Se va putea suna la ANPIS pentru accesarea unor beneficii sociale, precum alocaţia pentru susţinerea familiei sau indemnizaţia de creştere

Accesul cetățenilor la anumite tipuri de beneficii de asistență socială, respectiv la cele din domeniul politicilor familiale, se va simplifica pe viitor, după ce un birou de asistență (helpdesk), ce va conține și un centru telefonic (call-center), va fi înființat în cadrul Agenţiei Naţionale pentru Plăţi și Inspecţie Socială (ANPIS). În acest sens, Guvernul a aprobat angajarea unui număr de 70 de experți externi, plătiți din fonduri europene, ce vor activa în cadrul call-center-ului ANPIS.

Concret, după cum a anunțat ANPIS miercuri, „acest helpdesk, care va include și un call-center, are rolul de a simplifica accesarea de către cetățeni a serviciilor din domeniul politicilor familiale, prin instrumente moderne și canale eficiente, accesibile și accesibilizate de comunicare, adaptate la progresele tehnologiei moderne”, scrie Avocatnet.ro.

De aceea, Guvernul a aprobat miercuri, printr-un memorandum, activitățile necesare pentru implementarea proiectului Politici sociale performante – strategie națională pentru implementarea performantă a politicilor familiale.

„ANPIS gestionează plata beneficiilor de asistență socială pentru peste 6,5 milioane de beneficiari, administrează și gestionează un buget de peste 27,1 miliarde lei pentru acordarea următoarelor beneficii sociale:

  • alocaţia de stat pentru copii;
  • indemnizaţia pentru creşterea copilului;
  • venitul minim garantat;
  • alocaţia pentru susţinerea familiei;
  • ajutorul pentru încălzirea locuinței;
  • indemnizaţia de hrană pentru bolnavii HIV/ SIDA;
  • alocaţia de plasament;
  • subvenţii acordate asociaţiilor şi fundaţiilor;
  • indemnizația de sprijin ca urmare a situaţiei epidemiologice determinată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2;
  • indemnizația de sprijin pentru consumatorul vulnerabil de energie;
  • compensare pentru consumul de energie electrică şi gaze naturale pentru sezonul rece 2021 – 2022;
  • asistență în acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice;
  • indemnizația care se acordă pe perioada concediului de acomodare;
  • programul naţional de suport pentru copii, în contextul pandemiei de COVID-19 - «Din grijă pentru copii»”

, după cum apare în comunicatul recent.

Pentru a facilita accesul cetățenilor la aceste tipuri de beneficii de asistență socială, documentul adoptat de Executiv stabilește recrutarea unui număr de 70 de experți externi, plătiți din fonduri europene, pe perioada de implementare a proiectului, în vederea desfășurării activității de call-center.

Unul din obiectivele specifice ale proiectului amintit îl reprezintă simplificarea accesării serviciilor din domeniul politicilor familiale prin dezvoltarea unei interfețe prietenoase de comunicare, directe, ușor de accesat și accesibilizate pentru cetațeni, precum și prin dezvoltarea unei strategii la nivel național în domeniu, astfel încât „nimeni să nu fie lăsat în urmă”.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Medic botoșănean condamnat la trei ani de închisoare pentru fraudarea CNAS!

astăzi, 08:27

Pe lângă condamnarea la închisoare cu suspendare, medicul nu mai are voie să profeseze timp de trei ani şi trebuie să returneze către Casa de Asigurări peste 155 de mii de lei, repre...

APEL umanitar: Ionuț s-a stins în Olanda, familia din Botoșani este dărâmată de durere!

astăzi, 08:00

Un botoșănean de 23 de ani a fost victima unui cumplit accident de muncă în Olanda. Vestea i-a înmărmurit de durere pe cei de acasă, care zile în șir au sperat că medicii vor ...

Doliu în sportul botoșănean, s-a stins un mare antrenor. ”Copiii mei au crescut sub bagheta dumneavoastră!”

astăzi, 07:30

A format campioni de calibru național, dar și antrenori care îi duc mai departe misiunea. Generații de copii au învățat de la el că sportul nu este doar o competiție, ci și un mod ...