Instructorii auto susțin că ar trebui crescut numărul de ore obligatorii impuse prin lege fiecărui cursant înainte de obținerea permisului auto.
Cu prea puţine ore de condus şi de pregătire, şoferii îşi fac rodajul în trafic. Instructorii auto cer mai mult timp pentru pregătire, mai ales în condiţiile în care, în curând, şcolile care nu ajung la o rată de promovare de 40% vor pierde licenţa.
În prezent, prin lege se impune efectuarea a 30 de ore, adică 15 ședințe de condus.
Instructorii auto cu peste 40 de ani vechime spun că orele prevăzute de lege sunt insuficiente.
În plus, emoțiile examenului îi pot încurca inclusiv pe elevii bine pregătiți, care ajung să îl dea de câteva ori până îl iau.
Statistica arată că România are cea mai mare rată a mortalității rutiere din Uniunea Europeană, cu 96 de decese la un milion de locuitori. Dublu față de media europeană!
O ordonanță care va intra în vigoare în 2021 ar putea obliga școlile de șoferi să aibă o rată de promovare a elevilor de 40% în primul an, în condițiile în care media actuală este de 25%.
De cealaltă parte, Norvegia este țara cu cea mai mică mortalitate pe șosele, cu 20 de decese la un milion de locuitori. În schimb, sancțiunile pentru șoferi sunt mult mai aspre decât în România, iar autoritățile au un plan de siguranță a traficului care include și programe de prevenire a accidentelor.