Actele de identitate pentru care a fost prelungită valabilitatea în timpul stării de urgenţă şi de alertă expiră la 7 iunie

Actele de identitate care, potrivit legii, au expirat pe timpul stării de urgenţă şi stării de alertă, însă au rămas valabile pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări, îşi pierd valabilitatea marţi, a informat, vineri, Ministerul Afacerilor Interne.

Potrivit unui comunicat al MAI, în data de 7 martie, la nivel naţional, erau înregistrate un număr de aproximativ 387.000 documente de identitate expirate în perioada 1 martie 2020 – 7 martie 2022, iar până la data de 28 mai pentru aproximativ 267.000 nu a fost solicitată preschimbarea.

 

În acest context, Ministerul Afacerilor Interne invită cetăţenii români să se prezinte la serviciile publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor pe raza cărora îşi au domiciliul, pentru schimbarea cărţii de identitate, având în vedere că aceste documente îşi pierd valabilitatea la 7 iunie.

‘Pentru evitarea prezentării, în acelaşi timp, a unui număr mare de persoane la sediul acestor servicii publice, recomandăm cetăţenilor să acceseze platformele de programare on-line şi/sau telefonic existente la nivelul serviciilor publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor. Astfel, recomandăm consultarea programului de activitate al serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu, inclusiv prin accesarea website-urilor primăriilor în subordinea cărora acestea funcţionează’, se precizează în comunicat.

În conformitate cu prevederile OUG 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, termenul de soluţionare a cererilor pentru eliberarea actului de identitate este de până la 30 de zile, acesta putând fi prelungit cu cel mult 15 zile de către şeful serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor.

Pentru situaţii de excepţie, printre care putem enumera: necesitatea deplasării urgente în alt stat membru UE pentru studii, tratamente medicale, raporturi juridice de muncă, în scopul eliberării cărţii de identitate într-un termen mai scurt decât 30 de zile, se poate formula o cerere adresată şefului serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor din judeţul de domiciliu, menţionează MAI.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Cursuri gratuite de limba engleză pentru cadrele didactice din județul Botoșani! (Foto)

astăzi, 09:15

În perioadele 14–18 iulie și 18–22 august 2025, Cambridge Star, în parteneriat cu Casa Corpului Didactic Botoșani, a organizat cu succes două sesiuni ale cursului gratuit de...

Pisică rămasă într-un copac la nouă metri înălțime, salvată de pompierii botoșăneni!

astăzi, 08:30

Vineri seară, pompierii din cadrul Detașamentului Botoșani au intervenit pentru salvarea unei pisici dintr-un copac, aflată la o înălțime de aproximativ nouă metri. Acțiunea a avut loc p...

Calendar ortodox, 23 august: Odovania praznicului Adormirii Maicii Domnului; Sf. Mc. Lup; Sf. Sfinţit Mc. Irineu, Episcopul de Lugdunum

astăzi, 08:00

Era sclav şi avea o viaţă grea, dar de dragul lui Hristos, Cel în Care credea, răbda toate şi se ruga, la rândul său, pentru toţi cei prigoniţi şi pentru venirea lor la cunoştin...