7 aprilie - Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgenta 112 in Romania, 5 ani in serviciul cetatenilor!
Stiri Botosani Wednesday, 7 April 2010 ActualitateConform prevederilor OrdonanÅ£ei de Urgenţă nr.18/24.01.2002 ÅŸi H.G.R 227/2003 Serviciul de TelecomunicaÅ£ii Speciale (STS), definit ca operator al sistemului, a fost desemnat să instaleze, să opereze, să întreÅ£ină si să menÅ£ină la nivelul cerinÅ£elor Sistemul NaÅ£ional Unic pentru Apeluri de Urgenţă.
Începând cu 07 aprilie 2005, potrivit Ordinului Ministerului ComunicaÅ£iilor ÅŸi Tehnologiei InformaÅ£iei nr.112, Sistemul funcÅ£ionează la nivelul întregii ţări ÅŸi poate fi apelat prin formarea numărului unic european de urgenţă 112 în toate reÅ£elele de telefonie, fixe sau mobile. Acesta are capacitatea ÅŸi disponibilitatea de a răspunde permanent, 24 ore / 7 zile, la solicitările cetăţenilor care au nevoie imediată de ajutor. Indiferent de reÅ£eaua telefonică în care este generat, numărul unic pentru apel de urgenţă 112 este gratuit ÅŸi trebuie format fără prefix. O dată cu recepÅ£ionarea apelului, sistemul permite identificarea automată a numărului de telefon al apelantului ÅŸi a locului evenimentului.
Potrivit cadrului legal actualizat în baza căruia este organizat ÅŸi funcÅ£ionează SNUAU stabilit prin OrdonanÅ£a de Urgenţă nr. 34/2008, aprobată prin Legea nr. 160/2008, la 112 se recepÅ£ionează apelurile de urgenţă în limbile minorităţilor naÅ£ionale precum ÅŸi în cel puÅ£in o limbă de circulaÅ£ie internaÅ£ională. De asemenea, prin prevederi legale ÅŸi modul de organizare, administratorul SNUAU – STS – ÅŸi agenÅ£iile specializate de intervenÅ£ie asigură confidenÅ£ialitatea ÅŸi securitatea datelor cu caracter personal colectate ÅŸi stocate de la apelanÅ£i pe timpul efectuării apelurilor de urgenţă.
La apelarea Serviciului "112", persoana care a format numărul unic de apel de urgenţă este conectată la un singur Centru 112 corespunzător judeţului din care se sună.
În ultimii 5 ani, în Centrele Unice pentru Apeluri de Urgenţă 112 au fost recepÅ£ionate peste 147.000.000 de apeluri ceea ce reprezintă aproximativ 85.000 de apeluri pe zi. Nu orice apel primit de Centrele 112 reprezintă o urgenţă. Astfel, au fost identificate ca urgenÅ£e aproximativ 16.300.000 incidente ceea ce reprezintă în medie aproximativ 9000 incidente pe zi.
Din statisticile recente rezultă că la nivel naÅ£ional doar 24% din apeluri sunt urgenÅ£e, celelalte apeluri sunt non-urgenÅ£e sau injurioase. Asta înseamnă că pentru 76% din apelurile recepÅ£ionate operatorii 112 nu fac transferul către dispeceratele de urgenţă.
În perioada următoare, prin atragerea de fonduri europene, STS, administratorul sistemului, derulează trei proiecte de dezvoltare care vor permite optimizarea modului de lucru în cazul urgenÅ£elor
Ca răspuns la preocupările Uniunii Europene de dezvoltare a sistemelor de urgenţă, STS este implicat în proiectarea ÅŸi implementarea proiectului "eCall" (apelarea automată a numărului european unic pentru apeluri de urgenţă 112 atunci când un automobil este implicat într-un accident grav) ÅŸi în proiectul “Reach 112 (asigurarea accesului, în timp real, la serviciile de urgenţă a persoanelor cu dizabilităţi - cu deficienÅ£e de vorbire, de vedere ÅŸi de auz).
Pentru informarea populaÅ£iei în legătură cu importanÅ£a, utilitatea ÅŸi necesitatea folosirii corecte a numărului unic de urgenţă 112 ÅŸi pentru reducerea numărului de apeluri false, STS realizează de câÅ£iva ani campanii de informare ÅŸi educare, având ca Å£intă principală tinerii din ÅŸcoli, populaÅ£ia din mediul rural ÅŸi turiÅŸtii. Toate mijloacele de informare locale ÅŸi centrale (posturi de televiziune ÅŸi de radio, ziare ÅŸi alte publicaÅ£ii, agenÅ£iile de presă) ni s-au alăturat ÅŸi au susÅ£inut campaniile prin difuzarea de ÅŸtiri ÅŸi reportaje.
Pentru rezultatele deosebite obÅ£inute în campaniile de informare ÅŸi educare referitoare la numărul 112, STS i-a fost acordat premiul AsociaÅ£iei Numărului European de Urgenţă (EENA).
Recentele statistici ale Comisiei Europene arată că România se află pe primele locuri în ceea ce priveÅŸte informarea ÅŸi cunoaÅŸtrea numărului unic european de urgenţă 112.
Sistemul 112 din România respectă toate standardele comunitare în domeniu ÅŸi este printre cele mai moderne din Europa.
Purtătorul de cuvânt
al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale
colonel Adrian Fulea
Spune-ne opinia ta
Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani
Sucevean prins când încerca să mituiască un polițist din Botoșani. Câți bani a vrut să-i ofere agentului!
La data de 05.06.2025, în jurul orei 07:50, ofiÈ›erii de poliÈ›ie din cadrul DirecÈ›iei Generale AnticorupÈ›ie – Serviciul JudeÈ›ean AnticorupÈ›ie BotoÈ™ani au fost sesizaÈ›i prin intermed...
Lemn furat, recuperat de polițiștii botoșăneni. Un bărbat este cercetat penal!
La data de 04 iunie 2025, poliÈ›iÈ™tii din cadrul PoliÈ›iei OraÈ™ului Bucecea au depistat pe D.N. 29 C de pe raza comunei Vârfu Câmpului, o autoutilitară condusă de un bărbat, din judeÈ...
Programul casieriilor Nova Apaserv în minivacanța de Rusalii!
Societatea Nova Apaserv S.A Botoșani aduce la cunoștință utilizatorilor că luni 9 iunie 2025, vor fi deschise doar două dintre casieriile din județul Botoșani. Este vorba de cele situate pe...
Newsletter
Abonează-te la Newsletter-ul Stiri Botoșani pentru a fi la curent cu cele mai noi știri și reportaje!
© 2025 WEB EMOTION SRL | Toate drepturile rezervate.
Web Emotion, Live.Botosani.ro, Botosani.ro Stiri.Botosani.ro si logo-urile acestora sunt marci inregistrate ale Web Emotion. Toate celelalte marci sunt proprietatea companiilor detinatoare. Reproducerea continutului din acest site este permisa numai cu acordul Web Emotion.
Termeni și condiții | Politica de confidențialitate | Despre Cookie-uri
Pagină generată în 1.10 secunde
Acest website foloseşte cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experienţă mult mai bună de navigare şi servicii adaptate nevoilor şi interesului fiecăruia. Apăsând Accept sau navigând pe acest website, ești de acord să permiți colectarea de informații prin cookie-uri sau tehnologii similare. Mai multe detalii despre cookie-uri aici