Regulile reducerii, la cerere, a perioadei de suspendare a dreptului de a conduce un vehicul vor fi modificate, din nou, potrivit unui proiect de lege ce va ajunge curând la votul senatorilor, având propunere de adoptare.
Astfel, pe lângă condiția susținerii unui test de verificare a cunoașterii regulilor de circulație, șoferii ce nu sunt începători vor putea cere reducerea perioadei de suspendare a permisului auto cu o treime doar dacă prezintă și dovada achitării amenzii primite pentru abaterea rutieră ce a generat suspendarea, scrie Avocatnet.ro.
Proiectul de lege ce așteaptă votul senatorilor va modifica, de fapt, Codul rutier (OUG 195/2002), astfel încât să introducă o nouă condiție pe care vor trebui s-o îndeplinească cei ce vor să ceară reducerea perioadei de suspendare a dreptului de a conduce un vehicul pe drumurile publice.
La modul concret, pentru a recăpăta mai repede dreptul de a conduce, pe lângă actualele condiții, șoferii vor trebui, potrivit viitoarei legi, să prezinte „dovada achitării amenzii aplicate pentru săvârşirea contravenţiei care a determinat suspendarea dreptului de a conduce”.
Condițiile ce trebuie acum îndeplinite pentru recuperarea mai rapidă a permisului auto suspendat sunt ca șoferii să nu se afle în primul an de la dobândirea lui, adică să nu fie șoferi începători, și să fie declarați admiși la un test de verificare a cunoașterii regulilor de circulație.
În februarie 2022, Codul rutier a suferit modificări majore, una dintre acestea vizând reducerea, la cerere, a perioadei de suspendare a dreptului de a conduce un vehicul. Mai exact, perioada de suspendare a permisului auto se poate reduce acum cu o treime, nu la 30 de zile, așa cum era înainte.
Reducerea se face, la cerere, de către șeful poliției rutiere a județului sau a municipiului București pe raza căreia a fost săvârșită fapta ori de către șeful poliției rutiere din Inspectoratul General al Poliției Române, după caz.
Propunerea este motivată, potrivit inițiatorilor, de faptul că „sistemul contravențional românesc prezintă o eficiență scăzută, prin prisma lipsei de corelare cu legislația europeană, ca o consecință a aderării României la UE. Eficiența scăzută se concretizează în faptul că sancțiunea amenzii contravenționale aplicate titularului permisului de conducere nu își atinge scopul, respectiv acela de a-l îndrepta pe contravenient și de a preveni săvârșirea unor contravenții pe viitor.
Astfel, pe fundalul escaladării fenomenului de eludare a plății taxelor, impozitelor, dar și a sumelor reprezentând sancțiuni principale contravenționale, este necesară crearea unui cadru legislativ care să crească gradul de conștientizare a sancțiunilor”.