Atenție la prelungirea contractului de telefonie, internet sau televiziune! Ce, cum şi unde reclami

Contractele pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune se prelungesc, de regulă, automat, fie pe perioade succesive egale cu durata contractuală inițială, fie pe o perioadă nedeterminată, fără a fi nevoie de un alt demers din partea utilizatorilor sau a furnizorilor, informează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

Atenție! Operatorii le pot oferi utilizatorilor beneficii suplimentare la prelungire (de ex. reduceri la echipamente sau la planuri tarifare), însă aceasta presupune, de cele mai multe ori, încheierea unui act adițional și începerea unei noi durate contractuale minime. Dacă utilizatorul dorește încetarea contractului înainte de expirarea acestei noi durate contractuale, furnizorul poate solicita plata unor penalități de reziliere anticipată.

În cazul în care contractul se prelungește automat (fie pe o perioadă nedeterminată, fie cu o perioadă egală cu perioada inițială sau cu o altă perioadă determinată), dar oferta rămâne neschimbată și nici nu se achiziționează vreun echipament la preț redus, utilizatorii nu vor plăti nicio taxă pentru încetarea contractului, asociată perioadei minime contractuale, având în vedere că aceasta a expirat. În această situație, serviciul de telefonie, internet sau televiziune este furnizat în continuare atâta timp cât nici utilizatorul, nici furnizorul nu fac niciun demers pentru încetarea contractului.

Potrivit Deciziei președintelui ANCOM nr.158/2015 privind obligațiile de informare a utilizatorilor finali, furnizorii trebuie să publice pe paginile de internet informații referitoare la durata contractelor pentru servicii de telefonie, internet și televiziune, prezentate într-un mod corect, detaliat și inteligibil. Utilizatorii pot afla mai multe detalii despre contractele încheiate cu furnizorii și despre informațiile pe care aceștia sunt obligați să le publice pe site-urile proprii de internet prin intermediul secțiunii InfoCentru din website-ul ANCOM.

Ce, cum şi unde reclami

Dacă ai încheiat un contract în care nu se precizează dacă și cum se realizează prelungirea contractului, ANCOM poate lua măsuri. Afli cum poți transmite o sesizare consultând secțiunea Sesizează ANCOM!

Ai dreptul să fii notificat cu 30 de zile înainte de data la care contractul se prelungește în mod automat pentru a-ți exprima opțiunea de prelungire a valabilității acestuia. În cazul în care nu ai primit această notificare, te poți adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Competiție organizată în premieră la Vorona - Olimpiada Națională a Sportului Școlar!

astăzi, 10:24

În perioada 15-18 mai 2025, comuna Vorona va găzdui Olimpiada Națională a Sportului Școlar, etapa națională, la volei pentru gimnaziu fete, ediția 2024-2025. La competiție vor partici...

ATENȚIE la înșelăciuni! Pățania unui botoșănean după ce a fost înșelat de un ,,reprezentant" al unei bănci!

astăzi, 09:28

Polițiștii din Botoșani atrag atenția asupra creșterii cazurilor de fraude comise în mediul virtual și lansează un apel la vigilență și prevenție. În contextul dezvoltării r...

Spaima care vine dinspre UE! Guvernul României ar putea primi ordin să mărească toate salariile actuale!

astăzi, 09:06

Angajatorii din România trebuie să se alinieze noilor dispoziţii europene, care se referă la salariul minim. Încă din luna februarie, Guvernul a aprobat procedura de aplicare a mecanis...