiva, lasand descoperite multe dintre sectoare medicale. Firmele de asigurari ii protejeaza pe cei dati in judecata pentru a evita deconturi importante, si vor creste primele de asigurare. Sistemul medical pune accentul pe esecul medicului fara a incearca identificarea deficientelor din sistem care ar fi putut fi cauza esecului", adauga deputatul.

In acest context, solutionarea cazurilor de malpraxis poate fi imbunatatita prin adopatarea recomandarilor Comitetului de Ministri al Consiliului Europei privind managementul sigurantei pacientului si prevenirea efectelor adverse in sistemul sanitar.

Totodata, medicii vor avea asigurarea platita de unitatea sanitara, fiind inclusi in responsabilitatea institutionala si vor raporta corespunzator desfasurarea actului medical.

Personalul medical va fi obligat sa aiba asigurari, iar evaluarea cazurilor se va face pe baze obiective, avand la baza posibilitatea ca prejudiciul sa poata fi evitat de catre un specialist experimentat. Pe baza aceluiasi principiu, companiile de asigurari vor evalua obiectiv cazul.

Aceste modificari ar face ca, in intregul sistem medical, raportarea si analizarea situatiilor sa faciliteze identificarea cauzelor din sistem care au generat eroarea/greseala.

Avocatnet.ro

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

CFR Călători nu mai acceptă plata cu cardul pentru cumpărarea biletelor de tren, din cauza unei defecțiuni!

astăzi, 17:00

Plata cu cardul pentru biletele de tren a întâmpinat probleme sâmbătă dimineață, din cauza unei defecțiuni la firmele procesatoare, a transmis CFR Călători. Problemele au afec...

Șapte ani de la trecerea la cele veșnice a Părintelui Ioan Biță – păstorul care a slujit cu inimă de tată și credință neclintită

astăzi, 16:05

Pe 24 octombrie s-au împlinit șapte ani de când părintele Ioan Biță a fost chemat de Dumnezeu la odihna cea veșnică.Vestea plecării sale fulgerătoare, într-o zi de toamnă t&...

Ora de iarnă 2025: În acest weekend, ceasurile se dau înapoi și dormim mai mult!

astăzi, 15:25

România trece la ora de iarnă în noaptea de 25 spre 26 octombrie 2025, când ceasurile se dau înapoi cu o oră. Ora 4.00 devine ora 3.00, ceea ce va face ca ziua de mâine...