Atentie unde va reparati masina!

Unele firme de asigurări forţează posesorii de maşini care deţin poliţe de asigurare să apeleze la reparatori neautorizaţi de către constructori, sub pretextul reducerii costurilor, însă acest lucru poate duce la pierderea garanţiei maşinii.

Repararea automobilului în unităţi neautorizate de constructorii auto prezintă riscuri precum pierderea garanţiei, deoarece calitatea reparaţiilor nu corespunde normelor cerute de constructor şi scăderea dramatică a preţului de revânzare pentru că se utilizează alte piese decât cele de origine şi nu se respectă tehnologia de reparaţii, potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), conform Business Forum.

Un alt risc este faptul că pot fi afectate performanţele şi siguranţa vehicolului din cauza folosirii unor piese care nu sunt originale.

"Probabil ca aceste sesizari au pornit in special de la reprezentante. Este adevarat ca, in cazul in care proprietarul unei masini nu apeleaza la un service care detine certificare RAR, piese originale, pierde inclusiv garantia manoperei, dar nu primeste nici factura sau alt gen de garantie a lucrarii efectuate", a precizat Gabriela Acatrinei, proprietar Chamade, service autorizat din Botosani.

In afara problemelor aparute ulterior cu firmele de asigurari sau cu garantiile masinii, cei care apeleaza la un service neautorizat isi pun in pericol si viata, neavand nicio siguranta asupra masinii.

"Intr-un service neautorizat exista personal neautorizat. De asemenea, nu este un sef de sectie care sa fie supus verificarilor periodice, dupa cum nici aparatele nu sunt verificate metrologic, asa cum obliga legislatia, iar piesele folosite nu sunt cele originale. Mai mult, pentru ca nu elibereaza nicio factura sau garantie a lucrarii, cetateanul nemultumit nu se poate adresa instantei", a completat Gabriela Acatrinei. 

Acelaşi risc poate apărea şi datorită faptului că, din dorinţa de a reduce costurile, reparatorii neautorizaţi nu respectă procesele tehnologice de reparaţii, informează Mediafax.

Aceste practici periclitează investiţiile, efectuate în ultimii 15 ani, de toţi membrii APIA şi nu numai, de a dezvolta reţelele de distribuţie şi service la cote de calitate, instruirea personalului şi dotarea tehnică potrivit standardelor cerute de către constructor.

Asociaţia consideră că este incorect ca posesorii de poliţe de asigurare să fie orientaţi spre astfel de alternative pentru care nu au fost consultaţi la emiterea şi plata poliţei şi pentru care nu li s-a cerut acordul.

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Transportator de lemne sucevean, amendat la Botoșani și cu marfa confiscată de polițiști!

astăzi, 20:45

Polițiștii din cadrul Poliției Orașului Darabani au oprit pentru control, pe drumul public din comuna Păltiniș, o autoutilitară condusă de un bărbat de 68 de ani, din județul Suceava, care t...

Marius Budăi: „Echipa de candidați la alegerile parlamentare de la PSD Botoșani susține realizarea Drumului Expres Botoșani-Suceava”

astăzi, 20:20

„Realizarea Drumului Expres Botoșani-Suceava face parte din programul nostru local de guvernare, care va lega municipiul Botoșani de aeroportul de la Salcea, distanță care se va parcurge &ic...

Preotul Ioan Manoliu a fost depus astăzi la biserica „Sf. Gheorghe” din Drăgușeni!

astăzi, 20:10

Preotul Ioan Manoliu de la Biserica „Sfântul Gheorghe” din Drăgușeni, care a trecut la cele veșnice la începutul acestei săptămâni, a fost depus la biserica în...