Botoșăneanul din fruntea ANPC spune cum se pot apăra consumatorii nemulţumiți de noile contracte de furnizare a gazelor

Începând cu data de 1 iulie, prețurile de furnizare a gazelor naturale nu mai sunt reglementate de către ANRE, realizându-se, conform legii, liberalizarea acestei piețe. Ca atare, consumatorii ar fi trebuit să își aleagă un furnizor nou cu care să încheie un contract de furnizare a gazelor naturale până la 30 iunie 2020, care ar fi putut fi cu furnizorul actual sau cu oricare alt furnizor de gaze naturale dintre cei ce dețin licența ANRE.

În situația în care, până la sfârșitul lunii iunie, un consumator nu a încheiat un contract de furnizare a gazelor naturale în regim concurențial, fapt care nu generează costuri suplimentare sau modificări de ordin tehnic, furnizarea gazelor naturale nu va fi sistată, ci se va realiza în condițiile contractuale ale furnizorului actual, la prețul din oferta comunicată odată cu factura fiscală curentă din perioada mai-iunie 2020, urmând ca, până cel mai târziu pe 30 iunie 2021, consumatorul să își îndeplinească obligația de a încheia un contract de furnizare a gazelor naturale in regim concurențial.

 

„În acest context,  recomandăm consumatorilor în cazul contractelor încheiate la distanță, precum și a celor încheiate în afara spațiilor comerciale, să urmărească dacă în contract sunt menționate următoarele aspect: identitatea furnizorului, adresa poștală, număr de telefon, adresa de e-mail, principalele caracteristici ale serviciilor,  prețul total al serviciilor cu toate taxele incluse, modalități de plată,  dreptul de retragere, condițiile, termenele și procedurile de exercitare a acestui drept, durata contractului, condiții de încetare, penalități, așa cum sunt acestea prevăzute la art 6 alin 1 și 2 din OUG 34/2014 privind contractele încheiate cu profesioniștii”, a specificat Eduardt Cozminschi, președintele Agenției Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).

Totodată, furnizorii trebuie să facă dovada comunicării unui exemplar din contractul încheiat cu consumatorul, cu semnăturile părților contractante.

„În ambele cazuri, consumatorul are posibilitatea de retragere din contract în termen de 14 zile de la semnare. În cazul în care consumatorul are o nemulțumire referitoare la contract sau la modul de derulare al acestuia, rugăm consumatorul să se adreseze mai întâi furnizorului de gaze, iar dacă problema nu este soluționată, se poate adresa atât Agenției Naționale de Reglementare în domeniul Energiei ( ANRE) , precum și Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC)”, a completat Eduardt Cozminschi.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Ateliere de scriere creativă cu Adina Popescu și Iulian Manuel Ghervas la Memorialul Ipotești!

astăzi, 17:10

Dacă ai între 14 și 19 ani, ești pasionat de scrierea creativă și de poveștile vizuale, te invităm să te înscrii la atelierele Povești din Ipotești, în cadrul cărora, ală...

Tragedie înaintea Crăciunului: Un botoșănean a murit în incendiul care i-a cuprins apartamentul!

astăzi, 15:19

Un bărbat, în vârstă de 42 de ani, și-a pierdut viața în urma unui incendiu izbucnit în apartamentul său, situat la etajul al doilea al unui bloc de pe strada Elie Radu, d...

Ordin emis de prefectul Raluca Curelariu: Primar din județul Botoșani suspendat din funcție!

astăzi, 14:33

Astăzi, 23 decembrie 2025, prefectul județului Botoșani, Raluca-Ștefania Curelariu, a emis Ordinul de prefect prin care se constată suspendarea de drept a mandatului de primar al lui Nechita Euge...