Call-center pentru noutăţile din domeniul fiscal

Call-center pentru noutăţile din domeniul fiscal
Noul Cod Fiscal şi principalele modificări aduse legislaţiei în domeniu au fost dezbătute în cadrul Comisiei de Dialog Social ce a avut loc la Instituţia Prefectului.

Reprezentanţii sindicatelor şi ai patronatelor din Botoşani au aflat de la angajaţii Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice prevederile noului Cod Fiscal, dar şi facilităţile ce se acordă persoanelor fizice şi persoanelor juridice.

Una dintre modificări este scăderea TVA de la 24 la 20%, urmând ca din 2017 să ajungă la 19%, în timp ce pentru anumite livrări de bunuri şi prestări servicii se aplică cota de TVA redusă, de 9% şi respectiv 5%, cum ar fi livrarea de medicamente, livrarea de produse ortopedice, livrarea de aleimnte, inclusiv băuturi, cu excepţia băuturilor alcoolice, servicii de restaurant şi catering, livrarea apei potabile.

De la 1 ianuarie 2016, plafonul până la care o persoană juridică aplică sistemul de impunere pe veniturile microîntreprinderilor a crescut de la 65.000 de euro la 100.000 de euro, anual, iar sistemul de cote de impozitare aplicat este diferenţiat în funcţie de numărul de salariaţi.

Impozitul pe venitul din salarii rămâne la aceeaşi cotă, de 16%, însă se modifică deducerea personală de care beneficiază salariaţii. Deducerea personală se acordă pentru persoanele fizice care au un venit lunar brut de 1.500 lei inclusiv, astfel: pentru contribuabilii care nu au persoane în întreţinere-300 lei; pentru contribuabilii care au o persoană în întreţinere-400 lei; pentru contribuabilii care au două persoane în întreţinere-500 lei; pentru contribuabilii care au trei persoane în întreţinere-600 lei; pentru contribuabilii care au patru sau mai multe persoane în întreţinere-800 lei.

Pentru a beneficia de îndrumare şi asistenţă în domeniul fiscal, contribuabilii au posibilitatea de a apela la Call-center, la numărul de telefon 031.403.91.60.

 

Spune-ne opinia ta