In prima faza, se vor face lucrari de intretinere prin plombari asfaltice cu mixtura la rece a strazilor Calea Nationala, tronsonul cuprins intre strazile Petru Rares si Sucevei, Primaverii, Nicolae Iorga, Cuza Voda, Ion Pilat, precum si Octav Onicescu. O problema care s-a accentuat si mai tare iarna aceasta o reprezinta starea caii de rulare a tramvaiului. In lipsa unor investitii consistente, langa sinele de tramvai au aparut adevarate cratere, care reprezinta capcane pentru soferi, situatia cea mai grava fiind pe strada Primaverii.
"In fiecare iarna au aparut probleme la calea de rulare a tramvaiului, si asa s-a intamplat si acum, pe tot traseul tramvaiului, chiar si pe strada Sucevei, care este recent reabilitata. Vibratiile de la tramvai se transmit in asfalt si astfel apar fisuri si gropi, la aparitia acestora contribuind fenomenul de inghet-dezghet, iar apa care se infiltreaza sub stratul de asfalt il arunca afara. Pana acum nu am gasit niciun fel de solutii. Pe Sucevei vom incerca sa facem un liant intre asfalt si linia de tramvai si e posibil sa se mai amortizeze din soc. Pe strada Primaverii, in proiectul de reabilitare, se vor repara in totalitate liniile de tramvai, cu inlocuirea dalelor existente si realizarea unei infrastructuri pe asfalt asa cum este si in alte orase. Practic, nu vor mai fi acele dale, ci asfalt turnat intre linii", a declarat viceprimarul Florin Ghiorghita.
Costurile cu reabilitarea strazii Primaverii, una dintre cele mai ciuruite din municipiul Botosani, se ridica la 5 milioane de lei.
In sezonul rece anterior, municipalitatea a cheltuit cu plobarea gropilor aproape 100.000 de lei.