Istoria Turului Ciclist al României

Istoria Turului Ciclist al României

 ÃŽn 1910 în România s-a organizat prima competiÅ£ie importantă de ciclism, intitulată Circuitul Munteniei. ÃŽn vara anului 1934 FederaÅ£ia Română de Ciclism, în colaborare cu „Sportul Zilnic”, organizează prima  

În 1910 în România s-a organizat prima competiţie importantă de ciclism, intitulată Circuitul Munteniei. În vara anului 1934 Federaţia Română de Ciclism, în colaborare cu `Sportul Zilnic`, organizează prima ediţie a Turului Ciclist al României, competiţie câştigată de bulgarul Marin Nicoloff. Au mai urmat încă două ediţii, după care Turul Ciclist al României a luat o pauză de zece ani, competiţia fiind reluată în 1946. De atunci şi până acum, în cei 62 de ani s-au desfăşurat încă 40 de ediţii a celei mai importante competiţii de ciclism din România. În cele 44 de ediţii de până acum s-au parcurs 58.607 km, în medie 1.332 km/tur, în 417 etape, realizându-se un timp de 1.757 ore, 4 minute şi 35 secunde cu o medie orară generală de 34,215 km/h. În total, au participat 2.768 concurenţi, din care 2.077 au terminat competiţia, 691 abandonând. Cele mai multe victorii le-au obţinut Constantin Dumitrescu (1954, 1955, 1956) şi Mircea Romaşcanu (1974, 1983, 1985), câte trei. (S.B.)

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Cinci dintr-un foc: Au vrut să scape de pedepse, acum sunt trimiși în judecată pentru dare de mită!

astăzi, 14:11

În cursul zilei de 6 noiembrie 2025, procurorul desemnat din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Botoșani a emis cinci rechizitorii şi a dispus trimiterea în judecată, &ici...

DNA: Verginel Gireadă a semnat acordul de recunoaștere a vinovăției în dosarul de luare de mită în formă continuată!

astăzi, 13:42

Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Teritorial Suceava au dispus sesizarea instanței de judecată, în baza dispozițiilor art. 483 Cod procedură penală...

Gara Drăgușeni, locul unde trenul n-a mai venit niciodată...

astăzi, 13:21

Undeva, la marginea satului, printre buruieni și ziduri uitate de vreme, stă o gară care n-a auzit niciodată fluierul unui tren. A avut linie ferată, peron, sală de așteptare și casă ...