Unul din motivele migraÈ›iei la români este condiÈ›ia dezastruoasă a infrastructurii rutiere din È›ara noastră, nerespectarea participanÈ›ilor din trafic È™i timpii mult prea mari de parcurgere a distanÈ›elor dintre localități, timpi care ar putea fi dedicaÈ›i familiei sau altor activități, dar pe care È›i-l răpeÈ™te statul român prin lipsa de politici publice reale în acest domeniu.
Acestea sunt condiÈ›iile în care România a ajuns să înregistreze atât cel mai mare număr total de decese cauzate de trafic, cât È™i cea mai mare rată de deces pentru pietoni din întreaga Uniune Europeană, potrivit unui raport recent al Eurostat.
Numărul deceselor pietonale din România este mai mare decât al tuturor celorlalÈ›i participanÈ›i la trafic din Europa, inclusiv È™oferi È™i pasageri, scrie CGTN Europe.
„Viteza este criminalul absolut al È™oselelor”, a declarat expertul în siguranță rutieră Ilie Bricicaru.
„În România, majoritatea drumurilor care traversează È›ara trec prin oraÈ™e mici, comune È™i sate. Fără intersecÈ›ii aglomerate, semafoare sau congestionări de trafic cum aÈ›i găsi într-un oraÈ™ mare, viteza rutieră este menÈ›inută peste limită, crescând frecvenÈ›a È™i severitatea accidentelor, în special printre pietonii locali”, a mai spus expertul.
Oficial, cel mai periculos drum al Europei a devenit DN2 / E85, cel care pleacă din BucureÈ™ti spre nord-estul țării, care parcurge toată Moldova, È™i care a înregistrat anul trecut cel puÈ›in 12 morÈ›i în urma accidentelor rutiere.
Iar dacă nu înÈ›elegeÈ›i ce este cu harta din imagine, atunci trebuie să È™tiÈ›i că este vorba de harta migraÈ›iei din România, care, întâmplător sau nu, se suprapune perfect cu cel mai periculos drum din Europa. AceeaÈ™i hartă este însă È™i harta care arată cea mai săracă zonă din toată Uniunea Europeană: Regiunea de Nord Est a României.
