Confruntați cu o scădere a venitului de trai, unii românii văd în Black Friday o soluție să aibă ce pune pe masă. Analistul Adrian Negrescu vorbește, într-un interviu , despre un Black Friday al săracilor în România și avertizează la ce țepe ar trebui să fim atenți.
Mai mult de jumătate dintre români sunt tentați să facă cumpărături de Black Friday, relevă un studiu, care arată că bugetul total estimat ajunge la 1,2 miliarde de euro.
Cercetarea mai arată că aproape 60% (58%) dintre cei care vor să profite de Black Friday se vor îndrepta spre produse de tehnologie şi articole de uz îndelungat, iar electronicele şi electrocasnicele vor fi și în acest an vedete. De asemenea, produsele IT&C câștigă teren şi devin o prioritate pentru o treime (32%) dintre cumpărători.
Cercetarea făcută de echipa analistului Adrian Negrescu mai arată că produsele de modă nu mai sunt la fel de căutate ca în 2023. În schimb, arată Adrian Negrescu, tot mai mulți români vor profita de Black Friday pentru a cumpăra alimente, ceea ce indică o scădere evidentă a nivelului de trai în România.
Bani mai mulți, produse mai puține
„Probabil că pentru mulți comercianți, Black Friday din acest an va arăta mai bine ca în alți ani. Dar asta dintr-un singur motiv: prețurile au crescut enorm în ultimele 12 luni. Totuși, ca număr de clienți și ca număr de produse vândute cred că vom fi însă sub nivelul din 2023. Pentru că oamenii sunt mai săraci ca în anii trecuți, ne putem aștepta să vedem mai multe promoții ca oricând pe zona produselor alimentare. În condițiile în care prețurile la alimente au devenit o mare problemă pentru mulți dintre români, mulți vor încerca să profite de Black Friday ca să-și ia mâncare mai ieftină”, spune Adrian Negrescu.
Pe de altă parte, unii dintre români văd în Black Friday o bună ocazie de a procura cadouri pentru cei dragi, pentru Crăciun și Revelion, dar la prețuri ceva mai mici. Aici, Adrian Negrescu le recomandă atenție clienților și spune că, la fel ca în fiecare an, multe firme vor încerca să vină cu promoții și reduceri fictive.
O astfel de practică a fost observată chiar și la cele mai importante și respectabile companii, iar rețeta este una simplă: cu câteva zile sau săptămâni înainte de Black Friday scumpesc artificial anumite produse, pe care le vând apoi la prețul inițial și prezintă totul ca pe o „mare și imbatabilă promoție”. Anual, tot mai mulți români sunt păcăliți de aceste promoții false. În plus, există magazine online specializate în diverse artificii de marketing, multe dintre ele fiind în realitate adevărate scheme de înșelătorii.
Adrian Negrescu are și câteva sfaturi pentru cei care se pregătesc să bage mâna în buzunar de Black Friday.
„Nu vă luați neapărat după preț sau după reducere”
„Mare atenție de unde cumpărați, nu neapărat după preț sau după reducere, cât după notorietatea magazinului. Cumpărați mai ales de la magazinele cunoscute, pentru că, într-adevăr, au apărut sute, dacă nu mii de magazine online, multe dintre ele, de fapt, niște țepe financiare. Multe dinte ele pe lângă faptul că nu au produsele pe care le comercializează, atenție, din această perspectivă, asigurați-vă că veți cumpăra doar produse aflate pe stoc, nu care urmează să fie cumpărate. Asta pentru că sunt foarte mulți comercianți care, practic, pun produsele la vânzare, dar ei nici măcar nu le au în depozite. Urmează că apoi, după înregistrarea comenzilor, să le comande și ei mai departe de la producător, ceea ce duce la întârzieri de livrare de câteva luni de zile”, e un avertisment.
Citește integral... AICI