Dacia Sandero - crash test la uzina Dacia

Obiectivul testului: validarea viitoarei motorizări EURO 5, motor care va fi disponibil spre vânzare din 2010.

Etapele premergătoare unui astfel de test necesită multă muncă şi atenţie în pregătirea tuturor echipamentelor necesare observării tuturor deformărilor echipamentelor testate. În acest caz studierea mişcării componentelor viitorului motor euro 5 care va echipa modelul Sandero. Testul de azi, un impact frontal cu o barieră fixă deformabilă la o viteză de 65 km/h, necesită o pregătire de aproximativ 120 de ore, timpul  necesar pentru ca totul să fie in regulă pentru un moment de mai puţin de o secundă.

 

Graţie unui număr de 7 camere de filmat, de mare viteză, şi o sumedeniei de senzori, informaţia prelevată în fracţiunea de secundă a impactului este "colectată" şi trimisă spre analiză în Franţa la Technocentre, unde o altă echuipă de inginerii studiază datele. În laboratorul de impact a RTR de la Mioveni, se fac toate testele necesare validării unui model / componente, dar şi pentru pregătirea marelui test, cel al lui EuroNCAP.

 

 

Numărul mare de ore de pregătIri a simulării unui accident, munca asiduă de analiză a datelor prelevate, au un singur scos: siguranţa pasageriilor habitaclului. Dar, după cum a declarat şeful de laborator, Livia Nicolae, dacă echipamentele de siguranţă pasivă nu sunt utilizate şi exploatate conform fabricantului, munca unei armate de oameni este în zadar. Conform ultimelor statistici, în România centura de siguranţă este purtată în mediu urban în proporţie de 35 %, iar în mediu extraurban în proporţie de 50%. Nepurtarea centurii de siguranţă face ineficient airbag-ul, deoarece aceste două echipamente au fost proiectate şi gândite să funcţioneze împreună.

Din a doua jumătate a anului viitor, odată cu finalizarea centrului de încercări RTR de la Titu, în România se va putea urma toţi paşii necesari dezvoltării unor modele noi atât Dacia, cât şi Renault. Centrul de la Titu va beneficia de 32 de km de pistă de încercări, dar până atunci, în laboratorul de teste de impact de la Mioveni sunt programate în acest an 100 de teste pentru modelele din familia Logan şi Renault.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sursa: Promotor

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Controale ale polițiștilor botoșăneni în Piața Mare și Bazar pentru prevenirea furturilor din buzunare!

Thursday, 6 February 2025

Polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Botoșani au organizat, în municipiul Botoșani, o acțiune pentru prevenirea și combaterea furturilor din buzunare. Activitățile au fost des...

Un profesor acuză: „Religia se predă în școli încălcând legea”. Ce măsuri ar trebui să ia ministrul David!

Thursday, 6 February 2025

Asta, în contextul nemulțumirilor mai vechi ale unor părinți, cadre didactice și organizații neguvernamentale care acuză nerespectarea legislației în vigoare. În jurul acestei...

Două sortimente de covrigi, retrase dintr-un lanț de magazine cu puncte de lucru și la Botoșani!

Thursday, 6 February 2025

Rețeaua magazinelor Lidl a emis o alertă alimentară și a restras dn galantare două sortimente de covrigi care pot provoca leziuni la nivelul gurii și senzație de arsură Lanțul de magazine ...