Åžoferii firmelor româneÅŸti de transport sunt opriÅ£i la vamă de către reprezentanÅ£i ai autorităţilor germane ÅŸi austriece, scrie Mediafax, care adaugă că în acelaÅŸi timp, alte firme internaÅ£ionale transportă românii la muncă în străinătate.
Blocajul transportului intracomunitar va genera pierderi de cel puÅ£in 3 miliarde de euro pentru România, iar în timp ce transportatorii români nu pot lucra, piaÅ£a este acaparată de firme străine. Exportul de servicii prin transport genera un total de aproximativ 6 miliarde de euro.
Germania este cel mai important partener economic al României. Autorităţile germane nu îi lasă însă pe ÅŸoferii români, angajaÅ£i ai firmelor româneÅŸti în străinătate, să intre în Å£ară pentru a-ÅŸi înlocui colegii aflaÅ£i la muncă acolo.
”Firmele româneÅŸti sunt blocate, nu au voie să facă transport decât până la aeroport ÅŸi străinii pot intra în România să ia pasageri”, a declarat Radu Dinescu – secretar general al Uniunii Transportatorilor Rutieri din România
Între timp, 20 de autocare din Slovenia au mers la Sibiu pentru a transporta persoane la muncă agricolă în străinătate.
Practic, românii pot pleca în alte ţări doar pentru a munci pe câmp.
”E vorba de autocarele firmei Nomago, autocar de transport internaÅ£ional de persoane, din Slovenia, firma aceasta, care a venit ÅŸi la ora 4.00 (a.m.) a început îmbarcarea pasagerilor. Åži uite aÅŸa s-a desfăşurat o a doua acÅ£iune de tip „ÅŸparanghelul” în România, în condiÅ£iile în care transportul rutier naÅ£ional, adică autohton de pasageri care efectua până la intrarea în criză transport internaÅ£ional se uită pe geam la vecinii noÅŸtri sloveni care vin nestigheriÅ£i”, a declarat Augustin Hagiu - PreÅŸedintele FederaÅ£iei operatorilor români de transport (FORT).
Pentru ÅŸoferii români, soluÅ£ia ar fi ca autorităţile să negocieze acorduri de tranzitare cu alte state. Până atunci, România pierde 70% dintre încasările din transport, adică peste 3 miliarde de euro, mai scrie Mediafax.
