Dacia Sandero - crash test la uzina Dacia

Obiectivul testului: validarea viitoarei motorizări EURO 5, motor care va fi disponibil spre vânzare din 2010.

Etapele premergătoare unui astfel de test necesită multă muncă şi atenţie în pregătirea tuturor echipamentelor necesare observării tuturor deformărilor echipamentelor testate. În acest caz studierea mişcării componentelor viitorului motor euro 5 care va echipa modelul Sandero. Testul de azi, un impact frontal cu o barieră fixă deformabilă la o viteză de 65 km/h, necesită o pregătire de aproximativ 120 de ore, timpul  necesar pentru ca totul să fie in regulă pentru un moment de mai puţin de o secundă.

 

Graţie unui număr de 7 camere de filmat, de mare viteză, şi o sumedeniei de senzori, informaţia prelevată în fracţiunea de secundă a impactului este "colectată" şi trimisă spre analiză în Franţa la Technocentre, unde o altă echuipă de inginerii studiază datele. În laboratorul de impact a RTR de la Mioveni, se fac toate testele necesare validării unui model / componente, dar şi pentru pregătirea marelui test, cel al lui EuroNCAP.

 

 

Numărul mare de ore de pregătIri a simulării unui accident, munca asiduă de analiză a datelor prelevate, au un singur scos: siguranţa pasageriilor habitaclului. Dar, după cum a declarat şeful de laborator, Livia Nicolae, dacă echipamentele de siguranţă pasivă nu sunt utilizate şi exploatate conform fabricantului, munca unei armate de oameni este în zadar. Conform ultimelor statistici, în România centura de siguranţă este purtată în mediu urban în proporţie de 35 %, iar în mediu extraurban în proporţie de 50%. Nepurtarea centurii de siguranţă face ineficient airbag-ul, deoarece aceste două echipamente au fost proiectate şi gândite să funcţioneze împreună.

Din a doua jumătate a anului viitor, odată cu finalizarea centrului de încercări RTR de la Titu, în România se va putea urma toţi paşii necesari dezvoltării unor modele noi atât Dacia, cât şi Renault. Centrul de la Titu va beneficia de 32 de km de pistă de încercări, dar până atunci, în laboratorul de teste de impact de la Mioveni sunt programate în acest an 100 de teste pentru modelele din familia Logan şi Renault.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sursa: Promotor

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Mașină furată din Slovacia, oprită de polițiștii de frontieră botoșăneni!

astăzi, 10:10

Poliţiştii de frontieră din Punctul de Trecere a Frontierei Racovăț au descoperit la controlul de frontieră şi reținut pentru continuarea cercetărilor un autoturism, an fabricație 2020, care...

LOC DE DAT CU… EPIGRAMA (381)

astăzi, 09:42

INTEROGAȚIILE UNUI PUNITIV Când trebuie să vorbim despre Ștefan Bașno, nu poți să-l extragi  din zona Brăilei ca element  definitoriu al balcanismului românesc.  M...

RAPORT la un an de mandat. Valeriu Iftime: ”Anul acesta a fost despre a deschide uși care până acum au fost închise!”

astăzi, 08:58

 ”Raportul de activitate 2024-2025 – Un an de viziune strategică” este documentul care, potrivit șefului Consiliului Județean Botoșani, ”reflectă prioritățile de de...