De cateva saptamani, angajatii E.ON ii intampina pe clienti cu mesajul: "Atentie la firmele care folosesc in mod abuziv si ilegal numele E.ON pentru a semna contracte noi" si sunt sfatuiti sa verifice daca persoanele care se prezinta la usa lor sunt cu adevarat angajati ai furnizorului sau nu.
Practic, aceste persoane se prezinta ca fiind "de la E.ON" sau "de la lumina" si le spun consumatorilor ca trebuie semnate noi contracte cu E.ON-ul. Cele mai multe victime sunt persoanele in varsta din mediul rural, care nu au acces la informatii despre furnizorii de energie.
"În ultimele luni, numeroase persoane ne-au adus la cunostinta ca au fost induse în eroare, chiar înselate, de reprezentanti ai unor companii de furnizare de electricitate si gaze naturale, în vederea încheierii unui nou contract. Abordarea la domiciliu a consumatorilor, cu solicitarea documentelor de identitate si a unei facturi mai vechi, cu o argumentatie verbala neacoperita de contract si necesitatea unor semnaturi ale clientului pe anumite documente, fara a da timp pentru a fi citite si întelese, reprezinta «reteta» ce ne-a fost semnalata de clienti din judetele: Iasi, Suceava, Botosani, Bacau, Neamt, Alba, Sibiu, Mures si Hunedoara. Orice consumator are dreptul sa îsi aleaga si sa schimbe furnizorul de energie, prin alegerea unei oferte negociate din piata libera, dar în acelasi timp are si dreptul de a nu fi supus unor practici înselatoare, prin omiterea, cu buna stiinta, a unor informatii importante sau prin oferirea unor informatii false", au comunicat reprezentantii E.ON Romania.