Locuitorii unei localități din județ răbufnesc. „În plină pandemie, nu avem apă de trei luni. Igienă, nu?”

Mai mulți locuitori din localitatea Răchiți, din județul Botoșani, se plâng de lipsa apei de o perioadă îndelungată de timp, mai ales că problema ia amploare în plină pandemie de coronaviroză. Oamenii spun că sunt și zile în care nu le este furnizat un strop de apă, iar societatea Nova Apaserv, responsabilă de alimentare, le-ar fi ignorat apelurile și sesizările.

Unul dintre localnici spune că lipsa apei se resimte de aproape trei luni, timp în care ar fi plătit, totuși, facturi substanțiale pentru un serviciu „de care nu beneficiază”. Cel mai îngrijorător fapt este că respectarea normelor de igienă pe timp de epidemie a devenit mult mai dificilă, în condițiile date, iar familia lui include și un copil de numai doi ani.

„Durează câteva minute pentru a umple un pahar cu apă, asta în cazuri fericite, iar copilul meu nu a făcut baie de câteva zile. În plină pandemie, nu avem apă de trei luni de zile. Zilnic, mă confrunt cu aceeași problemă acasă. Știu că zona aceasta este cu probleme, dar să plătesc sute de lei pe facturi pentru ceva de care nu beneficiez, le convine celor de la Nova. Nu știu ce angajați sunt acolo, dar nu au nicio treabă cu sesizările mele. Un strop de apă nu avem. E normal așa ceva pe timp de pandemie? Cu un copil de doi ani, nu reușesc să spăl vasele cu apa care vine pe țeavă. Igienă, nu?”, declamă locatarul.

Zona în care locuiesc cele câteva zeci de săteni afectați de lipsa apei, este cunoscută drept una cu probleme, atât de către cei asupra cărora se răsfrâng, cât și de compania care trebuie să le rezolve.

O asociere este făcută însă între modul în care activitatea unui abator din localitate influențează presiunea sau chiar prezența apei în conductele din zona afectată aproape constant.

„Când cei de la abator lucrează, e clar că noi nu aveam apă. Când ei sunt acasă și abatorul e închis, vine și apa. Și noi credem că este ceva la mijloc, nu are cum să fie așa, o coincidență care se repetă mereu. Or fi dat banul gros, ei să aibă mai multă, noi, dacă suntem niște nimeni…”, mai spune un locuitor din Răchiți.

Contactat pentru a explica ce cunoaște compania de utilitate publică cu privire la situație, managerul operațional al Nova Apaserv, Romeo Obuf, arată că zona este „cu probleme mai vechi”. Potrivit acestuia, în localitate s-au efectuat recent lucrări asupra conductelor de apă, însă probabilitatea ca acestea să cauzeze un blocaj în alimentare este minim.

„Am schimbat circa 100 de metri de conductă, de la Primărie până la Poliție, dar nu cred că aceasta a fost cauza problemelor. Am avut și o avarie la abator, am avut una și la Primărie, una și la garsoniere, pe lângă cimitir, tot acum, recent. Dar nu văd cum ar putea influența lucrările respective situația. Știu că zona de la deal de Poliție este veșnic cu probleme. Voi merge astăzi cu o echipă să verfic exact ce se întâmplă, pentru că, deocamdată, nu știu exact care ar putea fi cauza”, precizează Romeo Obuf.

Amintim că membrii Consiliului de Administrație al Nova Apaserv le-au solicitet consilierilor judeţeni să le aprobe mărirea indemnizaţiilor cu 50%. Practic, aceştia doreau să primească 500 de lei în plus, în prezent fiind plătiţi cu 1.000 de lei pentru o şedinţă ordinară lunară. Propunerea lor a fost, însă respinsă. Totodată, reiterăm că managerii companiei încasează salarii impresionante, aproape un milion de lei mergând anual, cumulat, pe salariile celor cinci directori.

Nova Apaserv deține un capital social de peste 9,97 milioane de lei, 94% din acesta fiind asigurat de Consiliul Județean (CJ), acționarul majoritar dintre cei 55 de asociați proprietari ai companiei. Anul trecut, societatea a cerut o majorare de capital cu circa 1 milion de euro, motivând pierderi și riscul de a intra în insolvență, din cauza datoriilor acumulate, cererea lor fiind aprobată de CJ.

(foto: generic)

 

Spune-ne opinia ta