Fiți precauți dacă va doriți o mașină. Foarte mulți samsari vând rable aduse din Vest la "prețuri bombă". Specialiștii avertizează că în ultimul an numărul înmatriculărilor a crescut cu peste 57%, iar 4 din 5 autoturisme sunt la mâna a doua.
Din păcate, cei care le aduc, de cele mai multe ori le modifică kilometrajul. Asta poate ascunde probleme tehnice.
Piața a fost inundată de mașini vechi, avertizează specialiștii. Datele oficiale arată că de la începutul anului trecut de când a fost scoasă taxa auto, înmatriculările au crescut succesiv, de la un trimestru la altul.
Față de 2016, avem cu 57% mai multe înscrieri în 2017, iar anul acesta cifrele lunare continuă să bată recorduri. Problema e că 78% dintre vehicule sunt second hand. Cele vândute de samsari riscă să aibă kilometrajul dat înapoi, ori și mai grav: defecțiuni la sistemul de frânare și direcție.
Un client pățit ne-a spus cum a descoperit că a fost păcălit: ”I-am găsit o factură în torpedou făcută la 320.000 și în bord e 248.000. De la Bacău am luat-o.”
Specialiștii ne sfătuiesc să ne ferim de prețurile foarte mici.
Paul Rujan, director de vânzări: ”Pot fi șterse informații pe care calculatorul de bord le înregistrează că urmare a unor evenimente. Un proprietar de bună credință păstrează informație completă asupra operațiunilor pe care le-a făcut: facturi, devize de reparație, certificate de garanție”.
Registrul Auto Român anunța că pregătește un sistem prin care cumpărătorii se pot interesa de istoricul mașinilor, dar vor fi informații doar pentru cele înmatriculate în România: vezicatface.ro.
Există însă site-uri ca acesta unde puteți verifica dacă vânzătorul e samsar sau nu, după numărul de telefon.
Aplicația caută câte anunțuri are acel număr atașat, în toate site-urile de profil.
Contra cost, au apărut și companii românești care fac un istoric al mașinilor recent aduse în țară.
VEZI AICI MATERIALUL PROTV!