Băncile vând datele clienţilor contra unor reduceri

Instituţiile financiare fac bani din orice detaliu. Aşa că nume precum Wells Fargo, Citi sau Sovereign Bank vând informaţii retailerilor legate de obiceiurile de cumpărături ale clienţilor, precum şi sumele pe care le cheltuie, unde şi când, scriu cei de la CNN Money.

La rândul lor, comercianţii folosesc datele pentru a le oferi acestora discounturi prin mesaje text sau prin email. Principiul e simplu: de fiecare dată când un client foloseşte aceste reduceri, retailerul îi plăteşte băncii un comision.

Specialiştii Aite Group spun că instituţiile financiare şi emiţătorii de carduri bancare vor obţine 1,7 miliarde de dolari până în 2015.

Până acum o mare parte din cele 20 cele mai importante bănci americane au intrat în acest proiect. Analiştii spun că retailerii plătesc băncilor o taxă cuprinsă între 10 şi 15% din preţul unui produs de fiecare dată când un client cumpără din magazinul lor. Din această sumă, un sfert ajunge la firma care a intermediat relaţia dintre cele două părţi. Spre exemplu, dacă un client cumpără o canapea în valoare de 1.000 de dolari, comerciantul trebuie să achite băncii o taxă de până la 150 de dolari, iar, la final rămâne cu restul de 37.50%.

 

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

In memoriam Gheorghe Lazarovici: „Am rămas un sentimental, așa mi-e firea”

astăzi, 12:08

În cursul zilei de luni, 28 iulie, a plecat dintre noi cel care timp de 42 de ani a ținut în mâini destinele comunității armenilor din Botoșani, Gheorghe Lazarovici. Năs...

SuperLiga: Fotbalist de la FC Botoșani, printre cei mai buni jucători din etapa a treia. Anunțul LPF!

astăzi, 11:12

Liga Profesionistă de Fotbal a anunțat marți lista celor mai buni jucători ai fiecărei partide din Superliga României de fotbal, în etapa a treia, care s-a încheiat luni noapte,...

Facultățile care s-au transformat în fabrici de șomeri, absolvenții nu își mai găsesc locuri de muncă!

astăzi, 11:08

În întreaga lume, absolvenţii facultăților de Antropologie, Filosofie, Geografie, Sociologie sau Marketing îşi găsesc tot mai greu un loc de muncă în domeniu. Debusolaţi...