Cazurile de malpraxis ar putea fi solutionate pe cale extrajudiciara

Cazurile de malpraxis ar putea fi solutionate si pe cale amiabila, intre pacient, unitatea medicala si societatea de asigurari, potrivit unui proiect de lege depus la Camera Deputatilor. Astfel, pacientul ar avea posibilitatea de a alege fie calea judiciara, fie cea administrativa.

Initiativa legislativa de modificare a Legii nr. 95/2006 ar face ca solutionarea cazurilor de malpraxis sa nu mai fie atat de dificila, ca in prezent, cand pacientul se foloseste de prevederile legii civile, existand numeroase nemultumiri legate de durata si rezultatele procesului de solutionare a malpraxisului.

"La momentul actual, in Europa se considera ca rezolvarea strict judiciara este contraproductiva. Pacientul este supus unei proceduri dificile si de de durata in care trebuie sa demonstreze, utilizand resurse materiale importante, cauzalitatea act medical - prejudiciu. Riscul economic e major si prea putini primesc compensatiile adecvate ajungand doar sa finanteze fimele de avocatura", considera deputatul Tudor Ciuhodaru, initiatorul proiectului.

Potrivit acestuia, prea putini pacienti primesc compensatiile adecvate.

"Se practica medicina defensiva, lasand descoperite multe dintre sectoare medicale. Firmele de asigurari ii protejeaza pe cei dati in judecata pentru a evita deconturi importante, si vor creste primele de asigurare. Sistemul medical pune accentul pe esecul medicului fara a incearca identificarea deficientelor din sistem care ar fi putut fi cauza esecului", adauga deputatul.

In acest context, solutionarea cazurilor de malpraxis poate fi imbunatatita prin adopatarea recomandarilor Comitetului de Ministri al Consiliului Europei privind managementul sigurantei pacientului si prevenirea efectelor adverse in sistemul sanitar.

Totodata, medicii vor avea asigurarea platita de unitatea sanitara, fiind inclusi in responsabilitatea institutionala si vor raporta corespunzator desfasurarea actului medical.

Personalul medical va fi obligat sa aiba asigurari, iar evaluarea cazurilor se va face pe baze obiective, avand la baza posibilitatea ca prejudiciul sa poata fi evitat de catre un specialist experimentat. Pe baza aceluiasi principiu, companiile de asigurari vor evalua obiectiv cazul.

Aceste modificari ar face ca, in intregul sistem medical, raportarea si analizarea situatiilor sa faciliteze identificarea cauzelor din sistem care au generat eroarea/greseala.

Avocatnet.ro

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Strigăt de ajutor! Un copil din Botoșani a fost electrocutat și transferat de urgență la Spitalul " Sf. Maria" din Iași: familia cere ajutor!

Monday, 7 July 2025

Luca Mateo, un copil de 13 ani, are nevoie de ajutorul nostru, după ce sâmbătă a fost electrocutat și transferat de urgență, cu elicopterul, la Spitalul " Sf. Maria" din Iași. ...

,,E timpul să nu mai dăm și noi ceva!” - Activități de prevenire a corupției desfășurate la Spitalul Județean de Urgență Mavromati! (Foto)

Monday, 7 July 2025

Ofițerii de poliție din cadrul Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Botoșani au desfășurat, în perioada 02-04 iulie 2025, în baza prot...

Tragedie la pescuit: Un bărbat și-a pierdut viața după ce a intrat să înoate, în râul Prut, și nu a mai ajuns la mal! (Foto)

Monday, 7 July 2025

Pompierii au fost solicitați în această după amiază să intervină pentru căutarea unui bărbat, în vârstă de 65 de ani, care era la pescuit pe malul râului Prut, î...