Miercuri, Asociația pentru Protecția Consumatorilor din Botoșani, structură gazdă a Centrulului Europe Direct, a demarat o acțiune de promovare a producătorilor locali din Botoșani.
Acțiunea urmărește o regulă poate mai puțin cunoscută în comercializarea produselor și anume trasabilitatea, adică cunoașterea drumului de la fermă până la punctul de desfacere a produsului respectiv.
Astfel, la cererea și cu acordul mai multor producători, locali din Botoșani au fost distribuite în mod gratuit stegulețe care au pe o față drapelul României, respectiv stema județului Botoșani, iar pe verso sigla Asociației pentru Protecția Consumatorilor Botoșani, respectiv a Centrului Europe Direct.
„Pe parcurs au apărut și producători care au declarat că derulează mici proiecte cu finanțare europeană. Aceștia au primit drept recunoaștere stegulețe cu drapelul Europei. Acțiunea a fost bine primită atât de producătorii locali cât și de consumatori care s-au arătat imediat interesați de marfa expusă. Menționăm că declararea calității de producător local prin expunerea stegulețelor se face pe răspunderea micilor comercianți, mizând pe faptul că aspectul și calitatea mărfii vorbesc de la sine”, a transmis Radu Căjvăneanu, director executiv al Centrului Europe Direct din Botoșani.
Acțiunea va continua, iar Asociația pentru Protecția Consumatorilor are la dispoziție stegulețe și pentru marfă provenită din alte țări din Uniunea Europeană cât și din afara Uniunii Europene.