Accesul cetățenilor la anumite tipuri de beneficii de asistență socială, respectiv la cele din domeniul politicilor familiale, se va simplifica pe viitor, după ce un birou de asistență (helpdesk), ce va conține și un centru telefonic (call-center), va fi înființat în cadrul Agenţiei Naţionale pentru Plăţi și Inspecţie Socială (ANPIS). În acest sens, Guvernul a aprobat angajarea unui număr de 70 de experți externi, plătiți din fonduri europene, ce vor activa în cadrul call-center-ului ANPIS.
Concret, după cum a anunțat ANPIS miercuri, „acest helpdesk, care va include și un call-center, are rolul de a simplifica accesarea de către cetățeni a serviciilor din domeniul politicilor familiale, prin instrumente moderne și canale eficiente, accesibile și accesibilizate de comunicare, adaptate la progresele tehnologiei moderne”, scrie Avocatnet.ro.
De aceea, Guvernul a aprobat miercuri, printr-un memorandum, activitățile necesare pentru implementarea proiectului Politici sociale performante – strategie națională pentru implementarea performantă a politicilor familiale.
„ANPIS gestionează plata beneficiilor de asistență socială pentru peste 6,5 milioane de beneficiari, administrează și gestionează un buget de peste 27,1 miliarde lei pentru acordarea următoarelor beneficii sociale:
- alocaţia de stat pentru copii;
- indemnizaţia pentru creşterea copilului;
- venitul minim garantat;
- alocaţia pentru susţinerea familiei;
- ajutorul pentru încălzirea locuinței;
- indemnizaţia de hrană pentru bolnavii HIV/ SIDA;
- alocaţia de plasament;
- subvenţii acordate asociaţiilor şi fundaţiilor;
- indemnizația de sprijin ca urmare a situaţiei epidemiologice determinată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2;
- indemnizația de sprijin pentru consumatorul vulnerabil de energie;
- compensare pentru consumul de energie electrică şi gaze naturale pentru sezonul rece 2021 – 2022;
- asistență în acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice;
- indemnizația care se acordă pe perioada concediului de acomodare;
- programul naţional de suport pentru copii, în contextul pandemiei de COVID-19 - «Din grijă pentru copii»”
, după cum apare în comunicatul recent.
Pentru a facilita accesul cetățenilor la aceste tipuri de beneficii de asistență socială, documentul adoptat de Executiv stabilește recrutarea unui număr de 70 de experți externi, plătiți din fonduri europene, pe perioada de implementare a proiectului, în vederea desfășurării activității de call-center.
Unul din obiectivele specifice ale proiectului amintit îl reprezintă simplificarea accesării serviciilor din domeniul politicilor familiale prin dezvoltarea unei interfețe prietenoase de comunicare, directe, ușor de accesat și accesibilizate pentru cetațeni, precum și prin dezvoltarea unei strategii la nivel național în domeniu, astfel încât „nimeni să nu fie lăsat în urmă”.