Actele de identitate pentru care a fost prelungită valabilitatea în timpul stării de urgenţă şi de alertă expiră la 7 iunie

Actele de identitate care, potrivit legii, au expirat pe timpul stării de urgenţă şi stării de alertă, însă au rămas valabile pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări, îşi pierd valabilitatea marţi, a informat, vineri, Ministerul Afacerilor Interne.

Potrivit unui comunicat al MAI, în data de 7 martie, la nivel naţional, erau înregistrate un număr de aproximativ 387.000 documente de identitate expirate în perioada 1 martie 2020 – 7 martie 2022, iar până la data de 28 mai pentru aproximativ 267.000 nu a fost solicitată preschimbarea.

 

În acest context, Ministerul Afacerilor Interne invită cetăţenii români să se prezinte la serviciile publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor pe raza cărora îşi au domiciliul, pentru schimbarea cărţii de identitate, având în vedere că aceste documente îşi pierd valabilitatea la 7 iunie.

‘Pentru evitarea prezentării, în acelaşi timp, a unui număr mare de persoane la sediul acestor servicii publice, recomandăm cetăţenilor să acceseze platformele de programare on-line şi/sau telefonic existente la nivelul serviciilor publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor. Astfel, recomandăm consultarea programului de activitate al serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu, inclusiv prin accesarea website-urilor primăriilor în subordinea cărora acestea funcţionează’, se precizează în comunicat.

În conformitate cu prevederile OUG 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, termenul de soluţionare a cererilor pentru eliberarea actului de identitate este de până la 30 de zile, acesta putând fi prelungit cu cel mult 15 zile de către şeful serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor.

Pentru situaţii de excepţie, printre care putem enumera: necesitatea deplasării urgente în alt stat membru UE pentru studii, tratamente medicale, raporturi juridice de muncă, în scopul eliberării cărţii de identitate într-un termen mai scurt decât 30 de zile, se poate formula o cerere adresată şefului serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor din judeţul de domiciliu, menţionează MAI.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Pompierii botoșăneni și-au încheiat misiunea în sprijinul oamenilor din localitatea Broșteni! (Foto)

astăzi, 19:34

Timp de cinci zile, pompierii din Botoșani au evacuat apa și mâlul din 31 de case, anexe și gospodării, au îndepărtat aluviunile de pe străzile Neagra, Mihai Băcescu, Ion Grintescu ...

Durerea unei mame din Botoșani, de ziua gemenilor ei: ”Copiii cu autism nu au prieteni care să îi caute!”

astăzi, 18:25

Astăzi, Adrian și Alexandru împlinesc 19 ani. O zi în care singura fericire le-a fost zâmbetul mamei și tortul dăruit de o vecină. Fără prieteni alături de care să petreacă...

Prof. Ion Neamțu s-a ”întors” acasă, marți va fi condus pe ultimul drum!

astăzi, 17:33

”Fiecare om are în viață dorințe, speranțe, dar și un propriu destin”, scria odinioară prof. Ion Neamțu, cel care și-a împlinit misiunea pe pământ, dar continuă...