Trei variante de traseu au fost schiţate pentru realizarea unei astfel de investiţii. Una dintre acestea ar fi ca şoseaua să plece de la sensul giratoriu de la Dedeman, să meargă paralel cu râul Dresleuca şi să se oprească la Lebăda, lungimea fiind de 4.100 de metri. Pentru această variantă de traseu, singura soluție tehnică de a traversa drumul judeţean, fără a lua în calcul exproprieri de construcții, este prin realizarea unui viaduct cu fundațiile amplasate în albia minoră a râului Dresleuca. Viaductul va traversa DJ-ul și va coborî pe zona de versant, imediat după zona inundabilă.
În cea de-a doua variantă şoseaua, cu o lungime de 4.300 de metri, are aceeaşi configuraţie până la ieşirea de pe viaductul ce traversează zona locuită, inclusiv DJ 207N.
A treia variantă ar fi ca şoseaua să plece din sensul giratoriu de la Dedeman şi să urce printr-un debleu pe partea dreaptă a versantului, paralel cu pădurea și la limita terenurilor agricole. În această parte traseul ajunge în zona locuită a satului, existând un culoar de trecere până la DJ207N. Pe această variantă există posibilitatea de legătură a șoselei de centură cu DJ207N – printr-un sens giratoriu.
Şoseaua de centură este un proiect care vizează realizarea unei căi de transport rutier de centură pe drumul european Iași-Botoșani continuând cu drumul european Botoșani-Suceava, ocolind municipiul Botoșani, prin zona Lebăda de pe arealul unității administrativ teritoriale Curtești, prin zona unității militare „Petru Rareș” din municipiu, ieșirea fiind în apropierea complexului comercial „Dedeman”.
”În prezent, tranzitarea municipiului Botoșani se realizează prin interiorul orașului. Dezavantajele pentru municipiu le reprezintă faptul că drumul actual de centură trece pe Bulevardul Mihai Eminescu, pe strada Petru Rareș (îngreunând traficul auto), pe strada Maior Ignat, cu carosabil îngust și cu perturbarea masivă a zonei (cartier de locuințe), apoi pe strada Kogălniceanu și Pacea (așa numitul Ocolitor Pacea), ieșire la sensul giratoriu Sucevei – Poligon ACR (ieșire aglomerată și care va deveni foarte aglomerată după deschiderea Parcului de Agrement Cornișa)”, se arată în nota de fundamentare a proiectului de hotărâre aprobat de consilierii locali.
Contractul de prestare a serviciilor de elaborare studiu de fezabilitate pentru”Șoseaua de centură a municipiului Botoșani prin Curtești” va fi finanțat de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară „Zona Metropolitană Botoşani” împreună cu Consiliul Local Botoșani.
Pentru realizarea acestui proiect se va încerca atragerea de fonduri europene în cadrul Programului Operaţional Regional.