Autoturismele in leasing vor fi inmatriculate mai usor

Agentia Nationala de Administrare Fiscala propune, printr-un proiect de ordin lansat in dezbatere publica, o procedura noua de calcul a timbrului de mediu pentru autoturismele achizitionate in leasing, care va simplifica inmatricularea acestor autovehicule.

Procedura prin care organele fiscale stabilesc valoarea timbrului de mediu a fost aprobata prin Ordinul pre?edintelui ANAF nr. 296/2013, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 142 din 18 martie 2013.
 
Potrivit acestui act normativ, pentru autovehiculele care fac obiectul contractelor de leasing, pentru care se solicita calculul sumei reprezentand timbrul de mediu, organele fiscale intocmesc o singura decizie de stabilire, sumele detaliate pentru fiecare autovehicul fiind inscrise intr-un centralizator, anexa la decizia de stabilire.
 
Totusi, la doua saptamani de la aprobarea procedurii, Fiscul propune modificarea reglementarilor, astfel incat autovehiculele care fac obiectul contractelor de leasing sa fie inmatriculate mai usor. Agentia Nationala de Administrare Fiscala precizeaza pe pagina sa de internet ca noua procedura vine la solicitarea Asociatiei Financiare - ALB Romania.
 
Mai exact, prin proiectul de ordin propus de ANAF, se propune emiterea, pentru fiecare autovehicul in parte, a unei decizii privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu, ceea ce va simplifica inmatricularea acestor autoturisme.
 
Va reamintim ca, potrivit actului normativ care il reglementeaza (OUG nr. 9/2013), timbrul de mediu va fi platit o singura data in urmatoarele situatii:

 • cand un autoturism este inmatriculat pentru prima data in Romania;
 • cand un autoturism este reintrodus in parcul auto national, in cazul in care la momentul scoaterii sale din parcul auto national, proprietarului I s-a restituit valoarea reziduala a timbrului;
 • pentru masinile rulate pentru care nu a fost achitata nicio taxa de poluare/inmatriculare (in acest caz, timbrul de mediu se va plati cu ocazia transcrierii dreptului de proprietate);
 • pentru autoturismele rulate pentru care s-a dispus de catre instante restituirea  sau inmtaricularea fara plata unei taxe de poluare/ de inmatriculare. Timbrul de mediu in aceasta situatie va fi achitat tot cu ocazia ocazia transcrierii dreptului de proprietate
 
Timbrul de mediu se calculeaza de organul fiscal competent din subordinea Fiscului. Organul fiscal competent este:

 • in cazul persoanelor fizice — organul fiscal in a carui raza teritoriala persoana fizica isi are domiciliul fiscal;
 • in cazul celorlalti contribuabili (persoane juridice,  persoane fizice care desfasoara activitati independente sau exercita profesii liberale)— organul fiscal in a carui evidenta contribuabilul este inregistrat ca platitor de impozite si taxe.
 
Suma de plata se calculeaza in euro, dar va fi platita in lei, pe baza cursului de schimb valutar stabilit in prima zi lucratoare a lunii octombrie din anul precedent si publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. In 2013, cursul de schimb valutar utilizat este de 4,5223 lei/euro.
 
Timbrul de mediu se plateste de contribuabili intr-un cont  distinct deschis la Trezoreria Statului, pe numele Administratiei Fondului pentru Mediu, iar dovada platii va fi prezentata cu ocazia inmatricularii sau trabscrierii dreptului de proprietate.
 
Timbrul de mediu se calculeaza de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, pe baza unor documente pe care proprietarul autoturismului trebuie sa le depuna la Fisc.
 
Pentru a le fi calculata timbrul de mediu, contribuabilii trebuie sa depuna la organul fiscal competent o cerere prin care solicita calculul taxei, insotita de anumite documente, si anume:

 • Cartea de identitate a vehiculului sau, in cazul autovehiculelor care fac obiectul contractelor de leasing, in locul cartii de identitate a vehiculului, trebuie prezentat un document care sa contina elementele necesare calculului timbrului;
 • Documente care atesta dobandirea autovehiculului pentru care se solicita plata taxei de catre contribuabil;
 • In cazul autovehiculelor rulate achizitionate din alte state, un document din care sa rezulte data primei inmatriculari a acestora;
 
Potrivit procedurii ANAF, documentele trebuie prezentate in copie si in original, insa cele in originial vor fi restituite contribuabilului imediat dupa verificarea conformitatii si inscrierea pe copiile care raman la organul fiscal a vizei "conform cu originalul".
 
Calcularea timbrului de mediu pentru autovehicule si emiterea deciziei cu suma de plata se efectueaza in mult doua zile lucratoare de la data depunerii documentatiei complete. Pentru masinile achizitionate in leasing, termenul este de 5 zile lucratoare de la data depunerii documentatiei complete.


SURSA avocatnet.ro

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

O femeie a ajuns la spital în urma unui accident cu trei mașini pe DN 29 B!

astăzi, 20:13

O femeie a ajuns la spital în urma unui accident rutier produs, în această după-amiază, pe DN 29 B, în localitatea Saucenița. În eveniment au fost implicate trei autoturism...

Valeriu Iftime propune o strategie națională pentru fotbalul românesc: „Avem nevoie de atacanți! Căutați-i!"

astăzi, 18:30

Omul de afaceri consideră că problema fundamentală este lipsa atacanților de careu și susține că este nevoie de un plan național pentru a descoperi și forma vârfuri de atac. Finanța...

A cumpărat o mașină cu 3.000 de euro fără să știe că era căutată pentru confiscare, șofer oprit în Vama Racovăț!

astăzi, 17:15

În cursul zilei de joi, în jurul orei 04.40, în Punctul de Trecere a Frontierei Racovăț – ITPF Iași, s-a prezentat pentru efectuarea formalităților de control necesare tre...