Dacia Sandero - crash test la uzina Dacia

Dacia Sandero - crash test la uzina Dacia
Obiectivul testului: validarea viitoarei motorizări EURO 5, motor care va fi disponibil spre vânzare din 2010.

Etapele premergătoare unui astfel de test necesită multă muncă şi atenţie în pregătirea tuturor echipamentelor necesare observării tuturor deformărilor echipamentelor testate. În acest caz studierea mişcării componentelor viitorului motor euro 5 care va echipa modelul Sandero. Testul de azi, un impact frontal cu o barieră fixă deformabilă la o viteză de 65 km/h, necesită o pregătire de aproximativ 120 de ore, timpul  necesar pentru ca totul să fie in regulă pentru un moment de mai puţin de o secundă.

 

Graţie unui număr de 7 camere de filmat, de mare viteză, şi o sumedeniei de senzori, informaţia prelevată în fracţiunea de secundă a impactului este "colectată" şi trimisă spre analiză în Franţa la Technocentre, unde o altă echuipă de inginerii studiază datele. În laboratorul de impact a RTR de la Mioveni, se fac toate testele necesare validării unui model / componente, dar şi pentru pregătirea marelui test, cel al lui EuroNCAP.

 

 

Numărul mare de ore de pregătIri a simulării unui accident, munca asiduă de analiză a datelor prelevate, au un singur scos: siguranţa pasageriilor habitaclului. Dar, după cum a declarat şeful de laborator, Livia Nicolae, dacă echipamentele de siguranţă pasivă nu sunt utilizate şi exploatate conform fabricantului, munca unei armate de oameni este în zadar. Conform ultimelor statistici, în România centura de siguranţă este purtată în mediu urban în proporţie de 35 %, iar în mediu extraurban în proporţie de 50%. Nepurtarea centurii de siguranţă face ineficient airbag-ul, deoarece aceste două echipamente au fost proiectate şi gândite să funcţioneze împreună.

Din a doua jumătate a anului viitor, odată cu finalizarea centrului de încercări RTR de la Titu, în România se va putea urma toţi paşii necesari dezvoltării unor modele noi atât Dacia, cât şi Renault. Centrul de la Titu va beneficia de 32 de km de pistă de încercări, dar până atunci, în laboratorul de teste de impact de la Mioveni sunt programate în acest an 100 de teste pentru modelele din familia Logan şi Renault.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sursa: Promotor

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Calendar ortodox: Astăzi, în Sfânta şi Marea Vineri (Zi aliturgică. Denia Prohodului Domnului), îl cinstim pe Sf. Cuv. Irodion de la Lainici (Slujba lui se va săvârși marți, a treia zi de Paști)

astăzi, 08:11

 Cu multă dorire în suflet pentru viaţa monahală, la vârsta de 22 de ani a intrat în monahism la Mănăstirea Cernica, o adevărată şcoală isihastă. Aici, tânărul ...

O nouă lege destinată părinților singuri a fost adoptată de Camera Deputaților. Ce beneficii aduce!

Joi, 2 Mai 2024
251

Proiectul de lege care propune eliminarea obligației părinților singuri de a lucra în ture de noapte și precizează că aceștia pot lucra doar dacă își doresc a fost votat favorabil...

Carne de miel vândută direct de pe bancheta din spate a mașinii, la Botoșani. Polițiștii au aplicat amenzi!

Joi, 2 Mai 2024
227

În dimineața zilei de 1 mai, polițiștii locali din cadrul Serviciului Activitate Comercială și Cameră de Corpuri Delicte, pe durata îndeplinirii atribuțiilor de serviciu, în P...